۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 314665

قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل درآمد شهرداری تبریز با بیان اینکه مراحل پرداخت الکترونیکی تمام عوارض و مطالبات شهرداری از طریق دستگاه‌های POS فراهم شده است،گفت: شهروندان‌ تبریزی‌ از این‌ پس عوارض‌ شهرداری را به صورت‌ الکترونیکی پرداخت می‌کنند.

عوارض در تبریز الکترونیکی شد

به گزاش قدس آنلاین از تبریز، اکبر پورخردمند، به وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌های الکترونیک در مجموعه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: برخلاف دیگر نهاد ها و ادارات، شهرداری در خصوص الکترونیکی کردن مراودات مالی خود با شهروندان، پیشرفت زیادی نداشته و شاید دلیل این موضوع، به نوع خدماتی مربوط است که توسط این نهاد به شهروندان ارائه می‌شود.

وی افزود: با این حال، ما توانسته‌ایم در بحث عوارض مشاغل و عوارض خودرو، این سیستم را پیاده کنیم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، حوزه درآمد نیز از نتایج مثبت آن بهره‌مند شود.

مدیرکل درآمد شهرداری تبریز، اهداف اجرای این سیستم را برشمرد و گفت: مهم‌ترین هدفی که در این طرح مد نظر قرار گرفته، تسریع در ارائه خدمات به شهروندان است تا آنان در اندک مدت و با صرف کمترین وقت، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

پورخردمند در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مدیران درآمد مناطق گفت: تحقق این هدف نیاز به درک مشترک از موضوع دارد که خوشبختانه این درک در تمام مدیران دیده می‌شود و باید همتی به عمل آید تا مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، برطرف شود.

وی در ادامه به وضعیت بندهای موجود در قبض‌های سیستم POS اشاره و تاکید کرد: مهم‌ترین بندی که باید در قبوض دریافتی شهروندان درج شود، محل پرداخت است؛ یعنی در قبض حتما مشخص شود که شهروند، وجه خود را از بابت کدام خدمت دریافتی می‌پردازد که البته این قسمت از قبض، می‌تواند به صورت دستی و توسط خود شهروند پر شود.

پورخردمند بار دیگر به بیان اهداف این طرح پرداخت و تصریح کرد: با حذف قبوض از چرخه پرداخت عوارض، هزینه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و شهروندان در اسرع وقت، خدمات درخواستی خود را در یافت می کنند.

مدیرکل درآمد شهرداری تبریز، مدیران در آمد مناطق را امانت‌دار مالی شهرداری خواند و گفت: مدیران درآمد شهرداری های مناطق، به عنوان ذیحساب منطقه متبوعه، امانت‌دار محسوب می‌شوند و در برابر اسناد مسئولند؛ بنابراین برای هرچه دقیق‌تر شدن و تسریع مراحل پرداخت عوارض توسط شهروندان، باید هرچه زودتر برای راه‌اندازی این سیستم، اقدامات لازم را انجام دهند.

امکان وصول الکترونیکی هرگونه عوارض شهرداری توسط دستگاه‌های POS توسط مدیریت درآمد و با هماهنگی سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری آماده شده است که به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.