دولت عربستان، شایعه پراکنان اینترنتی را اعدام می‌کند.

شایعه پراکنان اینترنتی  اعدام می شوند

به گزارش پرس تی وی، بر اساس مقررات جدید که از یک منبع دولتی نقل شده است، افراد به اصطلاح شایعه‌پراکنی که سبب سردرگمی اجتماعی در فضای مجازی می‌شوند با مجازات‌هایی نظیر بازداشت خانگی، زندان، شلاق و اعدام مواجه خواهند شد.مشخص نیست انتشار چه نوع محتوایی در فیسبوک و توئیتر مصداق مجازات اعدام خواهد بود.

در حال حاضر، قوانین و مراکز رصد و سانسور رسانه‌های جمعی در این کشور وجود دارد. رژیم سعودی به خاطر سوابق بد حقوق بشری خود مورد انتقاد شدید قرار دارد. فعالان با محکومیت این قوانین جدید، آن را تلاش‌های سختگیرانه برای سرکوب مخالفت سیاسی و اجتماعی در عربستان دانسته و گفته‌اند «این قوانین جدید دستاویزی است تا دولت بتواند نسل جوان مسلط به فناوری روز را کنترل کند.»

به گزارش روزنامه گاردین عامه مردم از همه اقشار جامعه و حتی رهبران طوائف خواستار کناره‌گیری ملک سلمان 79 ساله و جانشینی پسر 30 ساله‌اش برای سلطنت هستند و معتقدند اگر اقدامی صورت نگیرد کشور به ورطه ویرانی و نابودی کشیده خواهد شد. تاکنون نه انگلیس و نه امریکا، به عنوان دو متحد کلیدی سعودی، موضع قاطعی در مقابل این رفتار هولناک ریاض اتخاذ نکرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.م IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    5 9
    عالیه واقعا سزایه کارشون اعدامه...کاشکی تو کشور ما هم اجرا بشه
  • شکیب IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    14 0
    خر پیرشون گند زده به کشورشون ... این جوونک جوجه وهابی تازه از تخم سر درآورده با کدوم تجربه میخواد یه کشور رو توی این وانفصای خاورمیانه رهبری کنه......... بزرگتر79 سالشون ری....ده
  • فدایی رهبر IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 0
    حکومت نوکری آل سعودی دیگر تمام است باید مردم عربستان از زیر بار ظلم حکومت پادشاهی خلاص شوند باید مردم عربستان وارد انقلاب جدید بشوند واز این وابستگی خلاص شوند و بایک رفراندوم ریس جمهور خود را با یک انقلاب اسلامی اتخاب کنند
  • علی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    زوالشان فرا رسیده
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    داره میشه مثل حکومت شاهنشاهی ایران به پسر برسه سریع وامیرسه