رییس سازمان حج و زیارت گفت: براساس اعلام سرکنسولی ایران در عربستان تاکنون هیچ یک از زائران مفقود شده ایرانی در عربستان دستگیر یا بازداشت نشده اند.

 هیچ یک از زائران مفقود شده ایرانی دستگیر یا بازداشت نشده اند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سعید اوحدی با بیان اینکه هرگونه دستگیری یا بازداشت به سرکنسولی ایران در عربستان اطلاع داده می شود، افزود: بخاطر نگرانی که مردم از وضعیت 71 نفر از مفقودان فاجعه منا در روز دو مهرماه داشتند، شب گذشته نشستی با حضور سفیر ایران در عربستان، دستیار ویژه وزیر امور خارجه و سرکنسول ایران در جده برگزار شد که تاکنون هیچ گونه اطلاعی در خصوص بازداشت به ما داده نشده است.

وی تصریح کرد: مردم به ویژه خانواده های جان باختگان اعتماد داشته باشند که تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف وضعیت زائران مفقود در فاجعه منا را انجام خواهیم داد.
اوحدی با اشاره به پالایش آماری انجام شده از کاروان ها، گفت : در صورت نیاز شناسایی و تشخیص هویت مفقودان از سوی مدیران کاروان هایی که در عربستان حضور دارند، انجام می شود.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان در برخی از سردخانه های بیمارستان مکه پیکر تعدادی از جان باختگان وجود دارد که قرار است ظرف امروز و فردا این سردخانه ها را ببینیم تا در صورتی که اجساد جان باختگان ایرانی در آنها باشد، آنها را شناسایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 308 پیکر زائر ایرانی به کشور بازگشته و 40 پیکر دیگر نیز در سردخانه های مکه مکرمه وجود دارد که در حال تشخیص هویت هستند.
رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: 45 پیکر دیگر نیز در سردخانه جده است که در حال ارزیابی در خصوص این قربانیان نیز هستیم.
اوحدی با بیان اینکه فرایند شناسایی هویت این قربانیان زمان بر است، ادامه داد: قرار است براساس رایزنی هایی که صورت گرفته است اجساد از جده به مکه انتقال داده شود تا کار شناسایی هویت آنها را در مکه انجام دهیم.
وی گفت: براساس آمار تاکنون وضعیت 71 نفر از قربانیان این فاجعه بزرگ مشخص نشده است، پیکر 308 نفر به کشور انتقال داده شده و هویت 85 نفر از این قربانیان نیز در حال شناسایی هستند.
اوحدی در ادامه به اعزام 64 هزار زائر ایرانی در سال جاری به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: تاکنون 55 درصد زائران به کشور بازگشته و اکنون 18 هزار زائر در مکه و 11 هزار و 500 نفر دیگر در مدینه منوره حضور دارند که قرار است آخرین پروازها از جده 20 مهر و از مدینه منور 25 مهرماه انجام شود.
در فاجعه منا در دوم مهرماه 464 نفر از زائران ایرانی کشته شدند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.