مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - سپرده‌گذاران موسسه اعتباری آرمان روز گذشته بار دیگر در مقابل یکی از شعب این مؤسسه در بلوار سجاد تجمع کردند.

سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباری «آرمان» باز هم تجمع کردند

در این تجمع آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکوم کردن سکوت بانک مرکزی در مقابل 8 ماه خلف وعده مدیران مؤسسه آرمان، خواستار پاسخگویی مسؤولان شدند.

آنها با افراشتن پلاکارد، سعی کردند خواسته های خود را به گوش مسؤولان برسانند.

یکی از معترضان با بیان اینکه هر ماه مدیران این مؤسسه سپرده‌گذاران را با دادن وعده پراکنده می‌کنند، گفت: این در حالی است که اغلب سپرده‌گذاران برای تأمین هزینه زندگی‌شان معطل مانده‌اند.

جوان دیگری هم به گزارشگر ما ابراز داشت: 14 مهرماه موعد وعده ای بوده که پیشتر مدیران این موسسه برای بازپرداخت پول مردم اعلام کرده بودند، اما امروز در مؤسسه را به روی سپرده‌گذاران بسته‌اند.

وی با بیان اینکه باز هم سپرده‌گذاران را به ماه بعد وعده می‌دهند، افزود: این وعده ها هشت ماهه شده، اما هنوز هیچ اقدامی از سوی بانک مرکزی برای پیگیری مطالبات سپرده‌گذاران صورت نگرفته است.

خانمی هم که به همراه فرزندان خردسالش در این تجمع حضور یافته بود، می‌گوید: در حالی جزو سپرده‌گذاران این مؤسسه اعتباری هستیم که توان پرداخت اجاره خانه و یا حتی اقساط وام دریافتی از بانکها را نداریم.

او با ابراز شرم از حضور دراین تجمع افزود: نمی دانیم باید تاوان چه گناهی را پس بدهیم تا به دسترنج سالها تلاش و پس انداز خودمان برسیم.

مرد سالمندی هم که جزو سپرده‌گذاران  آرمان است، می‌گوید: مسؤولان به جای پیگیری و پاسخ به مالباختگان، ماموران انتظامی را به سراغشان می‌فرستند در حالی‌که ما اصلاً قصد اخلال در نظم و امنیت شهر را نداریم.

وی افزود: آیا درخواست پولی که سالها برای به دست آوردن آن زحمت کشیده ایم درخواستی ناحق است؟

گفتنی است، مؤسسه اعتباری آرمان نیز با داشتن صدها هزار طلبکار، به یکی از معضلات اصلی اقتصاد منطقه شمال شرق کشور تبدیل شده است و هنوز گره کور بدهی‌های این مؤسسه مالی، باز نشده و همچنان طلبکاران و سپرده‌گذاران ترجیح می‌دهند با تجمع، اعتراض خود را اعلام کنند و به دنبال پس گرفتن اصل سپرده خود باشند.

برپایه خبر گزارشگر ما، این تجمع با حضور مأموران انتظامی و ارایه وعده‌ای دیگر از سوی مدیران مؤسسه برای زمان بازپرداخت سپرده شهروندان پایان یافت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.