وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سالهای پیش رو پنج میلیون نفر متقاضی شغل جدید خواهند بود گفت:برای تحقق به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

یارانه ۴میلیون نفر دیگر حذف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، مسئله اشتغال را پیچیده و فرابخشی دانست و گفت: اشتغال، اجماع و اهتمام ملی می خواهد و بدون آن نمی توانیم برنامه خوبی درباره آن داشته باشیم.

وی با اذعان به برخی اختلافات بین کارگران و کارفرمایان گفت: وقتی عرضه و تقاضای نیروی کار در شرایط اقتصادی سخت می شود مسلماً به کارگران فشار وارد خواهد شد.

وی در عین حال افزود: پارسال با تفاهم از ریزش 237 هزار شغل جلوگیری کردیم.

ربیعی با تأکید بر سخت بودن شرایط حقوق بازنشستگان گفت: برای بهبود وضعیت معیشتی آنان در طی سه سال اخیر 65 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است هر چند که می دانیم این افزایش هم کفاف سختی زندگی آنها را نمی دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نامناسب دانستن ورودی و خروجی درآمدها و هزینه های صندوق های بازنشستگی گفت: به همین خاطر مبحث صندوقهای بازنشستگی در کنار بحران آب و محیط زیست از جمله اولویتهای برنامه ششم قرار گرفته است.

وی همچنین در زمینه پرداخت یارانه ها با اشاره به سابقه اجرای آن افزود: در اجرای این قانون در برخی موارد قانون اجرا نشد و همچنین پایگاههای اطلاعاتی مناسبی هم برای اجرای درست آن موجود نبود.

ربیعی گفت: با ساماندهی 28 پایگاه اطلاعاتی انواع درآمدها، هزینه ها و داراییها، بجز حسابهای بانکی یارانه بگیران را برای شناسایی افراد پردرآمد بررسی کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاکنون دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت قطعی از پرداخت یارانه حذف شده اند که 80 درصد از حذف شدگان هیچ گونه اعتراضی نداشتند.

ربیعی همچنین افزود: سازمان تأمین اجتماعی از جمله سازمانهایی است که پرونده بسیار روشنی دارد و شفافیت و پاکدستی در آن بسیار بالاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی مان به بیمه تأمین اجتماعی در داروخانه ، پزشکان و بیمارستانهای آنرا تا پایان سال 93 تسویه کرده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.