۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 315020

قدس آنلاین – رها واعظی: ناسا، نه تنها برای انتقال فضانوردان به مریخ برنامه ریزی کرده است، بلکه برنامه ی کاملی در خصوص ایجاد شهری بر روی این سیاره ی قرمز رنگ در ۵۰ سال آینده دارد.

تصمیمات ناسا برای ایجاد شهری بر روی مریخ

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طرح اکتشاف بعدی ناسا، مربوط به اکتشاف مریخ می شود. این طرح در سه مرحله برنامه ریزی شده است و آژانس فضایی ناسا، تحقیقات کاملی در راستای ایجاد اسناد مفصل برای سفر به مریخ انجام داده و برنامه ی طرح خود را به صورت اختصاصی منتشر کرده است.

مرحله ی اول طرح ناسا برای اکتشاف مریخ، مربوط به انجام ماموریت های طولانی مدت برای مسافران و اثرات این سفر طولانی بر روی بدن انسان می باشد که از سال ها قبل تحقیق بر روی آن آغاز شده است.

گام بعدی در طرح سفر به مریخ، توسعه ی فناوری های زندگی و کار بر روی مریخ و در فواصل دورتر از کره ی زمین و آزمایش این فناوری ها می باشد. این طرح همچنین شامل توسعه ی وسایل حمل و نقل مربوط به سفر بین زمین و مریخ و کاهش تعداد روزهای آن می باشد.

مرحله ی نهایی طرح اکتشاف مریخ نیز، ساخت و ایجاد شهری برای زندگی در این سیاره ی قرمز رنگ است که بنا بر گزارشات منتشر شده از سازمان فضایی ناسا، این مرحله در اوایل سال 2030 به نتیجه خواهد رسید.

ناسا اعلام کرده است که برای سفر خود به مریخ در جست و جوی یک دستاورد جهانی می باشد که نشان دهد توسعه ی بشری به اندازه ی سفر به سیاره یی دیگر و زندگی در خارج از کره ی زمین گسترش یافته است.

ناسا در تلاش برای ایجاد امکان زندگی مستقل و کار در محیط مریخ است و قصد دارد با آموزش تعمیر و نگهداری از امکانات، از زندگی انسان در مریخ حمایت کند.

ناسا امیدوار است که در نهایت، قادر به فرآهم کردن منابع سوخت، آب، اکسیژن و مصالح ساختمانی برای شهر مریخی باشد.

ناسا اعلام کرده است که مامورت آینده ی سفر به مریخ با چالش های بسیاری در زمینه ی حمل و نقل، کار و سالم ماندن در فضا روبه رو خواهد بود و در حال حاضر، محققان ایستگاه فضایی در این زمینه ها به کاوش و تحقیق می پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.