قدس آنلاین: رئیس نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر مجموع مشمولان غایب در سراسر کشور هستند.

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر مشمول غایب در کشور داریم

به گزارش قدس آنلاین، سردار سیدحمید صدرالسادات صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین طرح مشمولان غایب 290 هزار نفر ثبت‌نام کرده و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، از این میان، 7 هزار نفر واجد شرایط نبودند و مابقی که دارای شرایط ویژه بودند حدود 150 هزار نفر بودند.

وی با اعلام اینکه "امسال، تاکنون 140هزار کارت معافیت صادر شده است"، افزود: افرادی که اضافه خدمت‌های آنها ناشی از تاخیر بوده اگر زیر 3 ماه تاخیر داشته باشند 3 ماه به مدت خدمت آنها اضافه می‌شود و اگر میزان تاخیر بیش از این مدت باشد، 6 ماه اضافه خدمت به آنها تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا عنوان کرد: سربازانی که تاخیر و اضافه خدمت دارند اگر عملکردشان مورد رضایت فرماندهان باشد دو سوم زمان اضافه خدمت آنها بخشیده می‌شود.

صدرالسادات بیان کرد: در صورت جنگ احتمالی و رزمایش و حمله نظامی به ایران، سربازانی که دو سال خدمت نظام وظیفه عمومی را گذارنده باشند، تا 50 سال مشمول طرح ذخیره اول و دوم در اعزام می‌شوند.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم در مورد جرایم مشمولان، قانون تخفیف جرایم را در دستور کار خود قرار دادیم، مرحله دوم از این طرح از 20 مهر تا دی ماه تمدید می‌شود.

صدرالسادات گفت: بیش از یک میلیون و 500 نفر مجموع مشمولان غایب در سراسر کشور هستند، سازمان وظیفه عمومی یکی از سازمان‌های پرمخاطب در سطح کشور در زیرمجموعه ناجا است و توسعه خدمات زیرساختی در بخش‌های مختلف مورد توجه ما است.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندهای اجرای کار را نیز در صدر اقدامات خود قرار داده‌ایم، حذف فرآیندهای زائد نیز جزو برنامه‌ها و اقداماتی است که در این مجموعه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.