قدس ‌آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه را تحقق بخشد.

می‌توانیم بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری تجاری ایران و ترکیه را تحقق بخشیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهر سیواس و جمعی از صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه، با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به روابط خارجی، اظهار داشت: سیاست این دولت، افزایش دوستی و همکاری با همه کشورها به ویژه همسایگان است و در این میان ترکیه در اولویت روابط خارجی ماست.

وی افزود: دوستان ترکیه‌ای در دوران تحریم‌ها در کنار ما بودند و طبیعتا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نیز ترکیه همچنان در اولویت روابط اقتصادی و تجاری ما خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به هدف‌گذاری سران ایران و ترکیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار در سال، گفت: تحقق این هدف بر عهده مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور است.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در روابط ایران و ترکیه ایفا می‌کنند، افزود: ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از مبادلات تجاری دو کشور را تحقق بخشیم.

جبارزاده با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه در ساخت آزادراه تبریز – بازرگان و احداث 6 نیروگاه در آذربایجان‌شرقی، افزود: از مشارکت شرکت‌های ترکیه در بخش‌های مختلف استان استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم زمینه حضور آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که پروژه‌های اولویت‌دار استان در قالب سند تدبیر توسعه مشخص شده است، افزود: آماده همه گونه همکاری با سرمایه‌گذاران ترکیه در اجرای این پروژه‌ها هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازار مصرف بزرگ منطقه، همکاری‌های مشترک بین صنعتگران و تولیدکنندگان ترکیه و آذربایجان شرقی را به نفع دو طرف دانست و گفت: هدف ما رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است و در هر موضوعی حاضر به همکاری با دوستان خود هستیم.

رضا آموزگار رئیس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران، مورات آچیل رییس انجمن کارفرمایان و بازرگانان شهر سیواس و محمدمهدی جولازاده رییس انجمن صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه (ایصیاد) هم در این دیدار ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک با استان آذربایجان شرقی، بر استفاده از فرصت‌های موجود در جهت تحقق هدف‌گذاری تجاری بین ایران و ترکیه تاکید کردند.

انجمن صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه (ایصیاد) با 200 عضو در شهر استانبول مستقر است و همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارد.

استان سیواس در منطقه آناتولی مرکزی در کشور ترکیه واقع است و یکی از گذرگاه‌های جاده تاریخی ابریشم بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.