عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: کمیسیون ویژه در گزارش خود هم به نقاط مثبت و هم به نقاط منفی برجام اشاره کرده و هشدارهای لازم را داده بود.

گزارش کمیسیون ویژه به نقاط مثبت و منفی برجام اشاره کرده/باید مشخص شود برجام ایران را زیر سلطه می‌برد یا خیر
به گزارش قدس آنلاین، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ ضمن مثبت خواندن گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام اظهارداشت: کمیسیون ویژه در گزارش خود هم به نقاط مثبت و هم به نقاط منفی برجام اشاره کرده و هشدارهای لازم را داده بود و باید از کمیسیون برجام به خاطر کار فشرده خود در طی 40 روز تشکر کرد.

وی با اشاره به صدور بیانیه تعدادی از اعضای کمیسیون ویژه بعد از قرائت گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس افزود: این اقدام از ارزش کار کمیسیون کم نمی‌کند و ارزش کار کمیسیون فوق‌العاده بالاست؛ اگر این معترضین به محتوای گزارش اعتراضی داشتند با دلیل و منطق باید اشکالات خود را در خلال بررسی موضوع مطرح می‌کردند و این کار آن‌ها در صدور بیانیه کاری صد در صد سیاسی است. از نظر مجلس و نمایندگان یک بداخلاقی به شمار می‌رود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی مجلس در مورد اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اظهارداشت: این طرح دارای اشکالاتی است و باید اشکالات آن رفع شود و در این طرح از مفاد گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام تاکنون استفاده‌‌ای نشده است. جای تعجب است که مجلس کمیسیونی را تشکیل و اعضای آن را انتخاب می‌کند و پس از 40 روز کار فشرده گزارشی را در خصوص برجام منتشر می‌کند اما از آن گزارش در طرح مجلس هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و یا اینکه استفاده از آن در طرح بسیار محدود و جزیی است.

سلیمانی با اشاره به ارجاع طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به کمسیون امنیت ملی از سوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد:  ارجاع این طرح به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی، سوال برانگیز است هرچند ممکن است نائب رئیس مجلس در این باره حقی داشته باشد اما باید از این حق  با منطق و استدلال بهره گرفت.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا این طرح برای بررسی به کمیسیون ویژه بررسی برجام ارجاع نشده است و این سوال برای همه مطرح است که در مجلس چه کسی تصمیم می‌گیرد و چرا تصمیم تا به این حد سلیقه‌ای و سطحی و شخصی اتخاذ می‌شود، هیچ دلیلی هم در مورد این تصمیم تاکنون اعلام نشده و اگر چه اختیاری در این باره هست این اختیار باید براساس منطق و یک شالوده استوار باشد نه اینکه کسی دلش بخواهد طرح‌ را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع بدهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام یک طرح سطحی و نپخته است و دارای اشکالاتی اساسی است و هیچ الزام و راهکاری در آن وجود ندارد.

سلیمانی اضافه کرد: از جمله موضوعاتی که در روند بررسی این طرح در مجلس باید مشخص شود این است که مدت زمان اجرای برجام چند ساله است و مجلس باید دولت را مقید کند تا در یک محدوده زمانی مشخص و معینی برجام را اجرا کند. از سویی دیگر بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به این شخصیت‌های خاص را مطلقا ممنوع کند.

وی در پایان گفت: مهمترین مسئله در بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در مجلس این است که باید مشخص شود که برجام ایران را به زیر سلطه می‌برد یا نه و باید به این سوال اساسی پاسخ داده شود و اشکالات طرح باید با کار کارشناسی در مجلس رفع شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.