قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۰۲ هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان، گفت: برای احیای این دریاچه، روش‌های اداری و روزمره جواب نمی‌دهد و ما باید از ظرفیت‌های مردمی و بسیج استفاده کنیم.

وجود ۱۰۲ هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده در نشست بررسی نحوه همکاری بسیج در اجرای سند تدبیر توسعه استان و اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی عمل به دستورهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی را تکلیف شرعی همه مسئولان دانست و با اشاره به اقدامات انجام یافته در این راستا در استان، گفت: اصول و چارچوب سند تدبیر توسعه استان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که سند تدبیر توسعه حاصل یک سال مطالعه کارشناسان، اساتید دانشگاهی، مدیران و فعالان بخش خصوصی است، افزود: سند به جای آرمان‌گرایی، بر اساس واقعیت‌ها و پتانسیل‌های استان تنظیم شده است، چرا که برنامه‌های توسعه کشور به دلیل عدم توجه به منابع و امکانات عملا قابلیت اجرایی شدن نداشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که سند تدبیر توسعه استان با روش هسته‌های کلیدی تدوین شده است، افزود: این روش از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان الگوی برنامه‌ریزی در برنامه ششم توسعه قرار گرفت و کارشناسان ما با حضور در تمام استان‌ها این روش را به کارشناسان برنامه‌ریزی آموزش دادند.

جبارزاده اضافه کرد: خوشحالیم که با تدوین این برنامه توانستیم به عنوان اولین استان در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه الگوی مدیریتی دفاع مقدس و مدیریت جهادی را ضرورت انجام کارهای بزرگ و گذر از مشکلات جاری کشور عنوان کرد و گفت: ما در بخش‌های مختلف استان این الگو را به کار گرفته‌ایم و موفقیت‌های بزرگ استان مدیون این رویکرد بوده است.

وی با اشاره به این که ایجاد اشتغال از اهداف مدیریت استان است، گفت: حل مشکل اشتغال نیازمند حرکت جهادی و بسیجی است و سازمان بسیج در این زمینه می‌تواند کمک بزرگی برای دولت باشد.

جبارزاده با اشاره به محوریت بحث اشتغال در سند تدبیر توسعه استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک بسیج و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی، برنامه جامعی در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی تهیه کنیم و نهضت اشتغال را به راه بیندازیم.

وجود 102 هزار واحد صنفی تک کارفرما در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به وجود 102 هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان، گفت: به دنبال اخذ مجوزهای خاصی از دولت در خصوص به‌کارگیری سیستم استاد و شاگردی در این واحدها هستیم و بسیج هم می‌تواند در این راستا ایفای نقش کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی به بحث احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: برای احیای این دریاچه، روش‌های اداری و روزمره جواب نمی‌دهد و ما باید از ظرفیت‌های مردمی و بسیج استفاده کنیم.

وی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه باید اصلاح روش آبیاری و پوشش انهار در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی پیرامون آن اجرا شود که در این زمینه نیز می‌توانیم از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی هم در این نشست گفت: سند تدبیر توسعه استان در راستای حل چالش‌های موجود استان، اصلاح روش‌های برنامه‌ریزی قبلی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

داود بهبودی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این سند، توجه به واقعیت‌های استان و اتکا به منابع غیردولتی است.

وی  با تشریح مشخصه‌ها و ویژگی‌های سند تدبیر توسعه استان، هسته‌های کلیدی کارگروه‌های 12 گانه و شهرستان‌ها و تعدادی از پروژه‌های محوری آنها را تبیین کرد.

سپاه یک نیروی صرفا نظامی نیست

پس از توضیحات استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سرهنگ صفر قائمی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان گزارشی از عملکرد این سازمان ارایه و نحوه همکاری این سازمان در برنامه‌های توسعه استان را تشریح کرد.

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا نیز با بیان این که سپاه یک نیروی صرفا نظامی نیست و در هر حوزه‌ای که لازم بوده با جدیت وارد عمل شده است، خواستار همکاری مسئولان اجرایی در اجرای بهتر ماموریت گروه‌های جهادی، فعال‌سازی ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی، واگذاری بخشی از پروژه‌ها به بسیج به ویژه پروژه‌های محرومیت‌زدایی و کمک به فروش و صادرات محصولات تولیدی بسیج شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.