قدس آنلاین یزد - معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای یزد از تابستان بدون خاموشی و کاهش ۱۱ درصدی پیک‌بار تابستان استان، با اجرای ۴ طرح و هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

کاهش ۱۱ درصدی پیک‌بار تابستان  دراستان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد  ، ابوالفضل اسدی با بیان این‌که تابستان امسال بدون خاموشی سپری‌شده است؛ هزینه کاهش پیک‌بار تابستان 94 را بالغ‌بر 60 میلیارد ریال دانست.

وی میزان پیک‌بار تابستان 94 را که 14 تیرماه ساعت 12 و 25 دقیقه رخ داد؛ 1158 مگاوات بیان کرد که حداکثر 128 مگاوات معادل 11 درصد پیک‌بار استان پیک سایی اتفاق افتاده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای یزد تصریح کرد: با تلاش‌های گروه مدیریت مصرف و امور دیسپاچینگ و با هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در مقایسه با حداکثر میزان بار سال پیش (1180 مگاوات) کاهش 2 درصدی داشتیم و در استان شاهد خاموشی نبودیم.

اسدی به همکاری صنایع بزرگ استان در راستای مدیریت پیک‌بار تابستان امسال اشاره و از آنان قدردانی کرد و افزود: طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانه صنایع بزرگ، طرح افزایش ساعت پیک‌بار در ماه‌های تیر و مرداد به 8 ساعت و حذف ساعات اوج بار در ماه‌های مهر و آبان و طرح استفاده از مولدهای صنایع بزرگ در مواقع موردنیاز، ازجمله طرح‌ها در تابستان امسال بود که در تعامل با صنایع استان اجرا شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.