رییس محترم و سختکوش سازمان حج و زیارت سه شنبه شب در گفت و گو با خبر ساعت ۲۱ سیما ضمن ارایه آخرین وضعیت حجاج ایرانی تاکید کرد که حضور حجاج ایران در زندانهای سعودی در حد یک شایعه است .

آقای اوحدی! این قبیله لجوج قابل اعتماد نیست

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از جام جم، معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل این امر را ، روال مرسوم مطلع کردن کنسولگری ایران از وجود شهروندان کشورمان در زندان ها، توسط مقامات سعودی می باشد.

جنایت در منا اگر ابعاد گسترده تری بخود نگرفت، به خاطر همت و تلاش شبانه روزی اعضای سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بود. و این مهم از چشم بازماندگان این جنایت شنیع دور نمانده و همه سپاسگزار خدمتگزاران حجاج ایرانی هستند.

و اما بعد:
آقای اوحدی! آنچه شما در باره وظیفه کنسولگری فرمودید در زمان صلح و آرامش است . آیا برخورد مقامات سعودی در حج امسال و جنایت در منا مصداق برخورد در زمان صلح و آرامش است؟

آیا حضور ارتش سعودی در صحنه جنایت و برخورد از نوع حکومت نظامی که دسترسی همگان به مجروحان و جانباختگان منا را تا چندین ساعت سلب کرده بود، از نوع وضعیت سفید است؟

جناب اوحدی! اگر تشر و تهدید مقام معظم رهبری نبود شاید همه پیکرهای جانباخته در منا را سعودی ها دفن می کردند . آیا به اعتقاد شما مقامات لجوج سعودی در این برهه از زمان به پرتکل های بین المللی پایبند هستد؟ بخصوص در برخورد با شهروندان ایرانی؟

هنوز بغض فروخورده شما در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما بعد از جنایت در منا را به خاطر داریم . می دانیم شما نهایت تلاشتان را در این مصیبت عظما بخرج دادید اما ذکر این نکات را ضروری دیدیم چرا که معتقدیم مقامات سعودی در این برهه از زمان در برخورد با شهروندان ایرانی لجاجت بخرج می دهند و این موضوع هم می تواند در خصوص وظایف کنسولگری مصداق پیدا کند. لطفا موضوع وجود حجاج در زندانهای سعودی را شایعه تلقی نفرمایید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.