تيم ملي آن قدرمقابل عمان بد بازي كرده است كه كارلوس كي روش از مهاجم تا دروازه بان تيم ملي را دررختكن به باد انتقاد گرفته است. تيم ملي سوهان روح شده است...

كي روش ازهيچ كس راضي نبود/تيم ملي منفي يازده شد!

به گزارش قدس آنلاين،اگر دوربین‌های تلویزیونی نبودند، اگر عکاس و خبرنگاری نبود و کی‌روش در محیطی خودمانی‌تر مجبور می‌شد به این سوال که از عملکرد کدام بازیکن در بازی با عمان راضی بودید، پاسخ دهد، بی‌گمان می‌گفت: «هیچ‌کس!» نزدیکی بازی‌های آینده و حفظ روحیه تیمی دلیلی است بر لاپوشانی ظاهری کی‌روش در مواجهه با نمایش ضعیف تیم ملی مقابل عمان! کی‌روش به‌شدت از عملکرد مردانش گله‌مند است و در رختکن همه را به باد انتقاد گرفت و به بازیکنانش تاخت.

انتقاد‌های کارلوس کی‌روش در رختکن و اشاره به ضعف‌های آشکار تیم ملی در اجرای تاکتیک‌های مورد نظر، نشان از عمق ناراحتی مرد پرتغالی از آنچه روی پرده نمایش آمد، می‌داد. کارلوس کی‌روش اگرچه در نشست خبری پس از بازی با عمان کوشید خود را حفظ کند و همین سیاست رفتاری را در همه دقایق بازی کنار زمین اعمال کرد و خود را خونسرد و صبور جلوه داد اما به حدی از نمایش ملی‌پوشان ناراضی بود که بلافاصله پس از ورود به رختکن تیم ملی نتوانست جلوی خودش را بگیرد و به شدت از عملکرد مردانش انتقاد کرد. کی‌روش مستقیما کسی را هدف قرار نداد اما بارها از خط حمله تیم ملی که حتی یک ضربه به چارچوب دروازه حریف نزد انتقاد کرد و بعد دایره نارضایتی‌اش را تعمیم داد به دیگر خطوط. کی‌روش از نحوه بازیسازی نیز به شدت ناراضی بود به‌طوری که در این باره هم بارها نکاتی را به مردانش گوشزد کرد. سرمربی تیم ملی حتی اگر مستقیما هم بازیکنانش را به باد انتقاد می‌گرفت، اشکالی به رفتارش وارد نبود. او حق دارد که از این نمایش ضعیف گله کند و نسبت به آینده تیمش بسیار نگران باشد. تیم او در بخش بازیسازی یکی از اسفبارترین روزهای ممکن را پشت سر گذاشت به نحوی که جز صحنه‌ای که منجر به گل شد نتوانست موقعیت مناسبی را ایجاد کند. در حقیقت تمام دستاورد تیم ملی در بازی با عمان همان تک موقعیتی بود که سید جلال حسینی روی غفلت مدافعان و دروازه‌بان عمان وارد دروازه کرد. البته فرار عالی حاجی‌صفی و پاس بی‌نقص او نیز مزید برعلت بود اما در نمایی کلی تیم ملی هیچ شاخصه مثبتی در این بازی نداشت و تنها در خط میانی این هافبک‌های دفاعی بودند که توانستند در فاز دفاعی موفق باشند که کی‌روش نیز به آن اشاره کرده است. اوج فاجعه‌ای که پنج‌شنبه شب رخ داد به خط دفاع مربوط می‌شد. آنجا که انتظار نمی‌رفت مدافعانی همچون سیدجلال و منتظری که کوله‌باری از تجربه‌اند و بازی‌های ملی بسیاری دارند اشتباه‌های فردی داشته باشند. سید جلال روی گل و منتظری در یکی از موقعیت‌های عمان که نزدیک بود وارد دروازه شود، مقصر اول بودند. علیرضا حقیقی هم یکی از متزلزل‌ترین روزهای دوران کاری‌اش در تیم ملی را پشت سر گذاشت و نتوانست در صحنه‌ای که عمانی‌ها به گل رسیدند واکنش مطلوبی روی ضربه نهایی داشته باشد و از زاویه بسته گل خورد. آنچه پنج‌شنبه شب دیدیم یکی از ملال‌آورترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران در زمان مربیگری کی‌روش بود. تیم ملی حتی مقابل آرژانتین هم که در جام جهانی مقابلش تن به شکست داد موقعیت‌های بیشتری به دست آورد اما در بازی با عمان دست و پا بسته‌ای بیش نبود و نتوانست در دفاع و حمله آن تیمی باشد که انتظار می‌رفت. کی‌روش بی شک با ادامه این روند ناراضی‌تر هم خواهد شد. برای او ملاک سنجش بازی با عمان است نه بازی با هند و گوام که اساسا جایگاهی در میان قدرت‌های درجه دوی آسیا هم ندارند. کی‌روش از این واهمه دارد که تیمش در بازی‌های دور بعد مقابل قدرت‌های اول آسیا با چالش ناهماهنگی و بی‌انگیزگی مواجه شود و دوباره همچون بازی با عمان در رختکن همه را به باد انتقاد بگیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.