امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: استکبار جهانی و آمریکا در راس آن براساس آیات قرآنی، دارای ۱۱ ویژگی اصلی است.

تبیین ۱۱ ویژگی بارز استکبار جهانی از منظر قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ‌در نگاه دین، دنیا و آخرت از هم جدا نیستند بلکه دو فصل از یک زندگی هستند که از آن می‌توان به فصل کاشت و فصل برداشت یاد کرد.

وی بیان کرد: نگاه انسان به دنیا و آخرت گاهی نگاهی منفی است که سبب می‌شود برخی دنیا و آخرت را با هم در حال تضاد و تعارض ببینند، برخی دنیا را هدف قرار می‌دهند تا به چیزی برسند و به کلی نسبت به آخرت غافل و بی اعتقاد هستند و به اینها فرزندان دنیا گفته می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد مقدس افزود: برخی دنیا را مقدمه آخرت می‌بینند و دنیا و آخرت را در تضاد قرار نمی‌دهند و اینها فرزندان آخرت هستند، و حضرت علی(ع) می‌فرماید از فرزندان آخرت باشید و از اینکه فرزند دنیا باشید اجتناب کنید.

فرزانه با اشاره به اینکه فرزندان آخرت براساس کلام امام باقر(ع) اهل تامل و تفکر هستند بیان کرد: تاریخ اسلام قوانین ثابت عزت و ذلت را در خود جای داده است و برای یافت این مسئله باید به تاریخ رجوع کرد، تاریخ به ما می‌گوید چه عواملی ذلت بار است و چه عواملی عزت آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: اهل آخرت همچنین در دوستی با دیگران، اهل آزمون هستند یعنی افراد را مورد آزمون و امتحان قرار می‌دهند و سپس آنها را دوست قرار می‌دهند. انسان اهل آخرت در مسیر زندگی باید در کنار دیگران زندگی کند و همراهانی داشته باشد اما اول آنها را باید بیازماید.

امام جمعه موقت مشهد مقدس عنوان کرد: اگر نگاهی به زندگی امیرالمومنین داشته باشیم در این زمینه بسیار کارساز است؛ چند مالک اشتر و عمار یاسر و محمد بن ابی بکر با امیرالمومنین همراه شدند؟ امیرمومنان افراد را مورد آزمون قرار می‌داد و یا هجرت پیامبر نیز در این زمینه یک آزمون و امتحان بود.

فرزانه تصریح کرد: انسان‌ها و فرزندان آخرت از یاد خدا و ذکر خدا و توجه به خدا خسته نمی‌شوند، انسان اهل آخرت همه خوبی‌ها را در خدا می‌بیند و همه قدرت را برای پناهنده شدن در خدا می‌بیند و روح تشنه را با ارتباط با خدا سیراب می‌کند و انس و مایه آرامش خود را در ارتباط با خدا می‌بیند و در هجوم وسوسه‌ها به خدا پناه می‌برد.

امام جمعه موقت مشهد مقدس ابراز کرد: یاد خدا مانند نورافکن است و دلهای نورانی به یاری خدا درون دیگران را می‌بینند و می‌خوانند و شیطنت‌ها را کاملا می‌شناسند، انسان اهل آخرت از یاد خدا فراموش نمی‌کند و در حرکت به سوی خدا بدون یاد خدا نمی‌توان سالم حرکت کرد.

فرزانه افزود: اینها ویژگی فرزندان آخرت است؛ بدانید از همین دنیا باید به آخرت رفت، مگر همه انبیا از همین دنیا نرفتند؟ پس نمی‌توان با دنیا قهر کرد و از دنیای ویران نمی‌توان به آخرت آباد رسید.

امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ آبرو و ناموس و جان مردم است و اینها کارهای بسیار بزرگی است.

فرزانه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا ضررهای بی شماری دارد، در همان لحظه تمام دنیا این سخنان را می‌شنود و متوجه می‌شود که ولی امر مسلمین چه چیزی را بیان می‌کنند و آنهایی که سیلی خوردند بهتر این سخنان را می‌فهمند.

وی با اشاره به اینکه واژه استکبار و مصداق کامل آن آمریکا است گفت: در آیات قرآن استکبار معجونی از چند چیز است: مجموعه‌ای است که متشکل از کفر، ظلم و غیرقابل هدایت بودن، عیاشی، بی اعتقادی به آخرت و زندگی اصلی و مانع شدن از هدایت مردم و خودبزرگ بینی، تعارض با حق و برتری جویی و فزون خواهی و پشت کردن با حق و مجادله با حق است.

وی با اشاره به اینکه خداوند استکبار را این گونه معرفی می‌کند تصریح کرد: این 11 ویژگی اصلی استکبار و آمریکا است، آیا در این ویژگی‌ها نکته مثبتی وجود دارد که بخواهیم با آنها مذاکره کنیم؟ در زمان پهلوی ایران تسلیم آمریکا بود آیا در این 50 سال چیزی نصیب ما شد؟ تنها وابستگی ذلت بار عاید ما شد.

فرزانه گفت: عقب ماندگی خجالت آور، مورد ظلم و تجاوز و غارت قرار گرفتن از دستاوردهای ارتباط با آمریکا بود؛ اینها رهاورد مذاکره بود و اینها ارمغان‌های تعامل با آمریکا بود.

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به اینکه اگر با این سابقه تاریخی با آمریکا تعامل کنیم چیزی عایدمان نمی‌شود گفت: آمریکا مگر عوض شده است که چیز جدیدی عاید ما شود؟ آمریکا اصرار دارد با ما مذاکره کند و این بخاطر این است که از جنگ و کودتا و حمله به طبس چیزی عایدش نشد و از فتنه 88 نیز دستاوردی نداشت و از تحریم‌ها نیز چیزی عایدش نشد و حالا اصرار دارد مذاکره کند تا پنجره نفوذ را پیدا کند و سپس با فرصت طلبی قدرت پیدا کند.

فرزانه گفت: آمریکا به دنبال این است که نظام ایران استقلال سیاسی نداشته باشد و دیانت و سیاست را در ایران از هم جا کند و در برابر رژیم صهیونیسم جبهه نگیرد و در نهایت فرهنگ غرب از سوی ایران پذیرفته شود و در برابر لاابالی گری‌ها حساس نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.