قدس آنلاین : مجمع بزرگ مبلغان محرم الحرام دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در روز دوشنبه- بیستم مهر ۹۴ با حضور یک هزار مبلغ اعزامی این دفتر برای انجام فعالیت های فرهنگی تبلیغی در حدود ۲۰ استان کشور، در سالن همایش های اهل البیت علیهم السلام اصفهان برگزار خواهد شد.

برگزاری ۲ رویداد مهم در سازمان  تبلیغات اسلامی اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پرتو جذب، آموزش و سامان دهی مبلغان حوزوی در سه رتبه عمومی، تخصصی و نخبگانی، اصلی ترین تربیت کننده منابع انسانی فاخر و ارزشمند در حوزه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و تشیع در استان اصفهان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی اصفهانی با بیان این که این دفتر، مبلغان عمومی خود را در 16 مناسبت مذهبی در طول سال بر حسب تقاضاهای واصل از سازمان تبلیغات اسلامی ودفاتر امامان جمعه،  به بیش از 20 استان کشور برای اجرای برنامه های مذهبی و وعظ و خطابه اعزام می کند، افزود: از جمله مناسبت های مذهبی که همچون ماه مبارک رمضان، حجم بیشتری از اعزام مبلغ را به خود اختصاص می دهد، دهه اول محرم الحرام است. بدین لحاظ رویه دفتر از دیر باز این بوده است که قبل از این اعزام بزرگ، مبلغان را به یک مجمع بزرگ فرا می خواند تا با استماع سخنان و رهنمودهای اندیشمندان و طلایه داران عرصه فرهنگ و اندیشه اسلامی و انتقال تجارب تبلیغی، بر دامنه اطلاعات تبلیغی خود بیفزایند و انگیزه ای مضاعف یابند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اظهار داشت: سخنران ویژه مجمع محرم امسال حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران می باشند که إن شاءالله با حضور در مجمع و ارائه رهنمودهای ارزشمند به مبلغان، بر غنای این جلسه خواهند افزود.

وی در ادامه به برنامه ویژه این مجمع در ارتباط با برگزاری همایش سومین چهره ماندگار تبلیغی استان همزمان با برگزاری مجمع بزرگ مبلغان محرم، اشاره کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در راستای گرامیداشت منابع انسانی شایسته و تاثیر گذار در تبلیغ معارف قرآن واهل البیت علیهم السلام سلسله همایش های تجلیل وبزرگداشت مقام شامخ مبلغان شایسته و ممتاز را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با تأکید بر این که اداره کل فرهنگی تبلیغی این دفتر تاکنون به برگزاری 4 همایش تجلیل از مبلغان در سطوح چهره های ماندگار و پیش کسوتان و مبلغان عمومی ممتاز اقدام نموده است: بیان داشت: همایش اولین چهره ماندگار تبلیغی استان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری در سال  1389، همایش دومین چهره ماندگار تبلیغی استان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان در سال 1390 بوده است.

وی ادامه داد: اولین همایش تجلیل از سه نفر پیش کسوتان تبلیغی استان حضرات آیات، آقایان حاج شیخ علی عبودیت،حاج شیخ احمد فقیهی وحاج سید حسن مهاجر در تیرماه 1393 و اولین همایش تجلیل از مبلغان عمومی با عنوان «همایش تجلیل از مبلغان عمومی شاخص و ممتاز» در آبان ماه 1393 انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مجمع بزرگ مبلغان محرم سال 1394، افتخار دارد همایش سومین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان را با تجلیل از آیت الله حاج شیخ یدالله رحیمیان دستجردی(حفظه الله) و همراه با قرائت پیام حضرت آیت الله العظمی مظاهری(حفظه الله) ریاست معظم حوزه علمیه اصفهان که در ارتباط با تجلیل از سومین چهره ماندگار تبلیغی استان صادر خواهند فرمود، برگزار نماید.

وی در ادامه به معرفی آیت الله حاج شیخ یدالله رحیمیان دستجردی  که در این مجمع به عنوان سومین چهره ماندگار تبلیغی استان مورد تجلیل واقع خواهند شد، پرداخت و گفت: پیر مبلغ 95 ساله اصفهانی، حضرت آیت الله حاج شیخ رحیمیان دستجردی از شاگردان برجسته درس آیت الله بروجردی در قم و درس عالم نجف ابادی در اصفهان، بیش از هفتاد سال است که در استان اصفهان به خدمات فرهنگی و تبلیغی اشتغال دارد و حتی هم اکنون نیز که با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کند، پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم را هم از طریق تلفن منزل و هم از طریق حضور در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام اصفهان، دنبال می کند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با تأکید بر این که ایشان اولین مبلغ رسانه ای استان با 25 سال بیان احکام از رادیو بوده اند، اظهار داشت:  ایشان از محوری تری وکلای امام و دیگر مراجع در امور شرعیه و حسبیه و اولین روحانی مروج مرجعیت امام خمینی(قده) در استان اصفهان از سال 1340 و اولین روحانی زندانی ساواک در استان در سال 43 به اتهام برگزاری جشن آزادی امام(قده) از زندان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: تأسیس چند مسجد و مدرسه علمیه، امامت جماعت و وعظ و خطابه در عرصه منبر به مدت بیش از هفتاد سال، تحقیق و انتشار اثر ارزشمند منتقی الجمان، تدریس دروس سطح عالی حوزه، فعالیت مستمر و خستگی ناپذیر در عرصه تبلیغ و هدایت و جهاد و مبارزه و پرچمداری تبلیغ تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از جمله اوصاف و شاخصه های شخصیت او به حساب می آید.

وی در پایان تصریح کرد: آیت الله رحیمیان به حق چهره ای ماندگار در تاریخ تبلیغ و ترویج حماسی و جهادی انقلاب اسلامی و نظام ولائی و تاریخ زنده ای از فراز و نشیب های یک قرن تبلیغ و مجاهدت های فکری و سیاسی روحانیت معظم شیعه است که امیدواریم بتوانیم در پرتو برنامه های این مجمع و همایش، در معرفی این الگوی ارزنده به مبلغان روحانی جوان توفیق یابیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.