۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
کد خبر: 314328

اعضای اصلی باند کلاهبرداری فراری‌اند و ۲ عضو ارشد شرکت لیزینگی بازداشت هستند، فریب خوردگان ماه‌ها است برای پس گرفتن پولشان سرگردان هستند

فریب ۱۳۰زن و مرد در رؤیای خودروهای لوکس

 شوک: پرونده کلاهبرداری میلیاردی شرکت لیزینگی خودروهای لوکس پایتخت به گره کور برخورده است، چرا که اعضای اصلی باند، ماهرانه فراری هستند.

130 زن و مرد که در رؤیای خرید خودروهای مدل بالا در دام این کلاهبرداران افتاده‌اند، ماه‌ها است برای پس گرفتن پولشان سرگردان شده‌اند. از سه سال پیش چاپ آگهی فروش در روزنامه‌ای معتبر درباره خرید خودروهای لوکس با شرایط استثنایی، مردان و زنان بسیاری را به شرکت «طلوع تجارت سماء» در خیابان ولیعصر تهران کشاند.
این شرکت در ساختمانی سه طبقه و شیک قرار داشت که هر کسی با ورود به آنجا به اتاقی جداگانه برده می‌شد و یاسر با نام مستعار «مهرداد» مأمور فروش شرکت با چرب‌زبانی مشتریان را مجاب می‌کرد که با امضای قراردادی غیر‌رسمی و پرداخت دو‌سوم پول تا دو ماه بعد صاحب خودرویی شیک و لوکس شوند. با توجه به اینکه شرایط فروش خودروهای این شرکت استثنایی بود و سرمایه‌گذاری زودبازده به نظر می‌رسید و همچنین افراد معتبر و سرشناس عضو هیأت مدیره آن بودند، قراردادها یکی پس از دیگری به ثبت می‌رسید و پول‌های میلیونی به حساب این شرکت واریز می‌شد. این شرایط ادامه داشت تا اینکه زمان تحویل خودروها سررسید اما شرکت با وعده‌ها و بهانه‌های مختلف و اینکه جریمه دیرکرد را در قالب سود پرداخت خواهد کرد، مشتریان را دست به سر می‌کرد. زنان و مردان فریب خورده که هرکدام بالای 100 میلیون تومان به حساب شرکت ریخته بودند، به این شرایط ظنین شدند و برای بررسی موضوع به ساختمان این شرکت رفتند.
یکی از مالباختگان می‌گوید: «من اوایل سال 93 بود که 260 میلیون تومان برای خرید دو دستگاه سانتافه به شرکت پرداخت کردم. وقتی موعد قرارداد رسید با شرکت تماس گرفتم که آنها مدعی شدند خودروها در گمرک مانده و جریمه دیرکرد را به عنوان سود می‌دهند. وقتی این اتفاق چند بار تکرار شد، دیگر تلفن‌ها را جواب ندادند و به همین خاطر تصمیم گرفتم شخصاً به شرکت بروم. آنجا بود که فهمیدم خیلی‌های دیگر مثل من هستند و برای تعیین وضعیتشان به شرکت مراجعه کرده‌اند. طبقه اول خالی بود و فقط منشی‌ها و نیروهای خدمات بودند اما اجازه ندادند ما به طبقه چهارم برویم. بعدها فهمیدیم که در همان روزها چند نفر در طبقه چهارم قرارداد بسته و 500 تا 600 میلیون تومان به حساب شرکت ریخته بودند.» با افزایش تعداد فریب‌خوردگان و ناپدید شدن مسئولان شرکت و حتی منشی‌ها، مالباختگان که تنها مدرک ارتباطشان با این شرکت لیزینگی رسیدهای پرداختی پول‌هایشان بود به شعبه پنجم دادسرای خارک رفته و از شرکت شکایت کردند. با این شکایت دو مدیر ارشد این شرکت کلاهبردار لیزینگی دستگیر شدند و در اعترافاتشان به کلاهبرداری 53 میلیارد تومانی خود از مشتریان شرکت «طلوع تجارت سماء» اعتراف کردند. این در حالی است که «یاسر» مدیر فروش شرکت فراری بوده و هنوز ردی از او به دست نیامده است.
یک مالباخته دیگر می‌گوید: «ما به اعتبار نام‌هایی که عضو هیأت مدیره شرکت بودند و از افراد بانفوذ در واردات خودرو محسوب می‌شدند به شرکت اعتماد کردیم و بدون قرارداد محضری و رسمی پول را به حساب آنها ریختیم اما بعدها فهمیدیم که آنها بدون اطلاع رسمی از شرکت خروج کرده‌اند و حالا هم هیچ اتهامی متوجه آنها نیست.» این مالباخته ادامه می‌دهد: «ماه‌ها است که شکایت ما در دادسرا متوقف مانده و هیچ گزارش پیشرفتی در روند آن لا‌اقل به شاکیان داده نمی‌شود. بسیاری از افرادی که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند پس‌انداز یک عمرشان یا هزینه درمان فرزندشان را به حساب شرکت ریخته‌اند چون تصور می‌کردند پس از دو ماه می‌توانند به سود خوبی برسند. ما حتی پیشنهاد دادیم برای به نتیجه رسیدن سریع‌تر پرونده حسابرسی از سوی دادگاه تعیین شود تا خروجی حساب هیأت مدیره را بگیرد اما هیچ اقدامی نشده است. امیدوارم این سکوت هرچه زودتر تمام شده و تکلیف پول‌های از دست رفته ما نیز مشخص شود.»
مالباختگان این پرونده کلاهبرداری با یک قرارداد یک‌طرفه و یک چک که بعدها فهمیده‌اند در واقع رسید بانکی به شمار می‌رفته پای میز قرارداد نشسته‌اند و دادگاه تنها رسیدهای پرداخت پول‌هایشان را به عنوان مدرک پذیرفته است. تا به این لحظه 130 زن و مرد که از اوایل سال 93 تا الان در این شرکت کلاهبردار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شکایت کرده‌اند اما این تعداد هر روز رو به افزایش است.
بنابر این گزارش، این پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای خارک همچنان در دست بررسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    اگه دست این کلاهبرداران قطع می شد به عنوان دزدی دیگه هرروز تجمع مردم فریب خورده را ملت فهیم ایران نداشت .