دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر آن که آل سعود مسئول فاجعه منا است، گفت: اگر ایران فریاد نزده بود سعودی ها بر این فاجعه سرپوش می گذاشتند.

ایران فریاد نمی زد، بر فاجعه منا سرپوش می گذاشتند

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد «سعودی ها مسئول قتل و کشتار در منطقه ما هستند .»

غافل نشویم؛ دشمن اصلی ما رژیم صهیونیستی است

    وی تاکید کرد «البته نباید از این نکته غافل شویم که دشمن اصلی ما رژیم صهیونیستی است» گر چه «وهابیت خطری برای موجودیت منطقه ما است.»

دبیرکل حزب الله لبنان دیروز در دیدار سالانه اش با مبلغان و مرثیه سرایان در آستانه ماه محرم الحرام تاکید کرد «نقش عربستان و اسرائیل از زمان تاسیس، خدمت به منافع آمریکا در منطقه بوده است. این رژیم هزینه جنگ های در منطقه را از جنگ صدام علیه ایران گرفته تا جنگ در افغانستان، پاکستان و سپس عراق تامین کرده است.

به گفته وی، دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی گروه های تکفیری در عراق را از سال 2003 مدیریت کرده است و مسئول همه خون های بر زمین ریخته شده در میان پیروان همه فرق و مذاهب در این کشور است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: عربستان سعودی در جنگ سال 2006(33 روزه) با ما جنگید و اولین کسی که در روز قیامت در مقابل خون برزمین ریخته شده ما لبنانی ها در جنگ 33 روزه بازخواست خواهد شد رژیم آل سعود است.»

وی افزود: «عربستان سعودی تلاش کرده است با کاهش دادن قیمت نفت، به محور مقاومت از ایران گرفته تا روسیه و ونزوئلا ضربه بزند. این رژیم همواره نقش خود را مخفی می کرد ولی اکنون پس از آن که رسوا و دچار ورشکستگی شده، همه این اقداماتش را آشکارا انجام می دهد.»

دبیرکل حزب الله افزود: «عربستان سعودی به رغم آن که گروه های تروریستی داعش و القاعده در آینده به خطری علیه خود این کشور تبدیل خواهند شد اما این دو گروه را در یمن مدیریت می کند.

سید حسن نصرالله گفت: این رژیم اکنون کور است و این واقعیت را نمی بیند حتی اگر به خودش آسیب برسد.»

- مدیریت شکسته خورده رژیم سعودی درماجرای منا

- آنچه در فاجعه منا روی داد؛ یک رفتار داعشی است

- سعودی ها عمدا از کمک رسانی به زائران حادثه منا خودداری کردند

    سید حسن نصر الله مسئولیت کشته شدن هزاران حج گزار در منا در روز عید قربان را به علت «مدیریت شکسته خورده و درس نگرفتن از اشتباهات گذشته اش» متوجه رژیم آل سعود دانست و گفت: «آنچه رخ داد یک رفتار داعشی است که بویی از انسانیت نبرده است.

وی افزود: آنها عمدا از کمک رسانی به زائران زیر دست و پا مانده در آن حادثه خودداری کردند و ساعت ها آنها را در آن شرایط دشوار به حال خود رها کردند .

 

وی این سئوال را مطرح کرد که: «چرا یکی از مسیرها را با علم به آن که حجاج کشوری مشخص از آن مسیر عبور می کنند، بستند؟»

    

 

وی گفت: «اگر ایران فریاد نزده بود، بر این حادثه سرپوش گذاشته می شد و کشته ها را بی سر و صدا دفن می کردند و هرکس را که می خواستند زندان می کردند.»

وی تاکید کرد: «فریاد زدن ایران ناشی از تکبر سعودی ها بود» .

سید حسن نصر الله تاکید کرد:‌ «وهابیت خطری علیه موجودیت منطقه است زیرا تلاش می کند نفوذ خود را در سراسر جهان تا شیلی گسترش دهد.»

 

به زودی در سوریه شاهد پیروزیهایی خواهیم بود

 

    دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص مسائل سوریه تاکید کرد:‌ «ما در سویه فرصتی را برای تقویت پیروزیها و به شکست کشانیدن توطئه هایی پیدا کرده ایم که علیه منطقه طراحی می شود و تلاش می کنیم از این فرصت بهره برداری کنیم و به زودی شاهد پیروزیهایی خواهیم بود.»

 

کرانه باختری در آستانه انتفاضه سوم

    سید حسن نصر الله تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، «اکنون دچار سردرگمی شده است  و کرانه باختری در آستانه آغاز انتفاضه سوم است».

 

هیچ چشم اندازی برای حل مشکلات لبنان وجود ندارد

    دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص مسائل لبنان معتقد است: «هیچ چشم اندازی برای حل مشکلات این کشور وجود ندارد، زیراهمه منتظر هستند وضعیت منطقه مشخص شود تا گزینه های خود را انتخاب کنند و این در حالی است که می دانند بدون وابستگی به خارج  قادر به اتخاذ تصمیم هستند.»

 سید حسن نصر الله در خصوص انتخابات پارلمانی هم تاکید کرد: «ما وارد «قانون 60 »که باعث می شود همین ترکیب نمایندگان وارد مجلس شوند نخواهیم شد و خواستار آن هستیم که انتخابات پارلمانی براساس قانون نسبیت برگزار شود که جایگاه واقعی گروه های سیاسی را به نمایش می گذارد و گروه 14 مارس به ویژه حزب جریان المستقبل این قانون را رد می کنند زیرا می ترسند ستاره اقبال نیروهای سیاسی و رهبرانی جدید طلوع کند چون می دانند در انتخابات پارلمانی اخیر 35 درصد آراء را به نفع گروه  8 مارس از دست دادند.»

سید حسن نصر الله در خصوص جنبش مردمی که هم اکنون در لبنان به راه افتاده است، گفت: «این مطالبات برحق است ولی ما اکنون در اوج نبردها هستیم و نمی توانیم وارد بحث های داخلی شویم.

در هر صورت این جنبش ها قبل از این که از ما دعوت کنند- باید دارای رهبران و اهداف روشن و شفاف باشند.»


 
 
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    سيد جان همين خصوصيت ويژه ايراني هاست كه مردم منطقه را جذب كرده و سرانشان را در يك موقعيت انفعال گذاشته است . روش ما مبتني بر سيره رهبران ديني و مقدسمان است ، اهل بيت پيامبر ، و رفتار دشمنان ما الگو برداشته از رهبران شيطاني آنها ، دشمنان اهل بيت . اليس الصبح به قريب . در اهتزاز باد پرچ سبز رنگ اسلام ناب محمدي در سرتاسر جهان .