قدس آنلاین: آزمایش های تازه نشان می دهند، شرکت های میتسوبیشی، مزدا، هوندا و مرسدس بنز خودروهایی تولید می کنند که میزان آلایندگی شان بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام شده است.   

ورود شرکت های هوندا، مرسدس بنز، مزدا و میتسوبیشی به پرونده " فولکس گیت "  

به گزارش گروه گردشگری و محیط زیست قدس آنلاین، این چهار غول خودروسازی نیز به دلیل پنهان کردن میزان واقعی آلایندگی خودروهای شان و نقض استانداردهای اتحادیه اروپا همراه با شرکت فولکس واگن مجازات خواهند شد.

بر اساس گزارشی که آژانس حفاظت از محیط زیست اروپا منتشر کرده، میزان آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای سه شرکت مزدا، میتسوبیشی و مرسدس بنز چهار برابر و خودروهای شرکت هوندا شش برابر بیشتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است. 

نیک مولدن، متخصص تجریه و تحلیل آلاینده های هوای آژانس حفاظت از محیط زیست اروپا به روزنامه گاردین گفت:" چرخه معیوب آزمون خودروهای دیزل در اتحادیه اروپا باعث شده تا شرکت های خودروسازی برای کسب سود بیشتر و کاهش هزینه های تحقیق و توسعه، استانداردها را دور بزنند. "

با این وجود، شرکت فولکس واگن جدول زمانی برای عودت و تعمیر بیش از 11 میلیون خودروی دیزل منتشر کرده که بیش از دو میلیارد دلار خرج روی دست این غول خودروسازی خواهد گذاشت.

این شرکت با تعبیه نرم افزاری در موتور خودروهای دیزل اش توانست میزان آلایندگی خودروهایش را کمتر از مقدار واقعی نشان دهد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.