در حالیکه دو هفته از وقوع فاجعه مصیبت‌بار کشته شدن حجاج در رمی جمرات می‌گذرد، وزیر حج عربستان سرانجام با صدور پیامی، وقوع این فاجعه را به ایران تسلیت گفت.

عربستان بالاخره به ایران تسلیت گفت!

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، با گذشت 14 روز از وقوع فاجعه منا که به کشته شدن 465 زائر ایرانی منجر شد و درپی اعتراض گسترده مردم و مسئولان جمهوری اسلامی به دولت عربستان مبنی بر عذرخواهی از بابت اتفاق پیش آمده، سرانجام وزیر حج عربستان با صدور پیامی، تنها به ابراز همدردی و تسلیت اکتفا کرده است.

«بندر بن محمد حجار»، وزیر حج عربستان در نامه خود خطاب به سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران آورده است: «فاجعه منا را به شما و خودمان و به جهان اسلام تسلیت می گویم و از خداوند منان برای جان باختگان آمرزش طلب کرده و از او می خواهم به بازماندگان صبر و آرامش دهد و بیماران و آسیب دیدگان این حادثه دردناک را شفا دهد.

از آنجایی که ابراز تمایل کردید که پیکرهای حجاج جان باخته را به ایران انتقال دهید برای تحقق این خواسته لازم است لیست اسامی و مشخصات گذرنامه جان باختگان و مجروحان مزبور را در اختیار وزارت حج قرار دهید تا این وزارتخانه بتواند جهت تکمیل تشریفات لازم طبق مقررات جاری، با مراجع ذیربط مکاتبه نماید.

والاترین درودهای ما را بپذیرید.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 0
    سر دستشان بماند . اين ها كه كشته شدن شيعيان را براي خودشان فضيلت دانسته و آن را وسيله رسيدن به بهشت مي دانند ، بهتر است به خودشان و افكار قرون وسطاييشان تسليت بگويند . و اگر هم احساس انسان بودن مي كنند در صدد جبران اين جنايات باشند از طريق : 1- مجازات عاملان اين فاجعه 2 - از طريق مشاركت دادن كشور هاي قرباني داده در مديريت حج 3 - از طريق عذر خواهي از جهان اسلام.
  • حمید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 1
    پوزش و رفع تمام موانع زیارتی(ادعیه خوانی و زیارت و تعمیر مزار شریف امامان معصوم شیعه وذکر مناقب اهل بیت و مراسم برائت ) و پرداخت دیه مقتولین از درخواست های قابل طرح در مصاحبه های بعدی بین مقامات ایرانی و عربستانی می باشد.خون این عزیزان بالاترین مقام را دارا است .
  • دکتر موسوی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    8 0
    با َسلام دولت عربستان زا برگزاری ضعیف مراسم حج نشان داد که از مدیریت لازم برخوردار نبوده و مضاف بر آن نسبت به جان انَسان هم ارزشی قایل نسیت
  • ایران IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    10 1
    خاک برسر کسی که منتظر تسلیت عربستان نشسته بود اینهمه به ایران ضرر زده هنوز دنبال دوستی هستین فقط خاک.....
  • علیرضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    9 1
    عربستان در آستانه سقوطه .... اشک تمساح .... ماموران سعودی با دستور از مقامات خود بالای سر حجاج در حال مرگ سیگار می کشیدند حالا می آیند و تسلیت می کویند بابا ما را چه فرض کردید
  • محمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    6 1
    ای آل سعوداحمق شماتوانایی اداره خودتون هم ندارین چه برسه خانه خدا.
  • محسن121 IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    13 1
    عربستان منتظر انتقام باش
  • حمید IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    5 3
    مرگ برال سعود - مرگ بر امریکا
  • انار IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    5 2
    اینها امام حسین را گشتند ور بالینش گریه کردند الان همان کاری را کردند که با امام حسین کردند این قضا و قدر نیست راه را بستند و گشتنداین دشمنی بوده با چراغ سبز امریکا
  • سجاد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    1 0
    بزارید بگم چند سال پیش در جمعه خونین برائت از مشرکین که ماموران وحشی عربستان به حجاج ما حمله کردن و هیچ نگفتیم باز در سال های بعدی ما چنین رفتار هایی را مشاهده کردیم در همین اول سال هم ان 2 مامور عربستانی که به جای مجازات تشویق شدند و حال این حادثه تلخ و عید قربانی که تلخ تلخ شد من خواهش عاجزانه دارم از رهبر که دیگه سکوت نکنند م جواب سختی بدهند
  • علی رزم ارا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    1 0
    باتوجه به رخدادهای سیاسی آل سعودکه باعث تفرقه دربین مسلمانان گردیده ووابستگی وسرسپردگی به امریکا وصهیونیستها که جز تضعیف اسلام را نمی خواهند برماست که به هوش باشیم ومسلمانان دیگر رامتنبه سازیم که چنین حکومت اسلام ستیز بیرحم ویار وهمراه استکبار جهانی به هیچ وجه لیاقت پرده داری خانه خدارا ندارد ودرمحافل سیاسی کشورهای اسلامی واقعیتها مطرح گردد ...ونصرمن ا...وفتح قریب ..