قدس آنلاین- تبریز: با حضور شهردار تبریز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین جمعی از اساتید علوم پزشکی، «نشان تبریز» به «پروفسور عباس علوی» دانشمند نامی تبریزی اهدا شد.

نشان تبریز بر سینه  «پروفسور عباس علوی» پیشروان  دانش پزشکی هسته‌ای

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی «نشان تبریز» را   «پروفسور عباس علوی» از پیشگامان فناوری فیزیک پزشکی و استاد برجسته  دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا   اعطا کرد.
 

پروفسور عباس علوی، پزشک  تبریزی و از پیشروان  دانش پزشکی هسته‌ای است. وی از سال ۱۹۷۱ تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاه پنسیلوانیا و رئیس بخش پزشکی هسته‌ای این دانشگاه بوده و هم اکنون ریاست مشترک مرکز مطالعات کهنسالی این دانشگاه را بر عهده دارد. این پزشک تبریزی در کنار «دکتر دیوید کوهل» پزشک نامی آمریکایی، از مبدعان فناوری فیزیک ‌پزشکی به شمار می‌رود. جامعه پزشکی هسته‌ای آمریکا به خاطر خدمات علمی ارزنده وی در زمینه سیستم‌های پت اسکن، بالاترین جایزه خود را در سال ۲۰۰۴، به پروفسور علوی علوی اهدا کرد.

 

سخنرانی در بيش از 50 كشور دنيا و انتشار 214 مقاله و پوستر و نشست علمي در دانشگاه پنسيلوانيا در پنج سال اخير، تنها بخشی از اهتمام علمی و آموزشی این استاد تبریزی به شمار می‌رود. 

در سالهاي اخير وي تصميم به تربيت پزشكان و دانشمندان ايراني گرفته و در صدد بنا كردن يك مركز PET در كشورمان است تا از این طریق دين خود را به زادگاه خويش ادا كرده باشد.

شایان ذکر است پيش از اين مرحوم اسماعيل وثاقي، حاج فيروز زيرک‌کار و مقصود پوررادي از جامعه هيات حسيني تبريز، زنده‌یاد محمد حسين مبين پدر جذاميان ايران، زنده‌یاد رسول قرباني و حسن اسکندري از نوازندگان شاخص عاشیق، معصومه سپهري نويسنده شاخص ادبيات دفاع مقدس، احسان باکری فرزند شهید مهدی باکری، دکترمحمدعلی موحد استاد شاخص ادبیات و تاریخ، پروفسورمجید سمیعی پزشک صاحبنام کشور، دکتر سعید پناهی و دکتر سعید راد از جامعه پزشکی کشور و دکتر حمید وارسته شهردار تبریز در سال‌های دور، «نشان تبریز» را از آن خود کرده‌اند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.