قدس آنلاین یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه شرف‌الدین علی که نخستین کتابخانه عمومی استان است، با پایان عملیات بهسازی در هفته کتاب سال جاری بازگشایی می‌شود.

نخستین کتابخانه عمومی یزد در هفته کتاب بازگشایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به اینکه استان یزد در بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای جایگاه اول تا سوم کشور را داراست، اظهار داشت : با وجود اینکه استان به لحاظ شاخص‌های کمی کتابخانه‌ای، جایگاه مطلوبی در کشور دارد، ولی شرایط بیشتر کتابخانه‌ها به لحاظ کیفی چندان مناسب نیست و از استانداردهای کتابخانه‌ای فاصله دارد.

رقیه دوست فاطمی‌ها به استاندارد نبودن ساختمان بیش از نیمی از کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: برای استانداردسازی و بهینه‌سازی این فضاها مبلغی بالغ بر 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است که امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که طی سال‌های آینده این مبلغ به کتابخانه ها اختصاص یابد و شاید کیفی‌سازی کتابخانه‌های موجود استان باشیم.

دوست فاطمی‌ها افزود: کتابخانه‌ عمومی شرف‌الدین علی یزد که از اواسط سال گذشته به دلیل بهسازی و افزایش فضای مخزن و سالن‌های مطالعه آن تعطیل شده بود، آماده بهره‌برداری مجدد شده و در هفته کتاب امسال به روی علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی بازگشایی خواهد شد.

وی همچنین انتصاب شایسته فلاطون‌زاده را به سمت مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان یزد تبریک گفت.

"بهزاد فلاطون‌زاده" مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز در این دیدار از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و همکاران وی در سازمان متبوع خود تشکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه آیین افتتاح کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد گفت: یکی از نیازهای کتابخانه‌های عمومی بزرگ و استاندارد، تأمین نیروی انسانی بانشاط و توانمند است تا بهترین خدمات به مردم شریف استان ارائه شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد شهرداری‌های سراسر استان همکاری و تعامل لازم را برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی با این مجموعه‌های فرهنگی داشته باشند.

در این دیدار "حامد عطارها" معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، "علی ملاعباسی" رئیس اداری مالی این اداره کل و "محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز حضور داشتند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.