قدس آنلاین: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برترین کار تاریخ اسلام قیام امام حسین(ع) است و باید امروز هم خدمت در این مسیر و ترویج فرهنگ عاشورا را به عنوان بزرگترین خدمت برای طلبه‌های مبلغ در فرصت طلایی ماه محرم بدانیم.

 مبلغان قدر فرصت خدمتگزاری به عزادران امام حسین(ع) را بدانند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد محمدیان  در همایش طلایه‌داران هدایت که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مبلغان قدر فرصت خدمتگزاری به عزادران امام حسین(ع) را بدانند.

وی افزود: با قیام امام حسین(ع) کعبه حقیقی به سمت عراق تغییر کرد و هیچکس هم سؤال نکرد که چرا حضرت سیدالشهداء(ع) حج خود را ناتمام گذاشتند؟ و در مسیر عربستان به عراق بیش از 900 نفر از لشکر امام حسین(ع) جدا شدند و تنها 72 نفر باقی‌ماندند، با وجود آنکه نقل شده 1500 یار در طول این مسیر به ایشان ملحق شدند، اما همان عدد 72 نفر معتبرتر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه تأثیرگذارترین اتفاق تاریخ اسلام در کربلای معلی رخ داد، خاطرنشان کرد: موضوع قیام امام حسین(ع) نه تنها شیعه بلکه کل جوامع اسلامی را تحت تأثیر قرار داد، زیرا کربلا اصل اسلام را حفظ کرد و حیات معنوی دین رسول خدا(ص) را تا به امروز و حتی تا قیامت تضمین کرد و مبلغان دینی هم در این راه سهیم هستند و راه کربلا تا ظهور امام زمان(عج) مستدام خواهد بود.

محمدیان تصریح کرد: اگر در آن روز نبودیم که به یاری امام حسین(ع) بیائیم باید اکنون که لباس خدمت بر تن کرده‌ایم دوستداران امام حسین(ع) را با ایشان آشنا کنیم و پیوند آنها با امام حسین(ع) را مستحکم‌تر کنیم.

وی تأکید کرد: اگر می‌گوئیم که برترین کار تاریخ اسلام قیام امام حسین(ع) است، باید امروز هم خدمت در این مسیر و ترویج فرهنگ عاشورا را به عنوان بزرگترین خدمت برای طلبه‌های مبلغ در فرصت طلایی ماه محرم بدانیم، زیرا ائمه اطهار(ع) معتقدند که تاریخی‌ترین قیام انبیاء و اولیاء الهی قیام امام حسین(ع) در کربلا بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه توحید یکی از شاخه‌های هدایت است، عنوان کرد: خداست که دارد همگان را هدایت می‌کند و مبلغان تنها یک وسیله و کانال ارتباطی هستند و به واقع فیض در جای دیگری بوده آب نیز از جایی دیگر جاری می‌شود؛ در هر چشمه‌ای آب به مزرعه‌هایش جاری می‌شود و باید بدانیم که مردم به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های ما هستند، پس قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و تاریخ عاشورا را به درستی به آنان تبیین کنیم.

محمدیان گفت: خداوند این آب را جاری می‌کند و متتقابلاً سرعت حرکت کانال‌ها هم افزایش می‌یابد و در چنین شرایطی وظیفه روحانیون مبلغ هدایت درست مسیر حرکت این آب در کانال‌هاست و بناست که نام خدا بزرگ شود و مردم با خالق خویش آشنا شوند، پس بیائیم خدا و اولیاء خدا را تجلی کنیم.

وی افزود: توجه به باطن عاشورا و کربلا باید مورد تأکید قرار بگیرد و یکی از باطن‌های کربلا کفر به طاغوت است و ایمانی به خدا نتیجه می‌دهد که ابتدا کفر طاغوت داشته باشیم، آن هم طاغوتی که لباس دین برتن دارد، مانند معاویه و یزید که به این ملعونین امیرالمؤمنین خطاب می‌شد و امام حسین(ع) هم که متوجه این موضوع بودند نسبت به آگاهی مردم در شناخت مسیر حق و باطل تلاش کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر اینکه  کفر طاغوت دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و باید این مهم به درستی تبیین شود، بیان کرد: متأسفانه امروزه طاغوت در جامعه ما بزرگ شده و اعلام می‌شود که چاره‌ای جز کنار آمدن با دشمن نداریم.

محمدیان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از باطن‌های کربلا بود و متأسفانه پوشش نامناسب برخی از خانم‌ها و آقایان را در سطح جامعه شاهد هستیم و با این کار کفر نعمت می‌کنند.

وی افزود: چندین هزار زائر خانه خدا در فاجعه منا کشته شدند و بدتر از آن را کشته شدن  هزاران نفر در یمن و بیش از یک میلون نفر در سوریه، عراق، بحرین و دیگر کشورها بود، ضعف امروزمان این است که قدر امنیت را نمی‌دانیم و روزانه شاهد گسترش فحشا و منکر هستیم و بدانید که تا ریشه آن زده نشود دوباره شاهد رویشش خواهیم بود، موضوعی که امام حسین(ع) نسبت به آن تأکید بسیار داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه شجاعت یکی دیگر از باطن‌های کربلا بود، خاطرنشان کرد: اسلام با شجاعت امام حسین(ع) در کربلا بر کفر غلبه کرد و با شجاعت می‌توان به همه‌چیز رسید، حتی انقلاب اسلامی ایران هم با شجاعت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و با شجاعت مقام معظم رهبری نیز این مسیر امتداد یافت.

محمدیان تصریح کرد: باطن دیگر کربلا انقطاع از دنیا طلبی بود و متأسفانه درد امروز برخی از مسئولان رفاه طلبی است و اگر این باطن کربلا به درستی تبیین شود موجب اتصال مردم به ظاهر آن می‌شود.

وی تأکید کرد: در میان کسانی که در کربلا سخن می‌گفتند بالاترین سخن از سوی حضرت زینب کبری(س) نقل شد که فرمودند «زیبایی‌ای بهتر از کربلا ندیدم» و باید زیبایی‌های کربلا را به درستی بیان کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر اینکه باید ویژگی‌های یاران امام حسین را برای مردم بیان کنیم، گفت: یاران پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) همگی از دیدگاه امام حسین(ع) خوب بودند، اما ایشان در ظهر عاشورا فرمودند که یاران من برترین یاران تاریخ بودند.

محمدیان گفت: رابطه عاشقانه یاران امام حسین(ع) زبانزد بوده و سرمایه آنها عشق به حضرت سیدالشهداء(ع) و وفا و استقامت در مقابل سختی‌های فراوان آن دوران بود و بسیاری از افراد در مقابل این سختی‌ها مغلوب شدند، اما یاران امام حسین(ع) جزء مغلوب‌شدگان نبودند.

وی افزود: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا از بزرگان نام بردند و باید ویژگی‌های کوفیان در زمان امامت حضرت علی(ع) به درستی تبیین شود و چه شد که یاران به دشمنان تبدیل شدند و مهم‌ـرین علت آن پرشدن شکم‌ها با حرام خدا بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند، خاطرنشان کرد: برجام یکی از موضوعات است . مبلغان نسبت به این شعار در منبرهای خود بپردازند، متأسفانه مشکلات اقتصادی جامعه باورهای غلطی در اذهان ایجاد کرده که باید برجام را با وجود ضررهایش بپذیریم و مبلغان دینی باید در منبرهایشان آگاهی بخشی لازم را داشته باشند تا این تصور به وجود نیاید که حاضریم به هر نوع توافقی تن دهیم.

محمدیان تصریح کرد: عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند که از موضوع برجام برای اهدافی خاص استفاده کرده و نظام را از درون تهی کنند و فکر می‌کنند که پس از ناکامی در مقابل یاران انقلابی می‌توانند اکنون به نتیجه مطلوبشان برسند.

وی تأکید کرد: اگر برجام تصویب شد که به احتمال زیاد هم می‌شود، وظیفه مبلغان تمام نشده بلکه مسئولیتشان سنگین‌تر هم می‌شود؛ من اگر در مجلس بودم با موضوع توافق برجام موافقت نمی‌کردم، اما باید به مسئله مهم‌تری توجه کنیم و آن اینکه به مردم القاء شود که دوره مبارزه تمام نشده و انقلاب ما به پایان نرسیده است، هرچند که عده‌ای می‌خواهند که ما از آمریکا عذرخواهی کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سبب آقایی ملتمان شد، گفت: ملت ایران دیگر صدقه‌بگیر نیستند و مردم ما در پناه امام حسین(ع) آقا شده‌اند و صدقه‌بگیر اوباما و دیگر اراذل اوباش غربی نیستند.

محمدیان گفت: اگر آسیب نبینیم قطعاً دشمنان ما ذلیل خواهند شد و نوکری هنر نیست بلکه هنر در آقایی است و امام خمینی(ره) ملت ایران را آقا کردند و در برابر دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله نیز ایستادگی کردیم.

وی افزود: امروز شاهدیم که مقاومت ملت ما مورد تقدیر واقع شده و قطعاً رسیدن به عزت و افتخار هزینه‌هایی دارد، اما سرمایه اصلی فرهنگ عاشورا، روح حسینی بوده که باید به خوبی تبیین شود.

*مبلغان فرهنگی در جهت تغییر باورهای غلط غرب‌ باور و آمریکا باور تلاش کنند

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنانی اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند که جهاد دری از درب‌های بهشت است که خداوند بر روی اولیاء خاص خودش می‌گشاید و روحانیون همایش طلایه‌داران هدایت نقشی کلیدی در تبیین فرهنگ عاشورا دارند.

وی افزود: لباس جهاد لباسی عزت‌آفرین است و امروز در شرایطی هستیم که کسانی فعال شده‌اند که می‌خواهند این لباس را از تن مجاهدان در بیاورند و شما روحانیون نباید اجازه چنین کاری را بدهید.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهاد فرهنگی از جهاد در دفاع مقدس سخت‌تر است و باید به صورت شبانه‌روز در این مسیر تلاش کرد، گفت: جهاد بخش لاینفکی از اسلام ناب بوده و مسلمان حقیقی با مجاهدتش انتخاب می‌شود و امام حسین(ع) الگوی جهاد است، هرچند که تمامی ائمه اطهار(ع) الگوی جهادند اما این جهاد در هر زمانی متفاوت بوده و در ایام محرم دشمن با تمام وجود دست به مبارزه می‌زند و در چنین جریانی گروه‌هایی فعالند که چنین القا نمایند که برای حل مشکلات چاره‌ای جز آشتی با دشمنان و مستکبران به خصوص آمریکا نداریم.

جوانی تصریح کرد: امروز در دهه چهارم انقلاب هستیم و سخنان مقام معظم رهبری به ما خط و جهت می‌دهد که امسال در ماه‌های محرم و صفر باید از فرصت منبر و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء(ع) استفاده کرده و نقشه‌های شوم یزیدیان زمان را نقش بر آب کنیم و نگذاریم که لباس جهاد از تن این ملت بیرون آورده شود.

وی تأکید کرد: امروزه برخی‌ها مذاکره امام علی(ع)، صلح امام حسن مجتبی(ع) و مذاکره امام حسین(ع) با دشمنان زمان خود را مطرح می‌کنند و اگر جهادگران عرصه فرهنگی نتوانند این نیرنگ‌ها را خنثی کنند قطعاً آسیب خواهیم دید و دشمن امروز تلاش می‌کند که مردم، مسئولان، دانشمندان، نخبگان و خواص ما دچار شک، تردید و اشتباه بشوند، چیزی مه مقام معظم رهبری تأکید ویژه داشتند و مبلغان باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره با آمریکا ممنوع است، عنوان کرد: سخنان آشکار ایشان به خاطر تصور غلط برخی از افراد است که فکر می‌کنند مذاکره با آمریکا خوب است و ایشان بحث هسته‌ای را یک استثناء عنوان کردند.

جوانی گفت: جنش دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران همانند دشمنی‌های فرائنه با پرچم‌داران هدایت و انبیاء و اولیاء الهی است و فلسفه بعثت انبیاء این بوده که از حق دفاع کنند و امروز پرچم بندگی و عبودیت در دست ملت ایران است که پرچم‌دار آن هم مقام معظم رهبری هستند و آمریکا و استکبار هم طاغوتیان و یزیدیان زمان هستند.

وی افزود: آن کسانی که در محرم زیر خیمه‌های حسینی جمع می‌شوند می‌دانند که انقلاب اسلامی در امتداد عاشورات و مشکل دشمن با ما یک مشکل دینی بوده و ماهیتش این است که باید در مقابل دشمن بایستیم و توانمند باشیم.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه  باید بفهمیم که مشکل ما با آمریکا در کجاست، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند چه بخواهیم و چه نخواهیم استکبار و صهونیست به دنبال ما خواهد بود تا حیثیت مذهبی‌یمان را لکه‌‍دار کرده و به آن آسیب برساند.

جوانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مشکل آمریکا با ما سلاح هسته‌ایف تروریسم، حقوق بشر و غیره نیست، بلکه هویت ملی و مذهبی ملت ایران است و می‌خواهد این هویت را از ما بگیرد و اینکه اهل سلطه شده و نوکر آمریکا بشویم.

وی افزود: ریشه دشمنی ما با آمریکا در اسلام‌خواهی، ظلم‌ستیزی و مکتب عاشورایی ماست و اگر می‌خواهیم در صف حسینیان باشیم باید دشمن و دشمنی‌های او را به خوبی بشناسیم، تا مغلوب آن نشویم.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‌دار عزت مسلمین، مبارزه با استکبار،ولی خدا و نایب برحق امام زمان(عج)  به نصرت من و شما نیاز دارند، خاطرنشان کرد: جبهه دشمن با تمام توان به میدان آمده، پس فکر نکنیم که کارمان ساده است و باید به معنای واقعی مجاهدت کرد.

جوانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیادر با اعضای ستاد کنگره استان چهارمحال‌وبختیاری فرمودند که با یک حمله همه‌جانبه فرهنگی، اعتقادی و سیاسی اعلام نشده مواجه هستیم و لشکر دشمن در جهت جذب جوانان برای تحقق اهداف شوم خودش تلاش می‌کند و باید این شیطنت‌ها و نقشه‌های شوم را خنثی کنیم و ایشان فرمودند که در مقابل حمله دشمن باید بیش از این تلاش شود و یکی از بزرگترین نقش‌ها در این رابطه بر دوش مبلغان است.

وی تأکید کرد: امروز آمریکایی‌ها می‌توانند این حمله اعتقادی و سیاسی را شدت بخشند تا نتایج آن را در سال‌های آینده ببینند و مسئله نفوذ از ابتدای انقلاب مطرح بوده و فتنه 88 هم نتیجه نفوذ دشمن بود و مقام معظم رهبری فرمودند که باید نکات و راهبردهای لازم را بدانیم تا بتوانیم به درستی در مقابل استراتژی دشمن ایستادگی کرده و این استرات/زی را شکست دهیم.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بحث آمریکا را متمرکز بر موضوع هسته‌ای اعلام کردند، اما چه شد که آمریکا در مسیر توافق به حرکت درآمد؟  عنوان کرد: تواقف کنونی، توافقی است که هنوز تکلیفش در ایران و آمریکا مشخص نیست و آمریکا به توافق هسته‌ای به عنوان یک بخش از سناریوی بزرگ نگاه می‌کند و آن دوره پس از برجام بوده که مقام معظم رهبری هم نسبت به آن هشدار دادند و باید برنامه دشمن پس از توافق هسته‌ای و برجام را بدانیم.

جوانی گفت: اجازه نفوذ سیاسی و فرهنگی و حضور سیاسی آمریکا در ایران را نخواهیم داد و اگر این موضوع به درستی درک نشود یک اشتباه محاسباتی رخ خواهد داد که قابل جبران هم نخواهد بود و متأسفانه برخی‌ها امروزه دچار این اشتباه شده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند که باید چگونه عمل‌کردن دشمن را بفهمیم و باید حساسیت‌ها در تمامی جوانب باشد و فریب یک مساعدت کوتاه‌‍‌مدت دشمن را نخوریم، زیرا هرگاه در تاریخ با شکستی مواجه بودیم علت اصلی‌اش در همان اشتباه محاسباتی دیده شده است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به یک تغییر استراتژی دست زده که خروجی آن لبخند و دست‌درازکردن است، بیان کرد: آمریکایی‌ها از سال 1386 دست به تغییر استراتژی‌ها زدند و دلیل آن شکست‌های پی‌درپیی بود کهاز ایران خورده بود و کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفته بود که در طی 28 سال اقدامات زیادی علیه ایران داشتیم اما نتیجه‌اش شکست آمریکا مقابل ایران بود و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم به این موضوع اعتراف کرد.

جوانی تصریح کرد: در اربعین حسینی سال گذشته 2 میلیون زائر ایرانی در عراق حاضر شدند و امسال هم افزایش این جمعیت پیش‌بینی می‌شود و خروجی صحبت‌های آمریکایی‌ها در شکست مقابل ایران نداشتن رابطه میان گرگ و میش بوده که به نفع میش و به ضرر گرگ تمام شده است.

وی تأکید کرد: راهبرد تحریم، جنگ اقتصادی، اقدام نظامی و غیره هیچکدام برای آمریکا نتیجه نداد و حتی تهدید شعار حمله نظامی علیه ایران را داشت که جرأت انجام این کار را هم نداشت و ایران با بهره‌گیری از مکتب عاشورا به خوبی با دشمن مقابله می‌کند و سلاح نظامی ایران هم قوی است و به فرموده مقام معظم رهبری اگر کوچکترین غلطی از سوی آمریکا سربزند، ملت ایران تلاویو و هیفا را با خاک یکسان خواهند کرد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب باراک اوباما در دفاع مذاکرات با ایران می‌گوید که نمی‌توانستیم که با ایران بجنگیم، گفت: رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که اگر بخواهیم با ایران بجنگیم شکست خواهیم خورد و این بیان نشان‌دهنده عزت ملت ایران است.

جوانی گفت: آمریکایی‌ها پس از ناکارآمدی تهدید نظامی، تحریم هسته‌ای را داشتند که تحریم را هم ناکارآمد دیدند و به همکاری و رابطه دلخوش کردد، اما از نوع دشمنی و باید به خوبی دشمنان ایران و انقلاب را بشناسیم.

وی افزود: 127 نماینده اصلاحات در مجلس ششم در نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد نوشیدن جام زهر را به ایشان دادند و تنها چاره را سازش با آمریکا دیدند و دولت آمریکا هم با شعار تغییر وارد شد و باید به حال چنین افرادی تأسف خورد که اینگونه با ولایت فقیه برخورد می‌کنند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن امروز یک شعاری مطرح می‌کند که نباید بازتاب داده شود، گفت: آن شعار مذاکره بیشتر و رفاه بهتر ملت ایران است و باید این نکته مبنایی که دشمن بر آن تأکید دارد به خوبی تفهیم شود و باراک اوباما می‌گوید که ارتباط و همکاری آمریکا با ایران برای هر دو کشور و به خصوص ایران بسیار مهم است.

جوانی تصریح کرد: دشمن می‌بیند که جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری در میان نسل جوان جامعه ناقص است و از همین مسیر می‌خواهد نفوذ کند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند نفوذ فرهنگی و نفوذ سیاسی از تمامی نفوذ‌ها مهم‌تر است و دشمن می‌خواهد سنگرهای فرهنگی ما را تخریب کند.

وی تأکید کرد: امروز برخی‌ها لباس جهاد را که لباس عزت‌آفرین، مبارزه، ایثار، شهامت و شهادت است را قابل جمع نمی‌دادند و کسانی که دم از امام و ولایت می‌زنند و شعار ولایت سر می‌دهند نباید بگذارند که شعارهای دشمن عملی شود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره بر اینکه امروز مشکل اشتغال، ازدواج، رفاه، معیشت و زندگی آبرومندانه جوانان را داریم، گفت: چاره‌ حل این مشکلت ارتباط و دوستی با دشمن نیست و مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره با آمریکا ممنوع است و متأسفانه برخی‌ها می‌گویند که اگر آمریکا به تعهداتش پایبند باشد امکان همکاری وجود دارد و باز ایشان تأکید کردند که در هیچ مسئله‌ای به‌جز مذاکرات هسته‌ای با آمریکا هم‌صحبت نمی‌شویم و علت آن هم اختلاف 180 درجه‌ای عقاید و اعتقادات ما با آمریکایی‌هاست.

جوانی گفت: اگر جوانان به خوبی آگاه نشوند فریب دشمن را خواهند خورد و پشت فتنه داعش در عارق آمریکایی‌ها هستند و به واقع نه در عراقف نه در لبنان، نه در سوریه، نه در بحرین و نه در هیچ‌کجای عالم آمریکا به فکر حل مشکل نیست، بلکه می‌خواهد از طریق کشورهای منطقه به ایران نفوذ کند و باید در این رابطه حواسمان به خوبی جمع باشد و لحظه‌ای از این دشمن سرسخت غافل نشویم.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که شکست خورده آمریکا و سربلند ایران است و جمهوری اسلامی در آستانه پیروزی‌های بزرگی قرار گرفته و دشمن می‌خواهد ایران که 37 سال ایستادگی کرده است مغلوب کند و جمهوری اسلامی مقتدر نباید تسلیم اهداف شوم دشمنان شود، چیزی که مورد تأکید و دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا در ایران حذف شعار «مرگ بر آمریکا» ملت ایران است، گفت: برخی‌ها در دانشگاه‌ها به این موضوع پرداختند که شعار مرگ بر آمریکا را نباید گفت، نکته‌ای که بسیار تأسف‌آور است و به فرموده امام خمینی(ره) شعار مرگ بر آمریکا یک شعار عبادی است.

جوانی عنوان کرد: باید در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی خود را تقویت کرده و باورهای غلط غرب‌ باور و آمریکا باور را تغییر دهیم و مهم‌ترین نقش‌آفرین در این عرصه مبلغان فرهنگی هستند که باید این مهم را در مجالس امام حسین(ع) تبیین کنند.

*2 هزار مبلغ در ایام دهه اول محرم به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در سخنانی اظهار داشت: محرم هرسال فرصت بازخوانی، یادآوری و آشنایی با حادثه عاشوراست و 3 رویداد منطق و عقلانیت، عاطفه و احساس و عزت و حماسه را رقم می‌زند.

وی افزود: فرصت تبلیغی ماه محرم، تأثیرگذارترین مسئله فرهنگ‌ساز در میان سایر فرصت‌هاست و گسترش فرهنگ دینی، تبلیغ و ترویج ارزش‌های الهی، فرهنگسازی برای امر به معروف و نهی از منکر و برکات ماه محرم باید در سطح جامعه نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم امسال 2000 مبلغ به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 1800 مبلغ آقا و 200 مبلغ خانم هستند، 200 نفر از این مبلغان در مشهد و 1800 نفر دیگر در سایر شهرستان‌های استان هستند.

مرویان حسینی تصریح کرد: در دهه اول محرم سال گذشته 1750 مبلغ به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی اعزام شدند و آمار مبلغان اعزامی امسال افزایشی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی تأکید کرد: تبلیغ رسالت انبیاء الهی و جاری کردن روح دیانت در همه بسترهای عمومی جامعه در دستور کار قرار گرفته و بزرگترین مراسم عزاداری مسلمانان در روزهای تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی شکل می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره بر اینکه در شش دهه محرم و صفر برنامه‌های تبلیغی در استان داریم، گفت: اوج برنامه‌های تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر است.

مرویان‌حسینی گفت: 7 همایش در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مداحان و شاعران آئینی به مباحث خود می‌پردازند و 40 ارزیاب هم بررسی آثار و برنامه‌ها را دارند که ضمن تقدیر از برترین‌ها تذکرات لازم به کسانی هم که دارای اشکال هستند داده می‌شود.

وی افزود: محتوای تبلیغی لازم در حدود 100 صفحه گردآوری شده که در اختیار مبلغان اعزامی قرار می‌گیرد و از مبلغان می‌خواهیم که با ارتباطی گرم و صمیمی با جوانان برخورد کنند و آموزه‌های عاشورا را با زبان روز به آنان بیاموزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات کشور بوده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم بر این مهم تأکید داشتند و در همین راستا کتابچه‌ای در اختیار مبلغان اعزامی قرار می‌گیرد و تقاضا داریم که جلسات تبلیغی دهه اول محرم با تلاوت قرآن مجلسی آغاز شود.

مرویان‌حسینی تصریح کرد: مبلغان به انسجام اسلامی و وحدت میان امت‌های اسلامی بپردازند و از افراد اهل سنت حاضر در جلسات مذهبی حضرت سیدالشهداء(ع) تقدیر به عمل آورند، همچنین تذکرهای لازم را در بحث جریان‌های خرافی‌سازی هم داشته باشند.

وی تأکید کرد: رابطه فرهنگی با مردم و تبلیغ در روستاها مورد تأکید بوده و مقام معظم رهبری 60 بار به واژه نفوذ غربی‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی اشاره کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال سال انتخابات دو مجلس است، گفت: جریان تبلیغی کشور درگیر بازی‌های انتخاباتی نخواهد شد، اما با جدیت تمام به کسانی که نگاه و دیدگاهشان با زاویه‌های مقام معظم رهبری فاصله دارد اجازه ورود در این دو میدان بسیار مهم را نخواهیم داد و معتقدیم که راه ولایت فقیه باید در تمامی حوزه‌ها به درستی تبیین شود.

*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.