قدس آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حوزه زکات کارهای بزرگی در گذشته از سوی کمیته امداد صورت گرفته است و نکته مهم این است که بتوانیم مصرف و جمع‌آوری زکات را با یکدیگر پیوند بزنیم و در کنار یکدیگر قرار دهیم.

مصرف و جمع‌آوری زکات را با یکدیگر پیوند بزنیم

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح ظهر امروز در سومین گردهمایی زکات در محل مجتمع آیه‌های مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه است و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی(ره) وظایف مدونی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه از تمامی ابزارهای موجود برای محرومیت زدایی از سوی کمیته امداد استفاده می‌شود بیان کرد: یکی از مهمترین این ابزارها، فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه سازی آن است و کمیته امداد نیز در این راستا اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

فتاح با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات میزان پرداخت زکات دارای اهمیت چندانی نیست گفت: قطعا این میزان ولو اندک نیز باشد از سوی خداوند متعال مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا در زکات نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد فقرا و مساکین هستند تاکید کرد: کمیته امداد متولی و مسئول بخش محرومان جامعه است در حالی که در برخی موارد زکات صرف امور عمرانی می‌شود در حالی که باید بخش بیشتری از زکات صرف محرومان جامعه شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مصرف زکات باید هدفمند شود عنوان کرد: باید تفکیکی میان مصرف زکات در میان فقرا و همچنین امور عمرانی و بهداشتی و ساخت مساجد و ... انجام شود و البته اولویت باید با فقرا و مساکین باشد.

فتاح تصریح کرد: کارهای بزرگی در این حوزه در گذشته از سوی کمیته امداد صورت گرفته است و نکته مهم این است که بتوانیم مصرف و جمع آوری زکات را با یکدیگر پیوند بزنیم و در کنار یکدیگر قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: همچنین تعاملاتی با سایر سازمان‌ها در این زمینه باشد شکل بگیرد، برای مثال اقدامات مناسبی در این زمینه از سوی جهاد کشاورزی انجام شده و ارتباط مفیدی در این زمینه برقرار شده است.

*به منظور احقاق حق جانباختگان فاجعه منا نیازمند وحدت میان کشورهای اسلامی هستیم
 

مصطفی خاکسار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حج متعلق به امت اسلام است و یک رویه فردی و اجتماعی دارد و در حقیقت مظهر تشکیل امت اسلامی به شمار می‌رود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه یکی از جنبه‌های اجتماعی حج مسئله اتحاد و عظمت امت اسلامی است، گفت: متاسفانه در مناسک امسال حج در فاجعه منا چند هزار نفر از زائران بیت‌الله الحرام جان خود را به دلیل بی‌تدبیری عربستانی‌ها از دست دادند و در این میان سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فاجعه منا علی‌وار بود و سبب شد تا دیگران نیز به حرف بیایند.

وی تصریح کرد: باید مسئولیت برگزاری مناسک حج‌ در عربستان از خواص گرفته شود، چرا خاندانی که بیش از 110 سال یک مراسم را دارند برگزار می‌کنند امسال و به این شکل حادثه‌ای را به وجود می‌آورند که جان هزاران مسلمان گرفته می‌شود.

خاکسار تصریح کرد: تجهیزات زیادی در منا برای کنترل زائران وجود دارد که نمونه آن دوربین‌های مدار بسته است، اما با تمام موارد این فاجعه رخ داد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: وقایعی که در یمن رخ می‌دهد طبق پرورش مکتب وهابی بوده و در نتیجه چندان دور از انتظار نیست که برای جان انسان‌ها در عربستان ارزشی قائل نشوند و این نکته را باید مد نظر داشت که اگر همه مسلمانان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها حق خود را از این حادثه مطالبه نکنند باید منتظر نمونه‌های دیگری از این حوادث باشیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.