قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "طناب پوسیده کلی گویی و چاه برجام" تا "خواب پایداری ها برای یکشنبه"

پرواز سردار

سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت. خبر شهادت ایشان در تمام روزنامه های کشور بازتاب داشت. ایشان از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه بود.

روزنامه "قدس" با اختصاص عکس یک خود به  سردار همدانی؛ نوشت: "سلاحت بر زمین نمی ماند، سردار"            

روزنامه "وطن امروز" نیز با بیان اینکه "سردار حاج حسین همدانی از فرماندهان ارشد سپاه در سوریه به جمع یاران شهیدش پیوست" در تیتر خود نوشت: "شهدات فرمانده مدافع حرم"

روزنامه "کیهان" هم در خصوص این بزرگوار اینگونه نوشت: "شهادت پس از یک عمر مجاهدت؛ سردار حسین همدانی مزد جهاد با مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفت"

روزنامه "قانون" نییز با بیان اینکه "مراسم تشییع سرتیپ همدانی روز یکشنبه برگزار می شود" در تیتر خود نوشت: "تسلیت سران قوا برای شهادت سردار"

روزنامه "رسالت" در یادداشتی با عنوان "به یاد سردار مبارزه با تروریسم" می نویسد: "گرچه فقدان و فراق سردار شهيد همداني براي ايران اسلامي و جريان مقاومت در منطقه سنگين است ، اما شک و شبهه اي وجود ندارد که شهادت مردان بزرگ  خون جهاد و ايستادگي و مقاومت را با شدت بيشتري در رگهاي فرزندان اسلام و مقاومت به گردش در مي آورد. امروز غرب ،رژيم صهيونيستي و آل سعود و مهره هاي تکفيري و تروريستي آنها از شهادت امثال سردار شهيد همداني نيز به مانند حيات آنها و بلکه بيشتر هراس دارند،  هراس و واهمه اي که  تا لحظه شکست کامل و نهايي تروريستها و حاميان آنها ادامه خواهد داشت."

سیاست روز: "فرماندهی با دو نشان از رهبر"

هفت صبح: "خداحافظ سردار"

فرهیختگان: "شهادت مستشار"

عصرایرانیان: "سردار مدافع حرم به سالار زینب پیوست"

جوان: "سردار حرم به شهدای محرم پیوست"

جام جم: "پرواز سردار"

***

خوب شد نشد!

روزنامه "آفتاب یزد" با انتشار کاریکاتوری از وزیر خارجه کشورمان؛ تیتر زد: "خوب شد نشد!"؛ در این روزنامه می خوانیم: "علی رغم پیش بینی ها محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان جایزه صلح نوبل را نبرد"

در این روزنامه و از قول فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین‌الملل می خوانیم: "هرچند ظریف اکنون جایزه صلح نوبل را ازآن خود نکرده است اما شاید این موضوع او را از یک اتهام زنی تازه هم رهانده باشد چراکه معلوم نبود اگر ظریف به صورت مشترک با کری موفق به دریافت این جایزه می‌شد قرار بود تا بعد از آن، تندروهای داخلی علیه او چه بگویند."

***

یارانه 4 میلیون نفر دیگر قطع می شود

تاکنون یارانه بیش از دو میلیون نفر قطع شده و این کار قرار است برای ۴ میلیون نفر دیگر نیز انجام شود. در تیتر یک روزنامه "قدس" و از قول "وزیر کار" می خوانیم: "یارانه 4 میلیون نفر دیگر قطع می شود"

روزنامه "اعتماد" هم در این خصوص نوشت: "محروم شدگان از یارانه به 6میلیون نفر می رسند"

روزنامه "جمهوری اسلامی" هم تیتر یکی به این شرح دارد: "وزیر رفاه: 4میلیون نفر دیگر از یارانه بگیران حذف می شوند"

***

تعیین تعرفه واردات خودرو

روزنامه "قدس" از هشدار وزیر به خودروسازان" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "حق ندارید به مشتریان بگویید قطعه نداریم"

روزنامه "صبح اقتصاد" هم از "دستور تشکیل کمیته 5نفره برای تعیین تعرفه واردات خودرو" خبر می دهد.

***

از "طناب پوسیده کلی گویی و چاه برجام" تا "خواب پایداری ها برای یکشنبه"

روزنامه "ایران" از "عزم اکثریت مجلس برای تصویب برجام" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "همصدا با اکثریت مجلس و مسئولان اجرایی، برخی کارشناسان این حوزه هم ضررهای تأخیر در اجرای برجام را به مخالفان گوشزد کرده‌اند."

روزنامه "اعتماد" با بیان اینکه "انتظار عمومی و توصیه های مسئولان کشوری برای پایان یافتن بحث قانونی برجام در جلسه فردای مجلس بالا گرفته است" در تیتر یک خود نوشت: "یکشنبه فصل الختام"

روزنامه "آرمان امروز" هم از "تحرک دلواپسان علیه توافق هسته ای" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "خواب پایداری ها برای یکشنبه"

در نقطه دیگر؛ روزنامه "کیهان" از منتقدین دولت در زمینه مذاکرات هسته ای؛ در تیتر یک خود نوشت: "مجلس با طناب پوسیده کلی گویی وارد چاه برجام نشود"

این روزنامه می نویسد: "در حالی فردا طرح یک فوریتی اجرای برجام در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود که مدافعان توافق از ورود به جزئیات و پاسخ به ایرادات فنی خودداری می‌کنند."

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.