رئیس قوه‌قضائیه گفت: در جریان فتنه ۸۸ افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند، نتوانستد به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شده به مردم و نظام خیانت کردند.

حمایت استکبار جهانی ‌از فتنه‌گران در سال ۸۸/‌‌برخی‌ در جریان فتنه از خط ولایت و امامت جدا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی صبح امروز ‌در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌‌قضائیه مرکز استان مازندران اظهار کرد: امروز علما سه وظیفه مهم فهم، تبلیغ و اجرای مسائل دینی را بر‌عهده دارند.

* در طول تاریخ علمای شیعه اثرگذاری زیادی داشته‌اند

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ علمای شیعه اثرگذاری زیادی داشته‌اند، افزود:‌ شرایط و اقتضائات امروز خاص است.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه علما و روحانیون باید مسائل روز دنیا و ایران را تبیین کنند، تصریح کرد: هجمه‌های فکری دشمن بر اسلام زیاد شده است و متاسفانه ما نیز به برخی از مبانی دینی و اسلامی بی‌توجه هستیم.

* نفوذ دشمن در جامعه قابل مشاهده است

وی خاطرنشان کرد: امروز علوم انسانی غربی هجوم زیادی آورده است.

آملی‌لاریجانی‌ با بیان اینکه امروز نفوذ دشمن در جامعه قابل مشاهده است، افزود: دشمن نسل جوان ‌را مورد هدف قرار داده‌ و یکی از وظیفه مهم ما روحانیون این است که احکام اسلامی را به کار ببندیم.

رئیس دستگاه قضا تبلیغ را یکی دیگر از مسائل مهم پیش‌روی روحانیون دانست و گفت: وظیفه مهم و اصیل برای روحانیون که تبلیغ دین است.

*‌ فیلم‌ها‌ی تولیدی ایران از محتوا خالی و در بعضی مواقع بسیار منفی است

آملی‌لاریجانی شیوه‌های سنتی تبلیغ در جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: منبرها و مساجد پایگاه‌های معنوی در جامعه هستند و نقش اساسی دارند که باید آنها را حفظ کرد و حضور پررنگ‌تری در آنها داشت.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای فکری در جوامع بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: فیلم‌هایی که الان تهیه می‌شود بسیار تاثیرگذار است اما در حال حاضر فیلم‌های ما از محتوا خالی و در بعضی مواقع بسیار منفی است.

* باید دستورات ولی‌فقیه در جامعه اجرا شود

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مطالب جدید باید در قالب‌های نوین و امروزی به جامعه عرضه شود، اضافه کرد: باید با هنرمندان و فیلم‌نامه‌نویسان ارتباط برقرار کنیم تا اثرات فاخر در جامعه اسلامی تولید شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای احکام دینی در صدر اصول و قوانین نظام قرار دارد، اظهار کرد: باید دستورات ولی‌فقیه در جامعه اجرا شود.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه تحقیق در زمینه مردم‌سالاری دینی بحث مهمی است که باید این امر تالیف شود، افزود: امروز اقتدار قوه‌قضائیه به برکت ولایت‌فقیه است و در هیچ جای دنیا قوه‌قضائیه مانند ایران اسلامی مقتدر نیست.

* مردودی برخی خط امامی‌ها در جریان فتنه 88/بصیرت نداشتند

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید به سلاح بصیرافزایی مجهز شوند و این یک فهم ساده نیست، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه 88 مقام معظم رهبری به بحث بصیرت داشتن بسیار تاکید کردند و انسان باید در شرایط سخت حق و باطل را بشناسد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان فتنه 88 افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند نتوانستند به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شدند و به مردم و نظام خیانت کردند.

* هجوم دشمن بیشتر از هر زمانی در امروزه در حال شکل‌گیری است

وی با بیان اینکه دولت موظف است تمامی شرایط را برای کسب منع فضائل در جامعه فراهم کند، اضافه کرد: نشر فضائل اسلامی بصیرت می‌خواهد.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه هجوم دشمن بیشتر از هر زمانی در امروزه در حال شکل‌گیری است، افزود: در زمان فتنه 88 استکبار جهانی برای حمایت از فتنه‌گران به‌پا خواسته بودند و با برنامه‌ریزی می‌خواستند به مردم و نظام صدمه وارد کنند.

* جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ولایت‌فقیه از فتنه 88 عبور کرد

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ولایت‌فقیه از فتنه 88 عبور کرد، یادآور شد: ولایت فقیه شاخصه عزت و اقتدار کشور و نظام است و باید برای حفظ و امنیت کشور ولایت‌فقیه را حفظ کنیم.

رئیس قوه‌قضائیه در پایان با تاکید بر اینکه ولایت‌فقیه نباشد نمی‌توانیم اقتدار امروز کشور را حفظ کنیم، گفت: اخلاق و تزکیه نفس از نکات عملی است که باید اجرا شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.