معاون وزیر خارجه با اشاره به آمادگی تهران برای گفت‌وگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه، گفت:‌ نیویورک فرصت خوبی برای دیدار جمعی وزرای خارجه ایران و شورای همکاری بود که برخی وزرا با اظهارات منفی و ناروا مانع از برگزاری آن شدند.

برخی وزرا با اظهارات ناروا مانع از برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و شورای همکاری در نیویورک شدند
به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعلام آمادگی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت برای گفت‌وگوی منطقه‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره آماده گفت‌وگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است، گفت:‌ ما اظهارات مثبت مقامات ارشد کویت و قطر را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با ذکر این نکته که اقدامات عمان در مسیر تعمیق دوستی‌ها در منطقه قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: نیویورک فرصت خوبی برای دیدار جمعی وزرای خارجه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بود که برخی وزرای خارجه با اظهارات منفی و ناروا مانع از برگزاری این دیدار شدند.

معاون وزیر خارجه با تأکید بر اینکه در منطقه حساس کنونی راهی جز گفت‌وگو و همکاری وجود ندارد، عنوان کرد: راهبرد ایران همکاری همه‌جانبه با منطقه است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: انتظار داریم همه کشورهای منطقه خطر تروریسم و افراط گرایی را عمیقا درک کنند و در مسیر گفت‌وگو، همکاری جمعی، توقف جنگ، مبارزه قاطع با تروریسم و تمرکز بر راه‌حل‌های سیاسی گام بردارند.

وی گفت: تهران همچنان بر مسیر همکاری با منطقه به عنوان اولویت اساسی تاکید دارد.

به گزارش فارس، شیخ صباح الخالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت دیروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با اشتاین‌مایر همتای آلمانی خود عنوان کرد: ما برای گفت‌و‌گو و تفاهم با ایران آمادگی داریم، زیرا کشورهای عضو شورای همکاری بر این باورند که همواره زمینه‌های همکاری با کشور همسایه ایران وجود دارد و امیدواریم که این گفت‌و‌گو و مذاکره را برای برقراری هر چه بیشتر امنیت و ثبات در منطقه آغاز کنیم.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    آقاي عبداللهيان نمي خواهند بفرمايند كه اين وزرا چه كساني بودند ؟ از اين گذشته خوب با بقيه مذاكره مي كرديد . مردم مايلند در مورد پشت پرده سياست هاي منطقه بيشتر بدانند . اين دانستن با منافع ملي نيز در تضاد نيست . وقتي فهميدند كه مثلا فلان كشور با سياست هاي ايران موافق نيست درك مناسب از مناسبات پيدا خواهند كرد و مطلباتشان از مسئولين واقعي تر خواهد شد .