رئیس عقیدتی-سیاسی ناجا استان خراسان رضوی گفت: دوره‌های سراسری بصیرت افزایی کارکنان ناجا خراسان رضوی برگزار می‌شود.

دوره‌های سراسری بصیرت افزایی کارکنان ناجا خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی حکمتی پور در گفت‌وگو با تسنیم هفته نیروی انتظامی را تبلوری از فعالیت‌های رو به جلو و رشد ناجا دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی چه به لحاظ خدمت رسانی به مردم به لحاظ پیشرفت داخلی با توسعه تکنولوژی توانسته در خدمت رسانی به مردم نقش مفید و موثری را ایفا کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: بنا به اظهار گواهان و شاهدان که کارشناس درمسائل نظامی، سیاسی و اجتماعی هستند، می‌توان این گفته را مطرح کرد که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ خدمت رسانی از اقتدار بسیار بالایی در جهت تامین امنیت، نظم و انظباط اجتماعی برخوردار است.

وی عنوان کرد: در همین راستا، علاوه بر پیشرفت نیروی انتظامی در جهت کارآمدی بیشتر، توسعه فناوری و خدمت رسانی سریع به مردم؛ آنچه که بیشتر از هرچیزی می‌تواند در روحیه کارکنان، خانواده‌هایشان و نظام جمهوری اسلامی ایران تحت ولایت ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری نقش و تاثیر داشته باشد، انگیزه‌ها و باور‌های عمیق دینی کارکنان است.

سرهنگ حکمتی پور گفت: در همین راستا عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در جهت تعمیق باور‌های دینی کارکنان و خانواده‌هایشان سعی دارد در شاخصه‌های مهمی همچون خدا محوری، رضایت خداوند در انجام ماموریت‌ها، ولایت مداری، خدمت رسانی و اقتدارمندی همراه با مهربانی و رفعت اسلامی فعالیت کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در بیان بخشی از فعالیت‌هایی که توسط عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در سال 94 صورت گرفته است اظهار داشت: تعمیق باور‌های دینی با تشکیل کلاس‌های مرتب در مجتمع‌های آموزشی و دانشگاه‌های علمی- کاربردی و برپایی دوره‌های بصیرت برای کارکنان و خانواده‌های آنها با بهره از اساتید و کارشناسان مجرب صورت گرفته است.

وی ولایت مداری در نیروی انتظامی و سلسله مراتب نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی را در راستای فرامین رهبری دانست و تاکید کرد: آنچه که برای ما از هرچیزی مهم تر و به عنوان وظیفه همگانی شناخته می‌شود، اجرای فرامین ولی امر مسلمین در ارتباط با مسائل اعتقادی و مسلم با ولایت و اجرای آن است.

سرهنگ حکمتی پور ولایت مداری و ولایت پذیری در نیروی انتظامی را از جایگاه بسیار بالایی برخوردار دانست و افزود: در بحث خدمت رسانی و رافت به مردم با توجه به اقتدار نیروی انتظامی، همواره از اساتید و کارشناسان به جهت برپایی محافل اخلاقی به صورت ماهیانه در ستاد فرماندهی، معاونت استانی و شهرستان‌ها استفاده شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به اثرگذاری کلاس‌های اخلاقی در میان کارکنان اشاره کرد و گفت: ما بر آنیم علاوه بر مسلح کردن و داشتن قدرت تسلیحاتی کارکنان در مورد ارتباط عاطفی آنها با مردم نیز اقداماتی صورت دهیم و به این گفته واقفیم که رضایت مردم می‌تواند موجبات ارتقاء امنیت را فراهم کند.

وی ارتباط کارکنان و خانواده‌هایشان با قرآن را یکی از عوامل پیشرفت دانست و تصریح کرد: در سال 94 با توجه به برگزاری مسابقات قرآنی موفق شدیم بیش از 900 نفر از کارکنان، سربازان، خانواده‌هایشان و بازنشستگان را در مسابقه حفظ یک تا سه جزء قرآن کریم مشارکت دهیم.

سرهنگ حکمتی پور یکی دیگر از اقدامات عقیدتی سیاسی را تبیین و تشریح فرمایشات رهبری در مسائل سیاسی دانست و اظهار داشت: در برپایی این نشست‌ها از اساتید و هادیان سیاسی بهره گرفته می‌شود؛ آنچه در این جلسات مطرح می‌شود بنا به رخ داد‌های صورت گرفته است که به صورت ماهانه در ستاد‌های استان، معاونت‌ها و شهرستان‌ها برپا می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: باور نیروی انتظامی در ارتباط با کارکنان این است که همواره نیرو‌های مسلح باید در جهت ارتقاء بینش سیاسی تلاش کنند و فهم سیاسی به روز داشته باشند تا در انجام وظایف آگاهانه‌تر عمل کنند که به حمد خداوند نیروی انتظامی این ویژگی‌ها را دارا است.

وی یکی از وظایف مهم عقیدتی سیاسی را برگزاری جلسات با هدف تعمیق باور‌های سیاسی و افکار کارکنان دانست و گفت: علاوه بر برپایی سلسله جلسات به صورت هفتگی و یا ماهیانه، نظارت مکتبی و شرعی بر اعمال کارکنان در انجام وظیفه یکی دیگر از اقداماتی است که در عقیدتی سیاسی صورت می‌پذیرد.

سرهنگ حکمتی پور افزود: نظارت مکتبی با رصد ماموریت کارکنان آنها را در محدوده فعالیت‌هایی که صورت می‌دهند کنترل می‌کنند؛ در صورتی که اقدامات آنها خارج از این محدوده شرعی بود نسبت به اقدام آنها جلوگیری و در جهت ولایت دینی و شرعی سوق داده می‌شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به برپایی مسابقات ملی، مذهبی و انقلابی در طول سال گفت: این مسابقات با بهره از بیانات مبلغین، ائمه جماعات، واعظان، علما، سخنران‌ها و اساتید دانشگاهی در طول سال همراه است.

وی با توجه به پیشرفت نیروی انتظامی در جهت ارتقاء توان انجام ماموریت، تعمیق باور‌های دینی و فهم سیاسی درست از شرایط موجود اظهار داشت: با توجه به موقعیت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده توانسته‌ایم به عنوان یک نیروی کارآمد و موثر در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

سرهنگ حکمتی پور فعالیت‌های صورت گرفته توسط فرماندهی انتظامی، حفاظت استان، معاونت‌ها و فرماندهان تابعه را در جهت حفظ ارزش‌ها دانست و تاکید کرد: باید از زحمات این عزیزان تشکر ویژه‌ای داشته باشیم و به پاس زحمات بی دریغشان به آنها دست مریزاد بگوییم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد 1300 نفر در سطح استان از بانوانی که از خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی بودند در دوره بصیرت که موضوع آن سبک زندگی اسلامی، تکثیر نسل، آشنایی با احکام اسلامی و مسائل سیاسی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی دوره بصیرت برای کارکنان هر ساله طی 12 هفته در سطح استان صورت می‌پذیرد که در سال جاری 700 نفر تحت پوشش دوره‌های بصیرت قرار می‌گیرند.

حکمتی پور به برپایی جلسات اخلاقی در ستاد فرماندهی و شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در مشهد و 28 شهرستان تابعه ماهیانه 47 جلسه اخلاقی در سطح استان برپا می‌شود و علاوه بر آن 47 جلسه توجیهی در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در بیان اقدامات ارزشی صورت گرفته تصریح کرد: برپایی 40 مورد اقامه نماز جماعت در سطح استان، بازدید از خانواده شهدا، بازدید از بازنشستگان و سرکشی و تکریم جانبازان بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال 94 خراسان رضوی توانسته از میان 15 استان در سطح کشور، در کارنامه یگانی خود رتبه 6 کشوری و جایگاه سرلشگری را کسب کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.