قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: زاینده رود از نیمه آبان امسال بار دیگر جاری می شود اما جریان دائمی آن منوط به بارش های بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب است.

بازگشایی زاینده رود از ۱۵ آبان ماه ۹۴

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در جمع اعضای کانون پرورش فکری و جمعی از کودکان و نوجوانان اصفهان، اظهار داشت: جریان دائمی آب در زاینده رود نیازمند دعای همه مردم برای بارش بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب است و دعای شما کودکان و نوجوانان و سفارش شما به پدر و مادر و همکلاسی ها در جهت صرفه جویی قطعاً موثرتر خواهد بود.
زرگرپور زاینده رود را مطالبه همه مردم و حتی کودکان اصفهان برشمرد و گفت: زاینده رود علاوه بر بعد اقتصادی، کشاورزی و گردشگری به مردم روح، لطافت و نشاط می بخشد.
گفتنی است؛ نیمه آبان سال گذشته نیز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب زاینده رود حدود یک ماه جاری بود که بعد از آن با بسته شدن دریچه های سد، آب در چند نوبت دیگر در اسفند ماه 93 و همچنین در فروردین سال 94 بازگشایی شد. البته تا حدود دو ماه پیش اندک آبی در سطح زاینده رود جاری بود که بنا بر تصمیم وزارت نیرو برای حفظ ذخیره سد زاینده رود برای کشت پاییزه 95-94، جریان زاینده رود به طور کامل قطع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا- ع IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    بیچاره پرنده های سردرگم ...