وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه مسکو باید فورا به درخواست قوانین پیشنهادی برای اجرای عملیات هوایی بر فراز سوریه پاسخ دهد گفت:در سوریه آن‌ها (روس‌ها) با واکنش معکوس به دلیل آن‌که از بشار اسد علیه هرکس دیگری جانبداری کرده‌اند، مهار خواهند شد.

روسها را در سوریه مهار می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی مطرح شده که مقام های نظامی آمریکا و روسیه چند روز پیش در یک کنفرانس ویدیویی امنیتی با یکدیگر ارتباط برقرار کردند که در جریان آن مقام های پنتاگون به همتایان روس خود پیشنهاد دادند، پروتکل هایی از سوی دو طرف مورد توافق قرار گیرد که از طریق آن ها جلوی ارتکاب خطا در حریم هوایی سوریه گرفته شود. با این حال به گفته اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، مسکو از آن زمان تاکنون هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

کارتر در جریان سفر به اسپانیا خطاب به خبرنگاران در پایگاه هوایی "مورون" در این کشور گفت: ما منتظر پاسخ روس ها هستیم. آن ها این پاسخ را به ما بدهکار هستند. آن ها باید جلو آمده و همین الان این کار را انجام دهند.

این در حالی است که پیشنهاد آمریکا در این زمینه شامل پروتکل های اساسی ایمنی نظیر حفظ فاصله ایمن میان جنگنده های روسیه و آمریکا و استفاده از فرکانس های بی سیم مشترک می شوند.

کارتر همچنین از روسیه به این دلیل که پس از تقاضای مذاکرات با آمریکا و بعد از گذشت زمان زیاد، به پیشنهادهای آمریکا درخصوص عملیات های هوایی در سوریه پاسخ نداده، اظهار ناخرسندی کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رفتار حرفه ای این است که شما درخواست هایی که آن ها داده اند را پیگیری کنید اما روس ها هنوز این کار را انجام نداده اند و این می تواند نشانه سردرگمی راهبردی بیشتر آن ها باشد.

کارتر همچنین مدعی شد که راهبرد مسکو در تقویت حکومت بشار اسد نتیجه عکس خواهد داد.

وی تاکید کرد: آمریکا در انتظار دومین نشست با روس ها درباره بررسی چگونگی اجتناب از ارتکاب تصادف ها و اشتباه ها در حریم هوایی پر رفت وآمد سوریه است.

کارتر افزود: این نشست ها ایده مسکو بودند و ما منتظر پاسخ آن ها بوده و انتظار پاسخ از آن ها داریم.

انتظار می رود کارتر و دیگر وزرای دفاع ائتلاف ناتو در جریان نشستی که چند روز دیگر در بروکسل خواهند داشت درباره نحوه تعامل با این مساله بحث کنند.

کارتر همچنین در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد که گزارش ها درباره حضور سربازان داوطلب روس در سوریه را تایید نمی کند اما نسبت به چنین موضوعی هشدار داد.

وی مدعی شد: چنین چیزی اگر که درست باشد خیلی ساده باعث عمیق تر شدن اشتباه آن ها در سوریه خواهد شد. چنین نیروهایی هدف حمله قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    52 9
    دولتي كه قادر نيست چند تروريست را كنترل و مهار كند چرا بي خود لاف مي زند . هيچكس نيست كه نداند آمريكا ديگر مقتدر و ابر قدرت نيست . نمايش هاي منفعلانه اي هم گاهي از سر نابخردي از آنها سر مي زند را هم بايد يكي از دلايل اثبات اين مدعا دانست .
  • حجت اله IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    85 10
    آمریکا در سوریه هیچ غلطی نمیتوان بکند .درود بر پرزیدنت ولادیمیر پوتین .
  • آوا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    22 3
    آمریکا خودش بهتر از همه دنیامیدونه که عین سگ از ایران وروسیه میترسه حتی تو خوابم جرات نداره ببینه که با ما درافتاده ، هرازگاهی یه چیزی میپرونه که مثلا منم هستم اگه راست میگه حمله کنه چرا همش تهدید میکنه ؟
  • رحیم IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    14 3
    پوتین مرد سال.امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • gh IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 2
    باید بلوک شر دوباره احیا شود و جلو یکه تازی امریکا را بگیرد سیاست ایران در حال حاضر ستودنی است ، آفرین
  • م.م IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    24 3
    غلط کرده آمریکا... این همه گفت ما اسد رو سرنگون میکنیم ما گفتیم اسد باید بمونه تازه اون موقع روسیه با ما نبود الان که یه ابد قدرت دنیا اومده با ما شده که دیگه هیچ کاری نمیتونی بکنی
  • 20 IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    8 17
    خدایا روسها وآمریکا و تمام دشمنان اسلام را نیست ونابود بفرما................. آمین...........
  • عزیز IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    15 3
    روسیه با حمله به داعش آمریکا را له کرد که دیگر هوس ابرقدرتی را از سرش دور کند
  • mahnaz IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    6 1
    هرچند بشاراسد بعنوان رهبر يه كشور اسلامي ازقدرت وتوانايي كافي براي حفظ وايجاد امنيت مردمش نداره ولي بازم گلي بجمال ايران وروسيه چون روي اعراب تروريستو كم كردن.به اميد نابودي داعش
  • رضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    8 2
    هرگونه همکاری اطلاعاتی و خبری با امریکا مساویست با لو رفتن اهداف و عملیات علیه تروریستها
  • مهمان IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 2
    چرا شما آمریکایی ها هر غلطی دلتان بخواهد می کنید و حقوق بشر است اما زمانی که پوزتان را می زنند به شما فشار می آید ؟ آیا این دلیلی بر این نیست که داعش هم ساخته و پرداخته ی خود شما آمریکایی هاست ؟
  • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    4 0
    آمریکا و غرب به دریوزگی در مقابل روسیه افتاده اند چرا این آش تروریستها دست پخت خودشان است و روسیه اجازه نمی دهد بعد سوریه روسیه را چچنی ها ایغورها ... ناامن کنند و بایست روسیه بر این اساس و بدلیل همپیمانش در دریامدیترانه باقوت جلوی آنان بایستد و تاامنیت خودش را خفظ کند واین برای جبهه مقاومت هم بسیار مطلوب خواهد بود واسد هم زمان با مخالفانش رایزنی ومذاکره نماید.
  • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    2 0
    این عوضی ها خودشون به یمن حمله میکنن از طریق عربستان هیچ چیزی نیست حالا به روسه گیر میدن . اینا هیچ وقت عوض نمی شن