وزیر رفاه گفت: زمانی که به وزارت رفاه آمدم یکسری شرکت‌ها را به فردی دادند که الان در حال محاکمه است.در حالی که ارزش شرکتها ۱۳ هزار میلیارد تومان بود به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان به آن آقا چک می‌دهند.

زمانی که به وزارت رفاه آمدم یکسری شرکت‌ها را به فردی داده بودند که الان در حال محاکمه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی ربیعی در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تاکنون نیمی از دوره وزارت بنده سپری شده و 7 هزار ساعت دوره وزیری من باقیمانده است که اگر روزی 10 ساعت کار مفید انجام دهیم فرصت داریم که به شما خدمت کنیم.

وی افزود: زمانی که به وزرا ت رفاه آمدم سازمان تامین اجتماعی در بحران بود و 1300 میلیارد تومان زمین سازمان به قیمت بدی در حال فروش بود. 

ربیعی افزود:‌ از طرف دیگر یکسری شرکت‌های ما را به آقایی داده بودند که الان در حال محاکمه است از بانک سنگاپور نامه زده بودند که پول شرکتهای تامین اجتماعی در حساب است و شرکتها را بدهید. در حالی که ارزش شرکتها 13 هزار میلیارد تومان بود به مبلغ 16 هزار میلیارد تومان به آن آقا چک می‌دهند و بعد از یک ماه نامه می‌زنند که پولی در حساب او نیست. 

وی بااشاره به اینکه سازمان بحران زده بود، افزود: در طی سالهای اخیر به طور متوسط هر سال یک مدیرعامل جدید بر راس سازمان تامین اجتماعی بود اما ما به دنبال یک مدیر از بدنه سازمان بودم و خوشبختانه در حال حاضر تامین اجتماعی سالمی داریم. من بحث معرفی برای استخدام در تامین اجتماعی را لغو کردم و گفتم هر کسی می‌خواهد باید در آزمون شرکت کرند.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد: مدیرانی را در شرکت شستا قرار دادیم که علاوه بر انتقاداتی که وجود دارد افرادی سالم هستند و سلامت آنها تایید شده است. 

وی با اشاره به احداث بیمارستانی در اسلامشهر گفت: امیدواریم این بیمارستان بزودی افتتاح شود تا در منطقه جنوب غرب تهران بیمارستان میلاد دیگری داشته باشیم. امروز با تدبیر و کمک معاونت درآمد 16 هزار و 500 میلیون تومان به بخش درمان آورده‌ایم و در حال حاضر 4 بیمارستان میلاد در کشور داریم اما معتقدم هنوز در مراکز ملکی برای احترام به بیماران و حفظ کرامت بازنشستگان کار زیادی دارید. 

ربیعی تصریح کرد: با اضافه شدن برخی اقشار مانند قالی‌بافان، رانندگان و... به خانواده بیمه شدگان تامین اجتماعی بار مالی زیادی تحمیل شد که معتقدم باید منابع و مصارف به شدت سنجیده شود و نباید خدمات فقط در حد پرداخت مستمری بماند. 

وی همچنین گفت: تفاهمنامه ما با وزارت مسکن درباره مسکن اجتماعی بازنشستگان رو به پیشرفت است. ما رد این مورد منتظر مابه‌التفاوت یارانه‌ها بودیم اما تصمیم گرفتیم صندوقی بگذاریم که با مشارکت شما برای این حوزه وام با بهره کم به بازنشستگان بدهد و امیدواریم سال آینده در همین زمان چند کلید مسکن اجتماعی به بازنشستگان تحویل دهیم. 

وزیر رفاه در پایان گفت: در برنامه ششم تلاش می‌کنیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  را بگنجانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.