قدس آنلاین: مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۱۵۰۰ کیلومتر خط آهن وجود دارد که این میزان ۱۲ درصد از کل شبکه ریلی کشور بوده است.

۱۵۰۰ کیلومتر از خط آهن کشور در خراسان رضوی قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی ضیائی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: راه‌آهن خراسان رضوی با 25 مرکز استان کشور ارتباط ریلی دارد و روزانه 80 رام قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند که این عدد در ایام خاص سفر به 87 رام افزایش می‌‍یابد که در مجموع شامل 33 درصد جابه‌جایی‌های ریلی کشور می‌شود.

وی افزود: در بحث قطار سریع‌السیر مشهد-تهران هنوز اقدامی صورت نپذیرفته و پس از تأمین منابع مالی عملیات ساخت مسیر ریلی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه راه‌آهن خراسان رضوی سه برنامه مهم پیش رو برای زائران امام رضا(ع) دارد، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل دهه اول محرم، دهه آخر صفر و ایام تعطیلات نوروز 1395 بوده و خوشبختانه در این رابطه هیچگونه مشکلی هم احساس نمی‌شود و جهت سفر آسان مسافران مشهد قطار به تعداد مورد نیاز تأمین می‌شود.

ضیائی‌مهر تصریح کرد: همه ساله در ایام خاص سال افزایش ناوگان ریلی را داریم تا خدمات رسانی بیشتر، بهتر و مطلوب‌تری را به زائران ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.

وی تأکید کرد: پروژه هوشمندسازی ریلی مسیر تهران-مشهد در دستور کار قرار گرفته که فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده و در فاز دوم هم که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد افزایش 3 برابری ظرفیت مسافری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با اشاره به اینکه افزایش 2 تا 3 برابری نمازخانه‌های جاده‌های ریلی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در جاده‌ ریلی تهران-مشهد هم 5 نمازخانه اضافه شد و فاصله 45 کیلومتری نمازخانه‌های این جاده ریلی به 22 کیلومتر کاهش یافت.

ضیائی‌مهر گفت: راه‌اندازی حمل و نقل ریلی برون‌مرزی در دستور کار مسئولان راه‌آهن کشور قرار گرفته و یکی از این خطوط ریلی در مسیر مشهد-نجف خواهد بود که خدمات مناسبی را به زائران عتبات عالیات و به ویزه زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در خراسان رضوی 1500 کیلومتر خط آهن وجود دارد که این میزان 12 درصد از کل شبکه ریلی کشور بوده است و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون شاهد رشد بیش از چهاربرابری خطوط ریلی استان بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه 10 درصد کل ایستگاه‌های شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی است، گفت: 45 ایستگاه راه‌آهن در خراسان رضوی وجود دارد و 25 مرکز استان نیز قطار مستقیم به مقصد مشهد را دارند که این مهم نیز نسبت به یک دهه گذشته رشدی شش برابری داشته است.

ضیائی‌مهر عنوان کرد: در سال گذشته حدود 30 درصد جابه‌جایی‌های زائران امام رضا(ع) توسط راه‌آهن خراسان رضوی انجام شد.

وی بیان کرد: راه‌آهن خراسان رضوی در بحث حمل و نقل ریلی در زمینه جابه‌جایی مسافر 50 درصد حجم جابه‌جایی‌های ریلی کشور را به خود اختصاص داده و این راه‌آهن در رتبه نخست جابه‌جایی مسافر از طریق خطوط شبکه‌های ریلی کشور قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.