قدس آنلاین : شهردار اصفهان گفت: فاز اول خط يك مترو شهر اصفهان پنج شنبه هفته جاري – ۲۳ مهرماه با حضور وزيركشور به بهره برداري مي رسد.

سوت قطارشهری اصفهان با حضور وزیرکشور به صدا در می آید

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، دكتر مهدي جمالي نژاد در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول خط يك مترو حدفاصل ايستگاه قدس در خيابان امام خميني(ره) تا ايستگاه شهدا به طول 11 كيلومتر پنج شنبه هفته جاري با حضور وزير كشور و معاونانش به صورت رسمي آغاز به كار مي كند.
وي با اشاره به اينكه در ابتداي راه اندازي، مترو به مدت سه ساعت به شهروندان سرويس دهي مي كند، افزود: با افزايش واگن‌هاي مترو ساعات خدمات رساني به شهروندان افزايش مي يابد.
شهردار اصفهان اظهار كرد: از ابتدا تاكنون براي فاز اول خط يك مترو 1400 ميليارد تومان هزينه شده است.
جمالي نژاد با اشاره به اينكه خط يك مترو به طول 20.2 كيلومتر حدفاصل ايستگاه قدس تا ايستگاه دفاع مقدس شامل 20 ايستگاه است، تصريح كرد: خط يك مترو در 3 فاز به بهره برداري و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه فاز اول خط يك مترو از ايستگاه قدس تا شهدا هفته جاري به بهره برداري مي رسد، خاطرنشان كرد: فاز دوم خط يك مترو از ايستگاه شهدا تا ايستگاه تختي به طول يك كيلومتر در نيمه اول سال آينده راه اندازي مي شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: فاز سوم خط يك مترو از ايستگاه تختي تا ايستگاه دفاع مقدس به طول 9 كيلومتر قرار است در سال 96 به بهره برداري برسد.
جمالي نژاد با اشاره به خط دو مترو حدفاصل ايستگاه زينبيه در شمال شرق اصفهان تا ميدان شهداي خميني شهر اضافه كرد: عبور مترو از زير ميدان امام(ره) در حال مطالعه مي باشد و قرار بر اين است كه آسيبي به ميراث فرهنگي شهر وارد نشود چرا كه به طور حتم شهرداري توسعه همراه با ميراث را مد نظر دارد و قرار نيست سبقه شهر اصفهان تحت تاثير قرار گيرد.
وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح تراموا گفت: راه اندازي تراموا در اصفهان در دست مطالعه است و اكنون با دو شركت در رابطه با اجراي طرح تراموا صحبت شده است.
شهردار اصفهان اظهار كرد:اجراي طرح تراموا از ميدان استقلال تا ميدان جمهوري و سپس از ميدان جمهوري تا ميدان آزادي پيش بيني شده است.
جمالي نژاد تاكيد كرد: در صورتي كه تراموا توجيه اقتصادي داشته باشد، از تراموا در شهر اصفهان استفاده خواهيم كرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.