سرپرست حفاظت محیط زیست تایباد از خسارت ۲۲۰ میلیون ریالی صیادان بازهای شکاری به محیط زیست خبر داد.

خسارت۲۲۰ ميليون ريالی صيادان بازهاي شكاري به محيط زيست درتایباد

                                                            

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست تایباد ، یوسف اربابی گفت:در پی گزارشات مردمی مبنی بر صید پرندگان شکاری توسط بازگیران حرفه ای که از جنوب کشور به استان خراسان رضوی آمده بودند و با همدستی برخی افراد ناآگاه بومی قصد شکار  داشتند ،  با همراهی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف محل اختفای آنها شناسایی شد و عوامل آن نیز در محل کوخه حفر شده واقع در دشتهای اطراف تایباد دستگیر شدند .

وی ادامه داد: درپی این مأموریت ، 3 نفراز متخلفین که یکی از اهالی شهرستان خواف و دو نفر دیگر از اهالی بوشهر بودند راهی مراجع قضایی شدند.

اربابی افزود : همکاران ادارات تایباد و خواف  پس از چندین روز کار اطلاعاتی و تحقیقاتی در اقدامی ضربتی محل  اختفای 4 صیاد حرفه ای پرندگان شکاری در دشت کرات تایباد که از قبل شناسایی شده بود مورد بازرسی قرار گرفته و قبل از هرگونه اقدامی موفق به دستگیری عوامل مذکور شده و آثار تخلفات آنها نیز بعنوان مدرک جرم جمع آوری و ضبط شد.

اربابی در ادامه گفت : از ناحیه بازگیران مذکور یک بهله دلیجه و5 قطعه فاخته خاوری کشف و ضبط شد و در بازرسی از محل کوخه ی آنها  وسایل وابزار شکار وصید از قبیل تور،طنابهای مخصوص و .. شناسایی و توقیف گردید.

اربابی در پایان ضمن تشکر از هماهنگی و هم افزایی بین  یگان حفاظت محیط زیست خواف و تایباد گفت در این خصوص پرونده ی تخلفی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع و براساس دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تایباد متخلفین موقتا روانه ی زندان شدند و به صیادان هشدار داد با هرگونه تخلفی در این حوزه قاطعانه برخورد خواهد شد و از مردم عزیز شهرستان نیز درخواست همکاری نمود تا در صورت مشاهده ی افراد مشکوک که در عرصه های طبیعی شهرستان در حال تردد هستند بجهت جلوگیری از تخلفات و حفظ تنوع زیستی منطقه و کشور مراتب را سریعا به اداره ی حفاظت محیط زیست تایباد و به شماره تماس 05154533040 اطلاع رسانی نمایند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.