قدس آنلاین لرستان-در دومین هفته‌ی کارگاه آموزش روزنامه‌نگاری، درس خبرنویسی مدرن توسط "رضا اسماعیلی" از اساتید مجرب مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ در خرم آباد برگزار شد .

کارگاه اصول خبرنویسی مدرن در خرم آباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، در این کلاس که به مدت 12 ساعت و با حضور 76 نفر از خبرنگاران استان برگزار شد بخش‌های مختلف خبرنویسی شامل انواع تیتر، لید، سبک‌های مختلف خبرنویسی، عناصر خبری و ... برای حضار در در سالن اجتماعات مخابرات لرستان تشریح شد.

در این کارگاه دو روزه‌، خبرنگاران با مفاهیم کاربردی مثل تعریف خبر، عناصر خبر، ارزش‌های خبری، لید و انواع آن، سخت‌خبر و نرم‌خبر و همچنین سبک خبرنویسی چهار بلوک آشنا شدند.

این دوره با شیوه‌ای جدید و استفاده از متدهای روز خبرنویسی با تدریس متفاوت مدرس کلاس مورد استقبال خبرنگاران لرستانی قرار گرفت. از بخش‌های جالب‌، جذاب و نو در این دوره‌، می‌توان به آموزش خبرنویسی به سبک "چهار بلوک" اشاره کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با حضور در این کلاس از نحوه‌ی برگزاری دوره آموزش روزنامه‌نگاری مقدماتی به مدت 60 ساعت ظرف 2 ماه در لرستان تمجید کرد و گفت‌: اقدامات خانه مطبوعات لرستان تا به حال  ارزشمند و مثبت بوده است.

 حجت‌الاسلام "حمیدرضا حنان" در خلال برگزاری دومین هفته از دوره‌‌های آموزشی روزنامه‌نگاری که زیر نظر خانه مطبوعات و در خرم‌آباد برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران و شرکت‌کنندگان گفت: یکی از مقوله‌های مهم و اساسی در عرصه مطبوعات‌، دانش‌افزایی و به روز بودن است، خوشبختانه خانه مطبوعات توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشته‌اند و در ادامه‌ی برنامه‌های کاربردی، برای اولین بار در لرستان دوره‌ی آموزش روزنامه‌نگاری را برگزار کرده‌اند.

مدیر خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان نیز در خصوص برگزاری دیگر کارگاه‌های آموزشی گفت: پس از برگزاری هفته‌ی اول که اختصاص به آموزش "اصول روابط عمومی" توسط دکتر هوشنگ عباس‌زاده تدریس گردید، این هفته نیز کلاس خبرنویسی مدرن زیر نظر استاد رضا اسماعیلی بر پا شد.

کیانوش رستمی افزود: تکنیک‌های مصاحبه، اصول گزارش‌نویسی و شیوه نگارش فارسی در مطبوعات از دیگر دروسی است که طی هفته‌های آینده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه زیر نظر اساتید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت مطبوعاتی و با نظارت خانه مطبوعات لرستان برگزار می‌گردد.

وی با بیان این که پس از اتمام دوره 60 ساعته آموزش مقدماتی از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل می‌آید، افزود: افرادی که بتوانند نمره قبولی را در دوره مقدماتی کسب کنند‌، علاوه بر دریافت گواهی رسمی و معتبر از طرف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه، مجوز حضور در دوره روزنامه‌نگاری مدرن که به مدت 60 ساعت پس از این دوره برگزار می‌شود را کسب خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.