قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هدف ما تحقق دیپلماسی فرش تبریز است، گفت: ویژگی و ماهیت فرهنگی فرش تبریز این قابلیت را به آن داده است که به کل دنیا معرفی و صادر شود.

فرش تبریز قابلیت معرفی به کل دنیا را دارد/ زیرساخت‌های توسعه صنعت فرش فراهم است

به گزارش قدس آنلااین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در آیین اعطای اعتبارنامه شهر جهانی فرش به تبریز، اظهار داشت: فرش تبریز ماهیت فرهنگی دارد و سرشار از ایده‌ها، باورها، سنت‌ها و دیگر عناصر فرهنگی است.

وی با اشاره به این که مقدمات انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستبافت از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی مقدمات رونق صنعت فرش را فراهم کنند.
جبارزاده با بیان این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت فرش دارد، افزود: در حال حاضر تمام زیرساخت‌های لازم برای تحقق این هدف از جمله راه‌اندازی گمرک کارگو و پست هاب منطقه‌ای برای ارسال تولیدات صنعت فرش به دورترین نقاط دنیا فراهم شده است.
وی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرش و توجه به بازار فرش تبریز را از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه صنعت فرش عنوان کرد و گفت: امیدواریم با انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش، صنعت فرش آذربایجان روزهای بهتر و درخشان‌تری را تجربه کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برای کسب این افتخار، همه بخش‌ها مشارکت داشتند، خطاب به هنرمندان، صادرکنندگان و مسوولان، گفت: تمام همت خود را به کار ببندید تا حقانیت انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف اثبات شود.
وی با اشاره به این که صنعت فرش می‌تواند باعث رونق اقتصادی استان و کشور شود و فعالیت‌ها باید به این سمت باشد، افزود: همه ساله روز 14 مهر را گرامی خواهیم داشت و در این روز عملکردمان را در راستای تحقق اهداف تعریف شده برای رونق صنعت فرش بررسی خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.