قدس آنلاین:معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از بزرگترین چالش های کشور مشکلات اقتصاد در حوزه های مختلف بویژه بخش های تولیدی است.

مشکلات اقتصادی بزرگترین چالش کشور است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی یزدانی در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی در شیروان اظهار داشت: اقتصاد کشور نیازمند یک حرکت جدی و کار بزرگ است که باید بزرگان آن را انجام دهند.

به گفته وی ، در این راستا باید از واحدهای تولیدی کوچک حمایت شود و امروز اگر مشکلات بازار تولید را حل نکنیم و برای خرید فکری نکنیم کارخانجات فعال فعلی نیز تعطیل می شود.
وی با بیان اینکه شاخص رفاه ایران در سال 2014 ، 107 بوده است و بر اساس اهداف سند چشم انداز باید قطب اول منطقه شود تصریح کرد: در شاخص اقتصاد رتبه ایران 114، عربستان 24، ترکیه 86 و مالزی 20 است و در کار آفرینی و فرصت ها نیز رتبه ایران 93 است که این ها نشان می دهد رسالت همه ما خیلی سنگین است و بهترین راهکار نیز برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز ایران 1404 اقتصاد مقاومتی است.
یزدانی افزود: هر کس به کشور و وطن خود علاقه مند است برای نجات اقتصاد کشور باید اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را اولویت خود قرار دهد و البته باید اذعان کرد با زدن بنر و پلاکارت اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای ایجاد تحول در کشور نیازمند مدیران جسور و ریسک پذیر هستیم تصریح کرد: اعتبار نظام به اعتبار مسوولان است و در بحث اقتصاد مقاومتی همه باید وارد کار شوند و از همه محصولات داخلی باید حمایت شود .
یزدانی با اشاره به اولویت تولید محصولات صادرات محور افزود: باید همه نگاه مان به سمت صادرات باشد و از سرمایه گذاران در این راستا حمایت کنیم.
وی تاکید کرد: مسوولان برای راه اندازی واحدهای تولیدی صرفا به نوشتن نامه اکتفا نکنند و دنبال رفع مشکلات سرمایه گذاران در سازمان ها و دستگاههای مختلف باشند.
وی با بیان اینکه بانک ها می توانند هم نقش کمک کننده و هم تخریب کننده داشته باشند گفت: منابع در بانک ها محدود است و منابع بسیاری از بانک ها هنوز برگشت نشده است و لذا بانک ها هم مشکلات خاص خود را دارند که در وضعیت رکود هم بانک ها و هم سازمان های مالی باید با سرمایه گذاران مدارا کنند .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: هم اکنون یک شهرک و یک ناحیه صنعتی در شیروان داریم که بحث مشکل آب آن حل شده و زمین الحاقی برای شهرک در نظر گرفته شده است.
یحیی نیکدل مهم ترین مشکل فعالان اقتصادی را سرمایه در گردش عنوان و تصریح کرد: هم اکنون خیلی از واحدها با ظرفیت پایین کار می کنند که اگر تدبیری شود توان و پتانسیل بالفعل برای اشتغالزایی 2.5 برابر وجود دارد.
فرماندار شیروان نیزگفت: شهرستان شیروان با 73 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان از لحاظ اقتصادی عمده فعالیت آن در بخش کشاورزی و تولید گوشت است.
عباسعلی صفایی اظهار داشت: هم اکنون شیروان در حوزه صنعت 77 واحد صنعتی و 12 واحد معدنی دارد که 34 واحد دارای مشکل حاد هستند.
وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی پاک و ارکانیگ در شیروان گفت: امید است با برطرف شدن مشکلات تولید و اشتغال رونق یابد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.