تربت جام- نوروزی : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در شهرستان تربت جام مسایل و مشکلات شهرستان تربت جام را بررسی کرد.

حل مشکل ارتباطات روستاییان با  نسل سوم و چهارم تلفن همراه

دکتر واعظی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد تا در اولین برنامه به مناسبت یادبود شیخ احمد جامی یک تمبر رونمایی کند و در صورت چاپ و انتشار این تمبر در 192 کشور و موزه‌های دنیا ثبت می‌شود.

وی هدف از سفر خود به شهرستان تربت جام را برطرف کردن مشکلات در حوزه ارتباطات و فناوری دانست و گفت: تربت جام نیازمند توسعه و توجه به افزایش پهنای باند است و ضروری است علاوه بر تربت جام، شهرستانهای باخرز و تایباد نیز تقویت شود و تلاش خواهیم کرد مشکلات منطقه با اولویت حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت توجه زیادی به زیربنای الکترونیک دارد و شایسته است ساختارهای فناوری هم برای روستا و تربت جام فراهم شود و مردم براحتی و با سرعت مطلوب بتوانند از خدمات اینترنتی و نسل سوم و چهارم تلفن همراه که در آینده «دولت همراه» خواهیم داشت، دسترسی داشته باشند و هر چند که تاکنون مبلغ 18 میلیارد تومان در منطقه تربت جام سرمایه‌گذاری شده و ضروری است که در شهرستان تایباد، باخرز و تربت جام 18 میلیارد تومان دیگر، سرمایه گذاری شود.

وی همچنین به مشکلات روستاهای مرزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با ارتقا و نصب اپراتورهای نسل سوم و چهارم، مشکلات روستاییان حل خواهد شد و متأسفانه با توجه به ناهماهنگی اپراتور کشور افغانستان و نوع فرستنده به گونه‌ای است که در خاک ایران هم رومینگ می‌شود و با رایزنی‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد، بتوانیم این مشکلات را با کشور افغانستان برطرف کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در رابطه با واگذاری پست بانک به بخش خصوصی و الزام بانک مرکزی به افزایش سرمایه بانکها از جمله پست بانک و مشکلات پس از آن اظهار داشت: بیش از 50 درصد پست بانک متعلق به دولت است و طی دو سال گذشته دو مأموریت برای پست بانک قایل هستیم، یکی اینکه پست بانک باید وارد خرده بانکداری شود و تلاش کند به روستاها، مناطق محروم، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی و کوچک کمک کند و مأموریت دوم اینکه پست بانک یک بانک تخصصی برای ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.