۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 315017

قدس آنلاین – رها واعظی: در سال گذشته، گزارشاتی از حوادث رانندگی ایجاد شده برای خودروهای بدون راننده منتشر شد که نشان می داد انسان، عامل بروز چنین حوادثی بوده است.

مقصر تصادفات خودروهای بدون راننده کیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در اوایل سال جاری، گزارشاتی از یک منبع ناشناس منتشر شد که نشان می داد خودروی بدون راننده ی گوگل با اتومبیل دیگری تصادف کرده است. این گزارش علت حادثه را بی احتیاطی و خطای انسانی اتومبیل مقابل عنوان کرد، اما جزییاتی از حادثه منتشر نشد.

اکنون، گزارشی توسط DMV منتشر شده است که جزییات حادثه ی برخورد اتومبیل بدون راننده ی گوگل با اتومبیلی دیگر را شرح داده و ثابت کرده است که این تصادف قطعا ناشی از خطای انسانی بوده و مشکلی در سیستم های اتومبیل بدون راننده ی گوگل وجود نداشته است.

DMV تا کنون 9 گزارش از تصادفات خودروهای بدون راننده منتشر کرده است که از این بین 8 گزارش مربوط به خودروی بدون راننده ی گوگل بوده است و این موضوع بسیار تعجب آور بوده، زیرا گوگل تنها 20 خودروی بدون راننده دارد که در هفته، به طور متوسط حدود 10 هزار مایل اجازه ی حرکت در جاده ها با سیستم خودکار بدون راننده را دارند.

تا کنون، تمامی تصادفات ایجاد شده برای خودروهای بدون راننده ی گوگل بر اثر متوقف شدن این خودروها توسط یک انسان، بالا بردن سرعت این خودروها توسط انسان در تقاطع ها و عدم توقف در پشت چراغ قرمز ها توسط انسان بوده است.

البته بسیاری از این حوادث در سرعت های نه چندان بالا اتفاق افتاده و آسیب جانی برای انسانی در پی نداشته است.

در این حوادث همچنین مشخص شده است که خودروی بدون راننده ی گوگل بسیار محتاط بوده و این احتیاط بیش از حد، باعث برخورد سایر خورو ها با این ماشین شده است.

در یکی از این حوادث عنوان شده بود که راننده یی که در پشت ماشین بدون راننده ی گوگل بوده است، پس از برخورد با این خودرو و توقف کامل، از ماشین پیاده می شود و شروع به شکستن شیشه های خودروی گوگل می کند، این خودروی هوشمند نیز شروع به حرکت با سرعت بالا کرده و سعی دارد که از محیط تهدید کننده دورتر شود، همین امر ممکن است در آینده باعث بروز مشکلاتی شود و نشان می دهد که احتیاط این خودرو شاید باعث بروز مشکلاتی در آینده شود.

با وجود نگرانی هایی که هنوز در خصوص خودروهای بدون راننده وجود دارد، اما همه ی خودروسازان تاکید کرده اند که اتومبیل های بدون راننده بسیار ایمن هستند و مسوولیت حوادث رانندگی بر دوش انسان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.