قدس آنلاین - سمانه بامشاد:رونمایی شهاب سنگ پنج میلیارد ساله همزمان با سالگرد افتتاح گنبد مینا در بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه انجام گرفت.

رونمایی از شهاب سنگ 4.5 میلیاردساله در بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه

 اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در آستانه سالگرد افتتاح بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه برنامه ها و مناسبت های متنوع علمی-فرهنگی تدارک دیده شده که با همکاری نهادهای علمی و تخصصی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهمترین این برنامه ها رونمایی از شهاب سنگ پنج میلیارد ساله است که در کویر لوت کشف شده و به همین مناسبت یک ماکت واقعی در ابعاد کوچکی از کویر لوت هم در گنبد مینا اجرا شده تا میزبان همیشگی این شهاب سنگ با ارزش باشد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد تاکید کرد: در یک سال گذشته تا پایان تابستان گنبد مینا میزبان بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان ، دانشجویان و علاقمندان به نجوم و علوم مختلف بوده است که امیدواریم در سال دوم فعالیت این مرکز علمی به میزان استقبال و همچنین تنوع برنامه ها افزوده شود.

علی اسلامی کاشف این شباهنگ گفت:این شباهنگ در کویر لوت ایران کشف شده است و عمر این شهاب سنگ به قدمت عمر زمین است .

 وی ادامه داد:شکل گیری تمامی سنگهایی که در فضا هستند تئوری ان این است که  تعدادی از انها با زمین برخورد می کنند و گروهی نه.البته سنگهایی دیگر از سیاره های دیگر با زمین برخورد می کنند که عمر کمتری دارند .

وی در زمینه ازماشات انجام شده در این باره گفت:در این ازمایشات انها از لحاظ جنس مشخص شده اند. ولی عمر زمانی که به زمین برخورد کردهاند مشخص نیست.

کاشف  شهاب سنگ گفت:هدف من از اهدا این شباهنگ این بود که بدین وسیله هم کویر لوت بهتر شناخته می شود و بازشناسی ناشناخته ان با این فرصت شناسایی می شود و پزوهشگران این عرصه بهتر از گذشته معرفی می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.