قائم مقام شواری فرهنگی اجتماعی زنان درباره ی اصلاح قانون «اجازه همسر برای خروج» گفت: معاونت امور زنان به جای مطرح کردن این مباحث اقدامی برای احقای حقوق از دست رفته خانواده قربانیان فاجعه منا کند.

اصلاح قانون «اجازه همسر برای خروج» مسائل شرعی را به چالش می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس  ازطنین یاس، فرشته روح افزا، قائم مقام شواری فرهنگی اجتماعی زنان در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص اظهارات معاون امور خانواده ریاست جمهوری مبنی اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج"، اظهار داشت: این معاونت هیچ گاه نمی تواند این قانون را تغییر دهد چرا که این دیدگاه آنها با احکام شرعی و مسائل فقهی مغایرت دارد و اگر مجلس تصویب کند قطعا شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.

مردم کشور زیر بار مسائل غیر شرعی نمی‌روند

وی افزود: کشور ما اسلامی است و بسیاری از مردم به مسائل دینی و شرعی پایبند هستند از این رو امکان ندارد تن به مسائل غیر شرعی بدهند، قرار نیست فردی که مسئولیتی می گیرد، بخواهد قوانین الهی را تغییر دهد ضمن اینکه هیچ قانون و شرعی به این افراد اجازه نمی دهد از وظایف قانونی و جایی که بر آنها تکلیف نشده است، بخواهند عمل کنند.

وی با بیان اینکه بازگو کردن این مباحث عموماً نتیجه ای نمی دهد، تصریح کرد: این دسته از مسائل تنها موجب به هم ریختن جو جامعه و به چالش کشیدن مسائل شرعی می شود که  لطمه بزرگی به حوزه زنان و خانواده وارد می کند.

اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج" توسط معاونت امور زنان ناشی از بی تخصص بودن آنها نسبت به مسائل زنان است.

روح افزا مطرح کردن اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج" توسط معاونت امور زنان را ناشی از بی تخصص بودن آنها نسبت به مسائل زنان دانست و افزود: بی موقع مطرح کردن این مباحث نه تنها حقی را به زنان برنمی گرداند بلکه موجب ضایع شدن حق آنها می گردد.

روح افزا بیان کرد: مگر ما چند تا خانم داریم که با مشکل خروج از شور روبرو هستند، اگر بررسی کنیم و آمار بگیریم زنان به راحتی مسافرت خارج از کشور می روند و آمار بالای زائران که به عتبات و مکه مشرف می شوند، زنان هستند اینکه مطرح می کنند خانم ورزشکاری به دلیل عدم رضایت همسرش در مسابقات شرکت نکرده است، ابتدا این مسئله شخصی و خانوادگی است و کسی حق ندارد در آن دخالت کند ضمن اینکه این خانم در منزل ماندن که به این جایگاه نرسیده است و بیشترین فعالیت ورزشی خود را بیرون از منزل گذرانده است؛ دخالت در مشکل خانوادگی در یک نفر دلیل بر این نمی شود که بخواهیم قانون را تغییر دهیم.

معاونت امور زنان پیگیر حقوق از دست رفته همسران کشته شدگان فاجعه منا باشد

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: امروز کشور و تمامی افراد جامعه از هر قشری درگیر جنایت آل سعود در منا شده است همچنین بحث بر جام نیز مطرح است، معاونت امور زنان به جای مطرح کردن مسائل حاشیه ای تمرکز خود را بر این موضوعات قرار دهد و اقدامی برای احقای حقوق از دست رفته خانواده قربانیان فاجعه منا کند، در این حادثه زنان بسیاری سرپرست خود را از دست داده اند و چه کسی قرار است این حق ضایع شده آنها را پس بگیرد؟!.

وی ادامه داد: به معاونت امور زنان توصیه جدی می کنیم که قبل از مطرح کردن هر بحثی در حوزه رن و خانواده  ابتدا آن را به خوبی با افراد کارشناس و آگاه  در حوزه زن و مسائل خانواده با توجه به قوانین الهی بررسی کند و سپس طرح مسئله کند، اینکه چند روزی جو جامعه را به هم بریزند و چالش بین زن و مرد ایجاد کنند احقای حقوق زن نیست ، مطرح کردن این مبحث هویت مردان را زیر سوال می برد.

روح افزا تصریح کرد: سوال من از معاونت امروز زنان این است که این معاونت چرا مهارت ها و مدیریت زندگی و آموزش مهارت بیان خواسته ها از همسر را به زنان آموزش نمی دهد و در خصوص مباحث بستر سازی نمی کند.

معاونت امور زنان کاری برای جلوگیری از افزایش اعتیاد زنان کند

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه معاونت امور زنان کم تر به سلامت فضای خانواده ها می پردازد، تصریح کرد: امروز اعتیاد زنان رو به افزایش و معنادار شده است، این معاونت کاری برای کاهش و جلوگیری از اعتیاد زنان و بررسی بیمه زنان خانه دار، زنان بد سرپرست ، بی سرپرست کند.

روح افزا خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان مسائل اصلی در حوزه زنان را رها کرده است و به مسائلی می پردازد که با قانون و شرع مغایرت دارد و تنها وقت، انرژی و سرمایه به هدر می دهند که در آخر نتیجه ای در بر نخواهد داشت و لکه سیاهی در پرونده کاری خود به جا می گذارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.