معاون رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار خواسته ‌و از تک‌تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

تحریم‌ها همچنان پابرجاست/رئیس‌جمهور دوشنبه‌ها از مسئولان اقتصادی ‌گزارش می‌خواهد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت صبح امروز در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌‌قضائیه مرکز استان مازندران اظهار کرد: نقش و رسالت حوزه‌های علمیه در دولت مورد توجه است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از دو سال از دوره خدمت دولت گذشته و کمتر از دو سال باقی مانده است، افزود: رئیس‌جمهور از جایگاه حوزه علمیه به مقام ریاست جمهوری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه تمامی اندیشه‌های رئیس‌جمهور براساس رسالت‌های حوزه‌ علمیه است، تصریح کرد: در سال 92 بعد از تشدید تحریم‌ها توانایی جمهوری اسلامی در تولید و صادرات نفت و استفاده از منابع نفتی در همه عرصه‌ها با تهدید و فشار آغاز شد و درآمد کشور در سال 92 از 118 میلیارد دلار به چیزی حدود 52 میلیارد دلار کاهش یافت.

*تحریم‌ها همچنان پابرجاست

 نوبخت اظهار کرد: دولت با توجه به تحریم‌ها توانست رشد اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافت، افزود: مقام معظم رهبری در زمینه رشد منفی تورم در کشور دولت را تشویق کردند و خواستار کاهش بیشتر شدند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر روند رشد منفی به مثبت کار ارزشمندی بود که دولت طی دو سال انجام داد، تصریح کرد: در دو سال عمر دولت بیش از 246 طرح ناتمام به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه دولت یک‌هزار و 900 طرح ناتمام را در دو سال پیش‌رو دارد، گفت: برخی از طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد، اما دولت روحانی به دولت گذشته احترام گذاشت و این طرح‌ها را نیز ادامه داده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما محکوم هستیم از بین طرح‌هایی که از گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد آنها را انتخاب و مورد بهره‌برداری قرار دهد، اضافه کرد: با همه این‌ها موظف بودیم با محدودیت منابع آنها را اجرایی و به اتمام برسانیم.

*تلاش برای شکستن حلقه تحریم مدعیان حقوق بشر

نوبخت با بیان اینکه برای اینکه حلقه تحریم‌های ضد بشری مدعیان حقوق بشر را بشکنیم باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است چرا که سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امسال بیش از 9 هزار میلیارد تومان مجبور شدیم به گندم‌کاران بپردازیم، گفت: از بانک کشاورزی نیز 30 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات چای‌کاران تسهیلات گرفته شد.

*شرایط اقتصادی اجازه افزایش حقوق را نمی‌دهد

وی درباره افزایش حقوق کارمندان نیز اضافه کرد: ما هم دل‌مان می‌خواهد حقوق کارمندان را 50 درصد افزایش دهیم اما شرایط اقتصادی این را به ما اجازه نمی‌دهد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شد، خاطرنشان کرد: مردم در بخش درمان نیاز دارند که از خدمات ارزان استفاده کنند که در این زمینه دولت سعی کرده‌ این روند را در دستور کار قرار دهد تا جایی که در روستاها بیماران با سه درصد هزینه پرداختی درمان می‌شوند.

*6 ماه بسیار بسیار سختی را پیش‌رو داریم

وی با اعلام اینکه در شش ماه آینده کار بسیار بسیار سختی داریم، اضافه کرد: تحریم‌ها همچنان پابرجاست و ما تا پایان سال باید با این تحریم‌ها کشور را اداره کنیم ما برای اداره کشور در مضیقه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه 100 هزار نفر بیکار شدند اما 700 هزار شغل ایجاد شد، گفت: منتقدان فقط آن 100 هزار نفر را می‌بینند.

وی با اعلام اینکه هنر ما این است که رشد اقتصادی کشور را افزایش و تورم را کاهش دهیم، افزود: باید پای صحبت خودرو‌سازان بشینیم و مشکل آن‌ها را برطرف کنیم اما برخی از کم‌اندیشان در داخل در مسائل اقتصادی کشور با دشمن هم‌سو شدند.

نوبخت با بیان اینکه تولیدکنندگان با 28 درصد سود بانکی نمی‌توانند تولید کنند و دولت خود را موظف به پرداخت مابه‌التفاوت‌ها کرده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار می‌خواهد و از تک‌تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

*هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای جاده‌های شمال

وی گفت: برای جاده‌های شمال بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود تا شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما در برنامه ششم نمی‌خواهیم به همه موارد بپردازیم بلکه ‌می‌خواهیم به چند نکته مهم بپردازیم تا با بحران در کشور مواجه نشویم، افزود: آب و محیط‌زیست مهم‌ترین طرح دولت در برنامه جاری است که اگر به آنها نپردازیم کشور دچار بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از بخش فرهنگ از جامعه مدرسین بهره‌گیری می‌کنیم و به این اجلاسیه احترام می‌گذاریم، گفت: از برنامه‌های اجلاسیه جامعه مدرسین در بخش فرهنگی نهایت استفاده را می‌کنیم.

نوبخت در پایان اضافه کرد: سه قوه نظام با وحدت مشترک در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.