۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 314918
اخبار ويژه /عذرخواهی از ظریف

اقدام ضد انسانی  ارتش ترکیه با یک کُرد

ابنا: نیروهای ارتش ترکیه پس از کشتن یک شهروند کُرد که همسر یکی از نمایندگان حزب اچ‌دی‌پی در پارلمان این کشور است، جسدش را با طناب به خودروی نظامی بستند و در شهر «شرناخ» روی زمین کشیدند.

 

بلوف فرمانده سعودی برای روسیه

خبرگزاری صدا و سیما: شاهزاده سلطان بن خالد فیصل، فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی با هشدار به روسیه گفت: ما نگرانی و نارضایتی خود را از مداخله روسیه در سوریه اعلام کرده‌ایم و از این کشور خواسته‌ایم، نیروهایش را از سوریه خارج کند.

 

تکذیب سقوط موشک‌های روسی در ایران

فارس: سردار کمالی، یکی از فرماندهان نظامی ارشد ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که هیچ گزارشی از سقوط موشک‌های روسی در خاک ایران نیست. شبکه سی‌ان‌ان روز پنجشنبه گذشته  به نقل از مقامهای آمریکایی مدعی شده بود که چند فروند از موشک‌های کروز شلیک‌شده از دریای خزر به دلیل نقص فنی، در ایران سقوط کرده است.

 

خیانت آشکار برخی کشورهای عربی

فارس: شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد که یک هفته پس از آنکه ارتش روسیه به درخواست دمشق دست به عملیات ضدتروریستی در سوریه زد، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همانطور که انتظار می‌رفت، تسلیح تروریست‌ها در سوریه وعراق را سرعت بخشیده‌اند.

 

گمانه زنی جدید رسانه‌های ترکیه

عصرایران: رسانه‌های ترکیه در خبری با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی در سوریه مدعی شدند که پنجشنبه شب و در جریان حمله تروریستی داعش به منطقه حارات در حلب 30 نفر از جمله خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه کشته شده است.

 

عذرخواهی از ظریف 

ایرنا: جمعی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در نامه ای به وزیرخارجه در اعتراض به رفتار غیرمتعارف برخی از دانشجویان این دانشگاه در زمان حضور محمد جواد ظریف در مراسم ختم مرحوم محمدرحیم آقایی پور، سفیر سابق ایران در اسلونی، از وی عذرخواهی کردند.

 

روادید «دیرهنگام» سعودی ها برای  جنتی

جهان: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر عزم دولت برای استیفای حقوق جان‌باختگان ایرانی در حادثه منا گفت: روادید برای جنتی دریافت کرده‌ایم که اگر لازم باشد، وی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

 

بازداشت عاملین شهادت دو نفر در ایرانشهر

تابناک: سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عاملان حادثه شهادت یک مأمور نیروی انتظامی و یکی از فرهنگیان بومی ایرانشهر در کمتر از دو روز دستگیر شدند.

 

وقاحت نماینده آل سعود

خبرگزاری صدا وسیما: احمد الیامی، نماینده دایم عربستان سعودی در سازمان ملل با تکرار ادعاهای کشورش درباره ایران و فرافکنی درباره فاجعه منا، گفت: عربستان سعودی به ایران اجازه نخواهد داد، درباره این مسأله صحبت و سخنرانی کند، چرا که پرونده ایران به گونه ای است که تهران را شایسته ارایه پند و اندرز و درس دادن به دیگران در این زمینه نمی‌دانیم!

 

هراس ننگ آور آمریکا از سوخوهای روس

فردا: جان‌مک‌کین، رئیس کمیته امور مسلح سنای آمریکا با اشاره به تأیید خبر تغییر مسیر هواپیمای عضو ائتلاف واشنگتن در سوریه به دلیل حضور جنگنده‌های روسیه گفت: این موضوع «ننگ‌آور و تحقیرآمیز» است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.