رییس شورای عالی استانها گفت: تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال باید به سوی روستاها سوق داده شوند.

تسهیلات بانکی باید به سوی روستاها سوق داده شوند

 به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا بصیری پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیکاری مهمترین مشکل موجود در روستاهاست که باعث مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
وی با بیان اینکه پدیده حاشیه نشینی متاثر از نبود اشتغال برای جوانان در روستاهاست اظهار کرد: برای ایجاد کسب و کار و توسعه مشاغل خانگی باید تسهیلات بانکی به سوی روستاها سرازیر شود.
بصیری پور با تاکید بر تقویت و حمایت از تولیدات و صنایع روستایی ادامه داد : در صورت تحقق این مهم مشکلات روستائیان حل و اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
وی با اشاره به فعالیت 35 هزار عضو در شوراهای روستایی کشور افزود: هشت هزار عضو از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی فعالیت می کنند.
رییس شورای عالی استانها گفت: شوراهای روستایی باید در جهت افزایش سطح رفاه روستائیان و فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال تلاش کنند.
بصیری پور با تاکید بر نقش و جایگاه مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا در توسعه و پیشرفت کشور اظهار کرد: تاکنون از این ظرفیت عظیم آنگونه که باید در امور کشور استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه نخبگان روستایی باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند افزود: قانون حمایت از نخبگان باید در هر شهرستان شکل گرفته و اجرا شود.
بصیری پور گفت: شهرستان های مختلف باید طرح های مطالعاتی در این زمینه را ارائه دهند که این موضوع از مشهد آغاز شده و باید به سایر شهرستان ها تسری یابد.
هم اکنون 117 هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی شهری و روستایی هستند.
روز پانزدهم مهر ماه در کشور به روز روستا نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.