قدس آنلاین-ساحل عباسی:بحث مذاکره با آمریکا هر از گاهی از زبان برخی افراد در داخل و خارج مطرح می شود بی آنکه ملزومات آن که همانا رفع خصومت های رژیم استکباری آمریکا و جبران زیان های وارده به کشور وملت ایران باشد فراهم شده با شد.

بعضی ها سعی دارند چهره بزک کرده ای ازآمریکا نشان دهند/ماهیت شیطانی آمریکا غیر قابل تغییر است

به گزارش قدس آنلاین، بنیانگذار انقلاب اسلامی و جانشین برحق ایشان مقام عظمای ولایت بارها منع مذاکره با شیطان بزرگ را متذکر شده اند اما این روزها زمزمه ارتباط با آمریکا به بهانه های مختلف شنیده می شود تا جایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده‌های آنان و همچنین خانواده‌های شهدای این نیرو باز هم با صراحت و قاطعیت عنوان نمودند که مذاکره با آمریکا ممنوع است .قدس آنلاین در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در گفتگو با دکتر اصغر زارعی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به چرایی عدم مذاکره با آمریکا پرداخته است.

-یکی از بهترین القابی که به آمریکا داده شده است کلمه پرمعنایی از حضرت امام خمینی (ره) است که آمریکا را شیطان نامیدند به واقع علت این نامگذاری از سوی آن پیر فرزانه چه بوده است ؟

سیاهه ایی  از جنایات ضد انسانی و اقدامات نفرت برانگیز دولت ایالات متحده امریکا در کل جهان همچنان ادامه دارد و مردم جهان شاهد و ناظر آن می باشند .از جمله جنایت هایی این  دولت  فجایعی است که  قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایران رقم زده است  .

ورود آمریکاییها در صحنه سیاسی ایران دارای کارنامه سیاهی از خیانت به ملت ایران است که ازآن میان می توان به اولین ورود جدی این کشوردر  کودتای 28مرداد سال 1332 اشاره نمود  که دولتمردان امریکایی  در کنار دیگر شرکای سابق خود به صورت تدریجی وارد ایران شدند و به آرامی بر سیاست مداران انگلیسی برتری یافتند و با توسل به سرکوب و کودتای28مرداد توانستند از قدرت و قوت خود در نظام دولتی ایران برای پیشبرد اهداف خود نهایت استفاده را ببرند .

از این رو همه ارکان دولت وقت ایران در اختیار آمریکا قرار گرفت به صورتی که دولت وقت  به عنوان یک دولت سرسپرده در اختیار سیاست های منطقه ای امریکا بود . چنانچه در دهه 1970 ایران به عنوان ژاندارم منطقه ، مجری سیاست های استراتژی و پاسداری از منافع امریکا شده   و همراه با  اتحادیه هایی که متشکل از  متحدین منطقه ای امریکا بود برای  حفاظت از منافع امریکا بیشترین تلاش را صورت می داد .

مثلث ایران ، ترکیه و رژیم جعلی اسرائیل اصلی ترین ارکان قدرت امریکا در منطقه برای سرکوب مخالفان،و انقلابیون و ملت هایی ک برخلاف سیاست های امریکا حرکت می کردند تشکیل داده بودند  .روند به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران و حمایت های همه جانبه این کشور از رژیم پهلوی نشان می دهد در بحبوحه انقلابی که مردم به خواست خود بستر تغییر آن  را فراهم کردند،  یکی از دولتهایی که بیشترین تلاش و حمایت را از دولت شاهنشاهی به عمل می آورد و مانع سقوط این دولت می شد دولت امریکا بود. اما آمریکا اولین و اصلی ترین عامل حمایت از رژیم شاه و مخالف حرکت انقلابی مردم بود. بنابراین با سقوط  رژیم شاهنشاهی ، بت پهلوی شکسته می شد .

با وجود اینکه مردم به خواست خود موجب تغییر حکومت شده بودند آمریکا بارها  به اهداف تخریبی خود در ایران ادامه داد تا بتواند با توسل به تمامی ابزارها انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار دهد .از این سو نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که هرگز خود را آلت دست امریکا قرار نمی داد و توانسته بود با حمایت های مردمی بت کوچک که نظام پادشاهی پهلوی بود را بشکند هرگز از توطئه های بت بزرگ یعنی آمریکا غافل نشد. بنابراین همواره درصدد کشف و خنثی کردن آنها بود تا بتواند مانع تحقق  نیرنگ های این شیطان شود.

 درواقع یکی از اصلی ترین مراکز مذاکره و کانون های اقدامات شیطان بزرگ در ایران لانه جاسوسی بود که با  اتفاق بزرگی که در 13ابان سال 1358به وقوع پیوست  بت خانه بزرگ به تسخیر نیروهای انقلابی افتاد ودانشجویان خط امام در حرکتی انقلابی این مرکز را بسته و نیروهای اطلاعاتی امنیتی و  جاسوسان امریکایی رابه گروگان گرفتند .از این رو می توان با یقین گفت که با تسخیر لانه جاسوسی ، انقلاب اسلامی ایران در مسیر اصلی خود که رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ بود قرار گرفت و بت بزرگ هم مستقیما در برابر قدرت ملت ایران صف آرایی کرد.توطئه های آمریکا بعد از 13آبان هر روز ابعاد بزرگ تر و نمایان تری به خود می گرفت از  کودتای نوژه و  ماجرای طبس تا  تحمیل جنگ تحمیلی که در نهایت نتیجه آن سرافکندگی دولت بعثی عراق و حامیانش بود .یقینا پشت تمامی توطئه هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده است دستهای پلید آمریکا نمایان است .

در برابر همه هجمه ها و دسیسه ها دولت جمهوری اسلامی  ایران همواره به صورت تمام قد ایستادگی کرده است.مسلما در   طول جنگ تحمیلی  نیروهای امریکایی و نهادهای اطلاعاتی امنیتی این کشوربه صورت مستقیم در کنار صدام حسین قرار داشته  و اطلاعات اخبار جنگ و جبهه ها را در اختیار دولت بعثی صدام قرار داده و  چاه های نفتی ایران را در  خلیج فارس بمباران می کردند .لذا حضرت امام خمینی (ره)  به حق آمریکا را  شیطان بزرگ نامیدند چرا که اغوا گری ، وسوسه  و توطئه های این دولت پایانی ندارد  و همچنان علیه ملت ایران و دیگر ملل آزاده به توطئه می پردازند .

-چرا حضرت امام از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند و ان را انقلاب دوم نامیدند ؟با توجه به  اینکه به نظر می رسد برخی چهره های سیاسی این روزها در تلاش هستند تا به هر نحوی موجب بازگشایی سفارت آمریکا در ایران شوند؟

فلسفه نامگذاری این حرکت در عظمت آن خلاصه شده است .از این رو که در 22بهمن  ملت بزرگ ایران بعد از چندین سال موفق به شکستن بت کوچک یعنی رژیم پهلوی شد اما بتخانه بزرگ و بت بزرگ همچنان در ایران  در حال سازماندهی توطئه علیه قیام مردمی ایران بود .بی شک لانه جاسوسی و این بت خانه کانون توطئه ، اقدامات براندازنده وضد انقلابی آمریکا و عامل ارتباطی آنها با عوامل داخلی بود. از این رو   حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را حرکتی بزرگتر از انقلاب اسلامی عنوان نمودند به نحوی که بستن سفارت آمریکا در ایران موجب کوتاه شدن دست امریکا و ایادی انها از سرزمین اسلامی شده و کانون توطئه آمریکا در ایران خاموش و نابود شد .

پرواضح است که  بعد از گذشت بیش از سه دهه عمر جمهوری اسلامی ایران همچنان آمریکا برکینه و عداوت خود با ملت ایران اصرار دارد و برای تحقق آرمانهای خود آرزومند باز شدن کانون توطئه خود در تهران است تا بتواند با حضور در ایران با قدرت بیشتری توطئه های خود را عملیاتی کند. لذا در سالهای اخیر یکی از تلاشهای عوامل امریکا در ایران  تلاش برای بازگشایی سفارت خانه  حتی در حد کاردار موقت و حافظ منافع به صورت مستقیم توسط دولت ثالث در ایران است.باز شدن سفارت خانه آمریکا در ایران بهترین فرصت را به آنان می دهد تا بدون کمترین واسطه ای بتوانند اطلاعات خود را به دست آورند،  زیرا آنها  بیشترین اخبار را از عوامل دست چندم خود و وطن فروش هایی که در امریکا و اروپا هستند کسب می کنند  .

از این رو می توان گفت باز شدن یا بازنشدن سفارت آمریکا در ایران می تواند یکی از عوامل مهم درموفقیت یا عدم موفقیت آمریکا در اجرای برنامه های استکباری خود در ایران  و منطقه باشد . بنابراین  نامگذاری لقب شیطان برای آمریکا  نشان از عمق دقت نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در برابر توطئه های بی پایان این کشور است که جا دارد ملت ایران نیز همچنان با این ذهنیت به آمریکا بنگرد و بر خلاف عده ای که خواهان حذف شعار مرگ بر امریکا و باز شدن سفارت آمریکا در ایران هستند و متاسفانه فریب ترفندهای آمریکا را خورده اند همچنان به فرمایش پیر جماران استناد کرده و هرگز به شیطان و ایادی او توجهی نکنند.

-مقام معظم رهبری در سالهای زعامت خویش با هوشیاری تمام ،تمامی برنامه ها و اهداف آمریکا را رصد کرده اند و در مواقعی که بسیاری از نیروهای مشخص فریب نیرنگ امریکا را خورده اند ایشان مواضعی اتخاذ کرده اند که اتفاقا بعدها نشان داد این مواضع چقدر به نفع جمهوری اسلامی ایران بوده است یعنی می توان گفت ایشان نیز اعتقاد قلبی و ایمان زیادی به شیطان بودن امریکا دارند لطفا در این باره به صورت کامل توضیح دهید؟

بعد از ارتحال حضرت امام (ره) نیز مقام معظم رهبری با توفندگی در برابر آمریکا همچنان به تداوم مسیر انقلابی حضرت پایبند بوده و هرگز به آمریکا و عوامل او اجازه ندادند در ایران به اهداف شیطانی خود برسند.مروری بر اتفاقات سالهای گذشته نشان می دهد که آمریکا و متحدانش از هر شیطنتی درباره ایران فروگذاری نکرده اند به نحوی که  بعد از ارتحال حضرت امام،  امریکا و متحدانش در منطقه خواهان وارد کردن ایران در جنگها  و رویارویی های ناخواسته دیگری بودند تا بتوانند به سرعت به اهداف خود برسند مثلا یکی از آن وقایع  جنگ خلیج فارس بود که این کشورها  سعی داشتند تا به نوعی  امکانات  ظرفیت های دولت جمهوری اسلامی ایران را در این جنگ از بین ببرند که خوشبختانه با تدبیر و درایت مقام رهبری که فرمودند: ما در این جنگ بی طرف خواهیم بود ودر آن شرکت نمی کنیم،  مانع این اقدام شده به نحوی که موجب خنثی شدن  توطئه های امریکا شد .

هرچند در مجلس سوم  چهره های شاخصی که امروز داعیه خط امام را دارند سرآسیمه فریاد براوردند که باید در عراق همکاری کرد و مانند خالد بن ولید و در کنار آنها وارد جنگ  برعلیه امریکا وارد جنگ شد.. اما مقام معظم رهبری با تشخیص دقیق  ابعاد این توطئه  اجازه چنین  اتفاقی را ندادند .

در دوره های بعد نیز شاهد توطئه های گوناگون آمریکا در منطقه بوده ایم که با همکاری برخی دولتهای منطقه و تشکیل گروه های افراطی و تفریطی،  برای وارونه جلوه دادن وتحریف چهره ناب انقلاب اسلامی دست به هر اقدامی زده اند .مثلا  تشکیل گروهک های تروریستی با نام طالبان در افغانستان تا بتوانند  چهره  انقلاب ناب اسلامی را  چهره ای  بسیار خشن نشان بدهند .با توسل به این نیرنگ  پروژه تروریزم اسلامی را طراحی می کنند تا در حادثه یازدهم سپتامبر،آمریکا بتواند  اقدامات شیطانی خود را علیه جهان اسلام و جمهوری اسلامی به منصه ظهور برساند و با ساختن  چهره های خشن ،  افراطی و نادرست از مسلمانان همچون ملا عمر و بن لادن دین اسلام را دین خشونت معرفی نماید

اکنون نیز باحمایت از گروه های تروریستی و تبلیغ باورهای افراطی تکفیری ها که از دل وهابیت عربستان شکال گرفته اند به تدریج موجب شروع یک  بحران شدید در منطقه شد و امروز ورژن های نوع سوم القاعده تحت عنوان داعش در منطقه به جنایات خود ادامه می دهند و هر روزه موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان می شوند .مسلما برنامه ریزی های انجام شده برای آن است که اقدامات پلید رژیم صهیونیستی  و امریکا به حاشیه رانده شود .

یکی از مهمترین مسائلی که  مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید می کنند این است  که مسائل را باید اصلی - فرعی کرد ونباید  خودمان را  با مسائل حاشیه ای  درگیر کنیم زیرا دشمنان   اتحاد امت اسلامی را به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان قوت و اقتدار نظام اسلام نشانه گرفته اند .از این رو ایشان هرگز به ملت ایران و مقاومت  اجازه ندادند با ورود به مسائل حاشیه ای ظرفیت های جهان اسلام را متوجه مسائل حاشیه ای کنند.

مقام رهبری بارها در مناسبت های مختلف علی رغم اینکه متاسفانه بعضی ازجریانات سعی کردند چهره بزک کرده ای را از ایالات متحده امریکا در رسانه های خود و روزنامه ها نشان بدهند همیشه متذکرشده اند   که امریکا شیطان بزرگ است و با شیطان نمی توان  مذاکره کرد زیرا این مذاکره چیزی  جز خسران و زیان چیزی به دنبال ندارد از این رو لازم است با هوشیاری ، تدبیر و درایت کید دشمن را خنثی شود  بیانات رهبری در خطبه های عید سعید فطر و  جمع کارگزاران نظام و  تاکیدات خاصی که مسئولان نظام را بدان آگاه می کردند همیشه بر این اصل بوده که ما فقط در بحث هسته ای با آمریکا مذاکره می کنیم و چارچوب های مشخصی نیز برای این  مذاکرات تنظیم شده است .حتی بعد از برجام نیز معظم له در بیانات خود اشاره کردند که ما باید فقط در چارچوب برجام با طرفهای امریکایی مذاکره کنیم حتی در سفری که بنا بود ریس جمهوری وبرخی از  اعضای هیات دولت همراه ایشان  به نیویورک سفر کنند نیزایشان تاکید داشتند که  ما هیچ مذاکره ای جز هسته ای با امریکا نخواهیم داشت و حتی در مسائل منطقه ای هم نباید با امریکا وارد مذاکره بشویم چرا که قبلا هم امریکاییها هم چندین بار  برای مشارکت در چندین برنامه خود از ایران تقاضای مشارکت نموده بودند اما چون رهبر انقلاب به آلوده بودن دست آمریکا و تعمدی که در کشتن مسلمانان به دست داعش کرده است آگاه هستند  به این موضوع بهایی نداده و هرگز با آمریکا وارد مذاکره نشدند.

امروز  دست ایالات متحده هم الوده به خون ملت های منطقه در یمن، بحرین ، سوریه و عراق آلوده است  .از این رو هرگونه گفتگو و مذاکره مستقیم با امریکا به عنوان یک خط قرمز برای مسئولین نظام تعریف شده است.اما آمریکا همچنان به شکسته شد این خط قرمز توسط برخی چهره های داخلی است و متاسفانه برخی نیز مترصد فرصتی برای عبور از این  خط قرمز بوده و با تفسیرها  و مسائلی که مطرح می کنند خواهان شکستن  تابوی مذاکره با امریکا  هستند. از آن سو امریکا در تلاش است تا با نزدیک شدن به ایران به دنیا ثابت کند که ایران با آمریکا دست دوستی داده است بنابراین باید سراپا گوش باشیم و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ارتباط با آمریکا را مورد توجه قرار دهیم .

بی تردید  ترسیم چند باره این خط قرمزبرای  پیشگیری از اتفاقاتی است که آمریکا در پی آن است که بتواند ضربات کاری خود را به ایران وارد کند .متاسفانه برخی از افراد با گفته ها و رسانه هایشان چنان رفتار می کنند که گویی همه مسائل ایران به ارتباط با آمریکا بستگی دارد .همچنین معتقد هستند  در دوران پسا توافق  تنها حلال مشکلات ما مذاکره کردن  با طرف امریکایی است .بنابراین در این رفت و آمدها و هیاهوهای سیاسی هرگز نباید  از دیپلماسی های  اتفاقی که این روزها بیشتر اتفاق می افتد !!! غفلت کنیم.یرا  ممکن است این اتفاقی ها هم آنچنان اتفاقی نباشد و  با برنامه صورت گرفته باشد . لذا لازم است نسبت به جزیی ترین مسائل با دقت و هوشیاری توجه نماییم .

-به نظر می رسد برای ارتباط با آمریکا برخی حتی به تحریف تاریخ اسلام نیز دست می زنند آیا راهبرد ائمه برای آگاهی بخشی به مسلمین غافل را می توان با معامله و مذاکره با آمریکا برابر عنوان کرد؟

-متاسفانه مشاهده می شود که برخی برای نزدیک شدن به آمریکا با تفسیرهای عجیب و بی منطق درصدد هستند تا با توسل به برخی اتفاقات تاریخی بتوانند شانس مذاکره و حضور آمریکا در ایران را بیازمایند .تفسیرهایی که از مذاکره امام علی (ع) با طلحه و زبیر و مذاکره امام حسین (ع) با یزیدیان عنوان می شود نشان دهنده عدم درک درست این عده از تاریخ صحیح اسلام و فلسفه تعامل اهل بیت (علیهم السلام ) است .

پر واضح است که ائمه معصومین هیچ نیازی به مذاکره با کسی نداشتند از ان جهت که  راه حق و گرویدن به حق نیازی به مذاکره و معامله ندارد .اگر علی بن ابیطالب (ع) با طلحه و زبیر حرف می زند نه برای معامله و مذاکره به نفع خود است بلکه یادآوری حق و حقیقتی است که آن دو فراموش کرده و با مال دنیا قداست آن را از یاد برده اند. آیا می توان نصایح مولا امیر المومنین و خطبه هایی قرایی که امام حسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی برای آنانی که خود را مسلمان می پنداشتند با ارتباط با آمریکا و مذاکره با آمریکا یکی دانست ؟

متاسفانه عده ای در داخل در حال شبهه افکنی هستند و تاریخ اسلام را به صورت صحیح توضیح نمی دهند که امیرالمومنین (ع) به عنوان ولی امر مسلمین  خطا و اشتباهی که طلحه و زبیر در دام آن گرفتار شده بودند را به آنها گوشزد می کرد  ،در حالی که امروزه  برداشتی که  از مذاکره وجود دارد نوعی   چانه زنی و دادو ستد است.

تاریخ نشان داده که  حضرت امام حسین (ع) در برابر حاکمان جور زمانه خود وارد چانه زنی و معامله نشدند وبا ارائه  نقش تبشیری و انذاری خود با نصیحت و نشان دادن راه حق خواهان  هدایت امت خود بودند و هرگز حتی در برابر از دست دادن جان عزیزان خود لحظه ای حاضر  به سازش و کرنش در برابر جاکمان جور نشدند زیرا ائمه معصومین همواره به مسلمین تذکر داده اند که ماهیت شیطان غیر قابل تغییر است .

می توان نتیجه گرفت ماهیت شیطانی آمریکا نیز غیر قابل تغییر است  و شیطان همچنان نسبت به توطئه ها و اقدامات خود ثابت قدم است و حتی خود آمریکا به وضوح اشاره کرده که در دوران پسا برجام برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی ایران و تغییر ماهیت و براندازی نظام اسلامی در ایران از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند و با تنظیم یک  برنامه مدون و زمان بندی شده به دنبال اقدامات تدریجی خود در ایران خواهد بود لذا به فرموده مقام معظم رهبری هر گونه مذاکره ای با آمریکا ممنوع است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    چه بايد كرد وقتي كه جوانان امروز بلاخص آنهايي كه تحصيلات دانشگاهي دارند بدون عاملي عقلاني عاشق ظاهر فريبنده آمريكا شده اند بگونه اي كه حتي وقتي رهبر انقلاب و مرجع عاليقدر دستور ممنوعيت مذاكره با آمريكا را صادر مي كنند هم به مذاقشان خوش نمي آيد در حقيقت اطاعت پذيري اينان از دلالان رابطه با آمريكا از مرجع تقليدشان هم بيشتر شده است . در اين فعل و انفعال دو نكته بسيار مهم نهفته است 1 - ما در مورد معرفي چهره شيطاني آمريكا كمكاري داشته ايم 2 - دشمن در معرفي خودش به عنوان دروازه رسيدن به رفاه و لذت هاي دنيوي موفق عمل كرده است . در هر دو صورت مطرح شده نقش تربيت خانواده هاي نسل اول انقلاب در اين خسران بسيار برجسته است مخصوصا در حوزه آقا ها و آقا زاده هايشان كه هر چه به سر اين انقلاب مي آيد از آن آنهاست . سياست را در حالي به رگهاي جامعه تزريق كرديم كه بدن نحيف آن قدرت تحمل عوارضش را نداشت .
  • قلی پور IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 1
    متاسفانه همان افرادی که همه مشکلات داخلی ومدیریتی را به تحریم ها، وتحریم ها را به مسئله هسته ای و مسئله هسته ای را به آمریکا گره زده بودند ( البته عامل بدبختی ملت های بی ارده آمریکای شیطان صفت است )ارده ملت انقلابی را نادیده گرفته اند چنان از رابطه با این شیطان بزرگ حرف می زنند که انگار این شیطان یه فرشته نجات برای مشکلات خود ساخته برخی مدیران نالایق است هر جای دنیا پای این شیطان هست جز بدبختی وبیچارگی چیزی برای افراد آن منطقه به بار نیاورده این ها می خواهند به بهانه نان شمشیرمان را بدزند ما را به اسارات وبله قربان گوی این شیطان تبدیل کنند مطئن باشید تا وقتی حافظان واقعی وپیروان راستین این انقلاب هستند جز اراده ملت و اوامر ولی امر مسلمین حضرت آقا هیچ چیزی بر این خاک پاک واصیل نفوذ نخواهد داشت . ما از جانمان واز مال واز همه چیزمان برای اینکه سرمان زیر بار ننگ نرود میگذریم آیاآنها از مالشان