گسترش حملات هوایی و موشکی روسیه علیه مواضع داعش کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای رساندن سلاحهای بیشتر به داعش تحریک کرده است.

واکنش شیخ نشین ها به حملات روسیه علیه داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، در پی تشدید حملات هوایی و موشکی روسیه علیه مواضع داعش خبرها حاکی از اعزام تجهیزات نظامی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تروریست های داعش است.

روسیه در حالی حملات خود را علیه تروریست های داعش افزایش داده است که کشورهای غربی و در رای آنها آمریکا خواستار توقف این حملات در سوریه شده اند. آنها مدعی اند روسیه مواضع مخالفان بشار اسد را هدف قرار می دهد.

از سوی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس که حمایت آنها از مخالفان بشار اسد علنی شده است، در واکنش به حملات هوایی روسیه اعزام تسلیحات و تجهیزات جنگی برای داعش و مخالفان بشار اسد را تسریع کرده اند.

پیش از این هم کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ممکن است حامیان مخالفان دولت سوریه در واکنش به عملیات روسیه، دست به حمایت گسترده تروریست ها بزنند.

در همین حال «جولین دنسی» عضو ارشد شورای روابط خارجی اروپا گفته است در صورتی که روسیه به حملات خود ادامه دهد کشورهای عربی سلاح های پیشرفته تری به داعش می رسانند.

به گفته دنسی عربها در صورتی که احساس کنند کنترل در خاورمیانه از دست آنها خارج می شود دست به هر اقدامی می زنند که نمونه آن در افغانستان حمایت از القاعده و طالبان علیه شوروی بود.

هر چند آمریکا و متحد منطقه ای اش عربستان مدعی مبارزه و مخالفت با تروریسم در منطقه هستند ولی به طور علنی از تروریست های سوریه حمایت می کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    با ورود روسیه حمایتهای پنهان اعراب و آمریکا و غرب از تروریستها واضحتر عیان تر می نماید و اقدامات بر علیه تروریستها توسط آمریکا و اروپا تبدیل به یک نمایش مضحک میگردد.
  • هووم IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    یک زمانی ما هم می گفتیم جهادیون در افغانستان علیه نیروهای شوروی-اما پس از مدتیه ویت واقعی برخی این جماعت به اصطلاح مبارز روشن شد البته ناگفته نماندکه بسیاری از مجاهدین مردان شریفی بودند ا