قدس آنلاین: معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: امروز سه پروژه شهرسازي شامل طرح شهرنما، گشت فني ساختمان و برون سپاري خدمات شهرسازي به بهره برداري مي رسد.

امروز ۳ طرح شهرسازي در اصفهان مورد بهره برداری قرار می گیرد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سيد جمال الدين صمصام شريعت با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: شهر يك موجود زنده و پويا است و ضوابط و مقررات شهرسازي نیز بايستي همگام با تغييرات و تحولات شهري پاسخگوي نياز شهر و شهروندان باشند در اين راستا پروژه‌هاي متعددي آماده بهره‌برداري است.
وي با اشاره به طرح برون سپاری خدمات شهرسازی  افزود: طرح برون سپاري خدمات شهرسازي در سال 87 تحت عنوان "طرح ارتقاء کیفیت خدمات شهرسازی و کارگزاری صدور پروانه ساختمان" اجرایی شده است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان تصريح كرد: طبق اين طرح45 دفتر مهندسی با شرایط مندرج در آیین نامه مصوب ، گزینش، آموزش و جهت انجام خدمات مربوط به کارگزاری صدور پروانه ساختمان به کار گرفته شدند.
صمصام شريعت خاطرنشان كرد: در سال 89 با توجه به تجارب گذشته، آیین نامه ای جدید تحت عنوان" آیین نامه اجرایی دفاتر کارگزاری خدمات شهرسازی" با همکاری کارشناسان و مسئولین ذیربط در حوزه شهرداری ، شورای اسلامی شهر ، نظام مهندسی تنظیم، و در تاریخ 23مهر 90 به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
وي اظهار كرد:  بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومي و تصويب نامه وزيران عضو ستاد مديريت حمل و نقل به منظور ايجاد بستر‌هاي لازم براي كاهش تصدي‌هاي دولت و كاهش تقاضاي سفر، تفاهم نامه اي مابين شهرداري اصفهان به عنوان دستگاه خدمات‌دهنده و انجمن صنفي دفاتر پيشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان اصفهان و با نظارت شورای راهبری و نظارت معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان منعقد گردید.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان ادامه داد: بر اساس اين تفاهم نامه مقرر گرديد خدمات کارگزاری درخواست‌هایي از جمله استعلام بانک، استعلام دفترخانه و اتحادیه ، گواهی هاي عدم خلاف و پایانکار و نهایتاً پروانه ساختمان به صورت گام به گام به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود.
صمصام شريعت با بيان اينكه قرار است فرآیند واگذاری به صورت منطقه به منطقه پیش رود، اضافه كرد: بر اين اساس ابتدا فرآيند واگذاري در مناطق 6 ، 7 و سپس 4، 8 ، 10 ، 12 و 13 راه اندازی شوند و  از ابتداي آذرماه نيز مراحل واگذاري مناطق 1 و2 و 3 و5 و 9 و11 و 14 انجام شود.
وي بيان كرد: در برنامه زمان بندی ارائه شده مقرر گرديد در هر منطقه خدمات به ترتيب دوماه برای استعلام بانک، سه ماه برای استعلام دفترخانه ، چهارماه برای گواهی ها  و سپس پروانه ساختمان واگذار شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان در ادامه با اشاره به راه اندازی واحد فنی و مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای شهری تحت عنوان گشت فنی ساختمان گفت: بر اساس مصوبه شوراي شهر و شيوه نامه اجرايي قرار است نظارت حداکثری بر رعایت مفاد پروانه ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی، مقررات ملی ساختمان و دستور العمل های مصوب انجام شود.
صمصام شريعت افزود: بر اساس شيوه نامه گشت فني ساختمان، شناسایی و تشخیص و جلوگیری به‌هنگام هرگونه عملیات ساختمانی که مغایر با مندرجات پروانه ساختمان و اصول شهرسازی و فنی و تخلفات ساختمانی انجام خواهد شد.
وي تصريح كرد: همچنين تخلفات ساختمانی ارجاع شده از سوی مهندسین ناظر ساختمان، ماموران پیشگیری و رفع تخلفات شهری شکایت شهروندان و همسایگان و پيام‌هاي 137 پيگيري و كارشناسي مي شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: دامنه نظارت بر ساختمان های دارای پروانه ساختمانی در محدوده شهر اصفهان ، از زمان صدور معرفی نامه امور مهندسان تا مرحله اخذ گواهی پایان کار است.
صمصام شريعت اظهار كرد: اطلاع رسانی صحیح در خصوص اصول و ضوابط مذکور و فرهنگ سازی جهت تشویق مردم در جهت همکاری با کارشناسان بازدید يكي ديگر از اهداف ايجاد واحد گشت فني ساختمان است.
وي ادامه داد: در حال حاضر راه اندازی واحد فنی و مهندسی مناطق 6 و 15 به صورت آزمایشی راه اندازي شده است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با اشاره به افتتاح طرح شهرنما تحت عنوان تصویربرداری سه بعدی از کلیه معابر شهري اضافه كرد: با شروع به کار سامانه شهرنما از کلیه معابر وگذرهای اصلی و فرعی شهر اصفهان به صورت سه بعدی و 360 درجه تصویربرداری خواهد شد.
صمصام شريعت بيان كرد: با شروع به کار سامانه از کلیه معابر و گذرهای اصلی و فرعی شهر اصفهان طی مدت زمان حداکثر سه ماه تصویربرداری خواهد شد.
وي افزود: با انجام این مهم، دسترسی به بسیاری از اطلاعات شهری از جمله برخی اندازه گیری‌ها، رصد تخلفات ساختمانی، مشاهده عرض پلاک‌ها ، ارتفاع وضع موجود ساختمان ها بدون مراجعه به محل امکان پذیر بوده و مدیران، کارشناسان و مهندسان به کلیه زوایای شهری احاطه بیشتری پیدا خواهند کرد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان تصريح كرد: انجام این پروژه موجب می‌شود تصمیم‌گیری‌ها روند دقیق‌تر و سریع‌تری را طی نموده و بسیاری از بازدیدهای غیرضروری و مراجعات به محل حذف گردد.
صمصام شريعت کنترل و نظارت بیشتر برنحوه اجرای نمای ساختمان ها را از دیگر محاسن این پروژه عنوان و خاطرنشان كرد: در طراحی نمای ساختمان هماهنگی با بافت پیرامونی از اهمیت بسیاری برخوردار است که این موضوع نیز با دسترسی به تصاویر معابر و پلاکها و نمای ساختمانهای مجاور، بیش از گذشته رعایت شده؛ همچنین نظارت های لازم بر نحوه اجرای نمای ساختمان ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وي افزود : در نحوه اجرای پروژه تصویربرداری سه بعدی ، شهر اصفهان به 5 حوزه شمال ، جنوب ، غرب، شرق و مرکز تقسیم گردید و به تناسب عرض گذر ، تصویربرداری‌ها از طریق دوربین های نصب شده بر خودرو، موتور  یا توسط نفر انجام می گیرد.
 
معاون شهر سازي و معماري اصفهان تصريح كرد:شهروندان توجه داشته باشند کلیه تصویربرداری‌های سه بعدی صرفاً از فضای بیرونی پلاک ها و ساختمان ها گرفته شده و هیچگونه تصویری از داخل منازل و ساختمان ها و فضای خصوصی شهروندان گرفته نمی شود و نیازی به حضور شهروندان و مالکان در منزل وجود ندارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.