قدس آنلاین- مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یکی از استراتژی های مهم این وزارتخانه را تمرکززدایی در برگزاری جشنواره ملی حرکت دانست و گفت: ظرفیت های بی نظیر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی بخصوص دانشگاه فردوسی قابل توجه است.

تمرکز زدایی از مهمترین استراتژی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است/ قابل توجه بودن ظرفیت های بی نظیر انجمن های علمی دانشگاه های خراسان رضوی

 

به خبرگزاری قدس آنلاین، حسین میرزایی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی حرکت با تایید این خبر در جمع اهالی رسانه به اتکا بر ظرفیت های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: 6 دوره این جشنواره در تهران برگزار شد و حال ما شاهد برگزاری آن در سطح بین المللی با حضور کشورهایی هستیم که دعوت این جشنواره را پذیرفتند.

او انجمن های علمی دانشجویی را بواسطه دارای ظرفیت ها و توانمندی های بالایی دانست و تاکید کرد: اگرچه مهمترین مشکلات انجمن های علمی دانشجویی را می توان عدم ارتباط مناسب آنها با صنعت عنوان کرد اما برگزاری این جشنواره ها می تواند گامی برای آشنایی بیشتر صنعت با انجمن های مذکور باشد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری البته راهکار تعریف شده برای ارتباط مناسب تر میان انجمن های علمی دانشجویی با صنعت را فعالیت 6 اتحادیه علمی مطرح و بیان کرد: تا پایان سال جاری نیز 4 اتحادیه دیگر در این زمینه تشکیل می شود.

حضور 10 کشور خارجی در بخش بین الملل جشنواره حرکت

در این مراسم همچنین، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد به اصحاب رسانه خبری مبنی بر حضور 10 کشور خارجی در بخش بین المللی هشتمین جشنواره حرکت داد و بیان کرد: آلمان، فرانسه، چین، کره جنوبی، افغانستان و عراق در بخش بین الملل این جشنواره دعوت دانشگاه فردوسی را پذیرفتند که این باعث تعامل بیشتر علمی میان دانشجویان ایرانی و خارجی می شود.

علی یوسفی که به عنوان دبیر این جشنواره نیز فعال است برگزاری این جشنواره را فرصتی برای ارائه خلاقیت ها و اطلاعات علمی دانشجویان دانست و تصریح کرد: این جشنواره می تواند رقابت سالمی را میان دانشجویان ایجاد کند و توانمندی های آنها را به علاقمندان معرفی کند.

او با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره 140 دانشجو فعال انجمن‌ های علمی مشارکت در اجرا داشته‌ اند خاطرنشان کرد: بخش فن بازار با هدف ارتباط میان واحدهای فناور و انجمن‌ های علمی فعالیت دارد  که این موضوع  می تواند به تبدیل یک تجربه فراگیر  منجر شود و به تقویت بخش بین‌الملل و فن بازار در جشنواره های آینده کمک کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.