قدس آنلاین یزد - سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان یزد گفت : جشنواره مهردانه با تأکید بر ارتقای فرهنگ شاد زیستی به عنوان یکی از شاخص های مهم بخش رفاه و وفاق ملی و با تلاش این اداره کل و همکاری فعالین گردشگری در بخش خصوصی برگزار شد.

جشنواره مهردانه برند انار تفت خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سیدمصطفی فاطمی اظهارداشت : جشنواره مهردانه یا همان جشن انارچینی و محصولات خوراکی سنتی از جمله آش انار در روستای مبارکه شهرستان تفت برگزار شد

وی افزود: این جشنواره به مناسبت روز ملی روستا در روستای هدف گردشگری مبارکه از توابع شهر نمونه گردشگری تفت برنامه ریزی و اجرا گردید.

فاطمی خاطرنشان ساخت: جشنواره مهردانه همزمان با به بار نشستن میوه انار به عنوان محصول باغی و مهم صادراتی استان و با هدف معرفی گردشگری طبیعت و روستاگردی استان یزد در سطح ملی و فراملی افتتاح شد.

این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری سال آینده به نام سال خوش آمدگویی به یزد، اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این جشنواره ها بتواند فرصت مناسبی را برای میزبانی شایسته از گردشگران و معرفی ظرفیت های گردشگری نقاط مختلف استان فراهم کرده و ظرفیتی برای رونق صنعت گردشگری استان در سطح ملی و فرا ملی باشد.

گفتنی است: مبارکه یکی از روستاهای زرتشتی نشین و نزدیک تفت است که سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر مخصوصاً گردشگران خارجی می باشد.سرو دوقلو که اهالی زرتشتی نشین آن را «سرو دوتا» می‌گویند، از جاذبه‌های طبیعی این روستاست که قدمت آن را 550 سال تخمین زده‌اند و در نزدیکی آنها بقایای آتشکده کوچکی مشاهده می‌شود. سرو دو قلوی روستای مبارکه یکی از چهار میراث طبیعی شهرستان تفت است که در تاریخ 25 آبان 1388 به شماره 69 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.