قدس آنلاین؛ تیتر یک اکثر روزنامه های امروز کشور مربوط است به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه و خانواده های شهیدان نیرو؛ در تیتر یک اکثر روزنامه ها می خوانیم: "مذاکره با آمریکا ممنوع!"

از "مذاکره با آمریکا ممنوع" و "آبستراکسیون مخالفان برجام" تا "نوبل رو به ظریف است"

مذاکره با آمریکا ممنوع!

تیتر یک اکثر روزنامه های امروز کشور مربوط بود به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه و خانواده های شهیدان نیرو؛ در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "مذاکره با آمریکا ممنوع!"

روزنامه "هشمهری" نیز نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه: عده ای با سهل اندیشی و نگاه عوامانه مذاکره با شیطان بزرگ را توجیه می کنند"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "نفوذ، هدف آمریکا از مذاکره؛ این مذاکره ممنوع است"

روزنامه "وطن امروز" نیز با تاریخی خواندن دستور رهبر انقلاب برای پایان دادن گفت و گوها با آمریکا؛نوشت: "مذاکره با آمریکا ممنوع است"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر یک خود نوشت: "ولی امر مسلمین: مذاکره با آمریکا یعنی باز کردن راه نفوذ"؛ در این روزنامه می خوانیم: "امام حسین علیه السلام با عمربن سعد معامله نکرد نهیب زدند"

روزنامه "جوان" هم در تیتر یک خود نوشت: "مذاکره با امریکا ممنوع" در این روزنامه می خوانیم: "مذاکره با امریکا هیچ نفعی که ندارد، ضررهای بسیار هم دارد"

روزنامه های جام جم، حمایت، کار و کارگر، کائنات، عصرایرانیان، سیاست روز، سایه، اعتماد و آفتاب یزد هم در تیترهای خود به همین موضوع اشاره داشتند.

***

آبستراکسیون مخالفان برجام؟

روزنامه "همشهری" با بیان اینکه برجام به ایستگاه آخرش رسیده اما اختلاف نظر میان نمایندگان مجلس مانع از تصویب آن در بهارستان شده است. در تیتر خود از "سرنوشت مبهم برجام در بهارستان" نوشت.

روزنامه "وطن امروز" در یادداشت امروز خود در مطلبی با عنوان "برجام؛ گذشتن از خطوط قرمز" نوشت: " متأسفانه دولت یازدهم نه به مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی و قانون جاری کشورمان توجهی کرده و نه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ضمن اینکه در ارتباط با پروتکل الحاقی مصوبه‌ صریحی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که هنوز هم برقرار است. در ارتباط با حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان نیز مصوبه‌ مشخصی وجود دارد که آخرین مورد آن در تیرماه سال جاری بوده و با اینکه جناب آقای دکتر روحانی قانون مذکور را ابلاغ کرده ولی در عمل آن را اجرایی نکرده‌اند.

اصول 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت به نقش مجلس در موضوع توافقنامه‌ها و تعهدات بین‌المللی اشاره کرده است که باز هم متاسفانه دولت توجه لازم را به آن نداشته است. همچنین دولت به وظیفه قانونی خود در ارائه «لایحه» برجام به مجلس شورای اسلامی وقعی نگذاشت و به آن هم توجهی نکرد."

روزنامه "ایران" با بیان اینکه "مجلس یکشنبه درباره توافق هسته ای رای می دهد" در تیتر یک خود نوشت: "روزهای داغ برحام"

این روزنامه همچنین می نویسد: "برخی رسانه‌ها از احتمال «آبستراکسیون» در جلسه یکشنبه مجلس از سوی مخالفان برجام خبر داده‌اند. بر این اساس مخالفان برای جلوگیری از تصویب طرح نمایندگان برای اجرایی شدن برجام، قصد دارند با حضور نیافتن در مجلس یا ترک صحن علنی، مجلس را از حد نصاب رسمی بیندازند تا جلسه از رسمیت بیفتد. آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح دارد که جلسات مجلس با حضور حداقل  دو سوم مجموع نمایندگان رسمیت می‌یابد.  بر این اساس مخالفان برای از رسمیت انداختن جلسه علنی باید حداقل 85 نفر باشند که به نظر نمی‌رسد این تعداد از مجلسی‌ها مخالف توافق هسته‌ای باشند."

در روزنامه "شهروند" و از قول "رئیس مجلس" می خوانیم: "لغو تحریم ها نص صریح برجام است"

***

نوبل رو به ظریف است

روزنامه "قانون" با اعلام این خبر که: "فردا برنده مهم ترین جایزه صلح جهانی مشخص می شود" در تیتر یک خود نوشت: "نوبل رو به ظریف است"

در این روزنامه می خوانیم: "چه کسی است در دنیا که نداند ظریف، یک صلح طلب تمام عیار است و با تمام وجود برای متولد نشدن یک «جنین» جنگی، از جان، مایه گذاشته است. امروز پنجشنبه است. چند ساعتی تا اعلام نتایج جایزه صلح نوبل، نمانده اما چهار کاندیدای نهایی و احتمالی، تقریباً مشخص شده اند. اخبار غیر رسمی ، حاکی از آن است که ظریف ،کری، پاپ فرانسیس و آنگلا مرکل، شانس‌های اصلی گرفتن صلح نوبل هستند اما دو نفر اول، به‌خاطر تلاش مضاعف برای «صلح جهانی»، بیش از دو نفر دیگر، شایسته این جایزه هستند."

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.