سخنگوی ارتش یمن با اشاره به ناکامی‌های دشمن سعودی در مناطق مختلف یمن از جمله مأرب گفت: دشمن در باب المندب به درهای بسته خورد.

سخنگوی ارتش یمن: دشمن در باب المندب به در بسته خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تاکید بر ناکامی های دشمن در نقاط مختلف این کشور، گفت: دشمن در روزهای آینده منتظر اقدمات غافلگیر کننده ما باشد.

دفاع شرافتمندانه یمنی‌ها و وجدان خاموش جهانیان

اظهارات لقمان در حالی است که با وجود ادامه حملات سعودی- آمریکایی علیه یمن و جنایت های وحشیانه در حق مردم این کشور و نیز همزمان با تبانی بین المللی و خاموش شدن وجدان جهانیان، ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی همچنان سرگرم نبرد برای تحقق آزادی و دفاع از شرافت هستند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی با تقویت جبهه های نبرد دستاوردهای پی در پی را در مقابله با دشمن به ثمر نشانده اند.

در همین ارتباط شرف لقمان گفت: همچنان به نبردها ادامه داده و مژده پیروزی نزدیک است تا جایی که در روزهای آینده در صورت لزوم از گزینه های راهبردی از جمله سامانه هایی که هنوز برای دشمن شناخته شده نیست استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما از رویارویی با مردان دشمن در صحنه نبرد استقبال می کنیم اما آنان باید زنان و کودکان را به حال خود بگذارند.

مأرب صحنه ناکامی‌های دشمن

لقمان در مورد اوضاع مأرب گفت: دشمن مدعی شد که وارد مأرب خواهد شد و سپس ظرف 48 ساعت از آنجا راهی صنعاء می شود زیرا مأرب در فاصله 170 کیلومتری پایتخت قرار دارد.

وی تصریح کرد: اما امروز 40 روز از این ادعا گذشته است و آنان با استفاده از انواع سلا‌ح‌های جدید و پشتیبانی هواپیماهای آپاچی و اف 16 و در پی چهل نوبت حمله نافرجام، فقط یک شهرک  در نزدیک پایگاه خود را به اشغال در آورده اند.

عقب نشینی اماراتی ها از مأرب

لقمان در ادامه یادآور شد: در پی خسارت های سنگین و پی در پی دشمن، نیروهای امارات به تدریج از همان روز نخست درگیری‌ها در مأرب در حال عقب نشینی از این شهر هستند و اکنون فقط نیروهای مزدور و جیره خوار در آن باقی مانده‌اند که موجب وحشت اهالی شده و به سرقت و غارت خانه‌ها رو آورده‌اند.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر دهها بمباران با استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی از جمله بمب های فسفری و خوشه ای و در چارچوب نسل کشی علیه مأرب صورت گرفت.

لقمان خطاب به دشمن گفت: از مأرب بیرون بروید؛ زیرا با وجود تمام امکانات و حمایت و پشتیبانی هوایی تمام تلاش های شما ناکام مانده است.

دشمن در باب المندب به درهای بسته خورد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مورد اوضاع باب المندب گفت: بسیاری از تلاش های دشمن برای اشغال باب المندب به درهای بسته خورد و به همین دلیل خالد بحاح نخست وزیر مستعفی در یکی از روستاهای اطراف مدعی شد که در باب المندب است.

دور شدن قایق های دشمن از ساحل باب المندب

وی با تاکید بر ناکامی دشمن در ورود به باب المندب اعلام کرد: دو روز پیش یک قایق دشمن منهدم شد و البته این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد یرا پیش از این  نیز حملات مشابه صورت گرفت تا جایی که قایق های آنان اکنون در فاصله ای دور از ساحل حرکت می کنند.

لقمان در مورد اوضاع نقاط مرزی با عربستان نیز یادآور شد که هر روز با قدم های استوار و سریع وارد منطقه جدیدی در عربستان می شویم و مواضع متعددی را تحت کنترل در آورده ایم، در نتیجه نیروهای ارتش سعودی پا به فرار گذاشته و ما سلاح های آنان را در مواضع خودشان منهدم می کنیم.

جنایت های وحشیانه علیه مردم یمن

وی ادامه داد: دشمن در حق مردم یمن جنایت های وحشیانه ای مرتکب می شود که نمووه آن حمله روز گذشته به یک جشن عروسی در «سنبان» از توابع استان «ذمار»  بود که موجب جان باختن بیش از 50 نفر و مجروح شدن 30 نفر دیگر شد و این دومین حمله از این نوع است.

کشتار زنان و کودکان را با تقویت راهبرد هجومی پاسخ می دهیم

لقمان تاکید کرد: هرچه بیشتر کشتار زنان و کودکانمان را ادامه دهند، ما نیز راهبرد هجومی خود را تقویت خواهیم کرد.

داعش و القاعده در عدن به جان هم افتاده‌اند

وی در مورد عدن نیز توضیح داد که القاعده، داعش و جنبش جنوبی بر سر منافع خود در این استان به جان هم افتاده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح این مطلب افزود: القاعده تلاش دارد بحاح را که به امارات نزدیک است، ترور کند و همین تلاش موجب رقابت بین این گروه و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری شده است زیرا حمایت هادی از اخوان المسلمین موجب شد امارات از او دور شده و جنبش توطئه گری بین امارات و عربستان نیز شدت پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.